Преди надпреварата той имаше нужда просто да завърши пред Алонсо или да завърши на 7-мо място. Пилотът на Ферари обаче имаше малшанс да счупи крило и практически титлата на Фетел бе гарантирана.
Той обаче не се повлия от това и направи агресивно състезание, изпреварвайки съотборника си Марк Уебър още в средата на надпреварата. До края Фетел изправи на нокти екипа си, като реши да запише и най-бърза обиколка в последните обиколки.
Това бе притеснително за Ред Бул, тъй като малко преди това Уебър бе отпаднал заради механичен проблем. Фетел обаче нямаше такива проблеми и спечели състезанието с 30 секунди аванс пред втория Нико Росберг. Трети завърши Роман Грожан, който потегли 17-ти, но направи отлично състезание и се качи на подиума.
Така Фетел спечели 36-та победа в кариерата си и 10-та през този сезон. С четвъртата си световна титла 26-годишният германец се изравни по брой титли с Ален Прост и изостава единствено от Хуан-Мануел Фанджо (5) и Михаел Шумахер (7).
На старта Люис Хамилтън потегли добре, но бе затворен бързо от Фетел и не можа да го изпревари. На първия завой Марк Уебър бе бутнат от Кими Райконен и така застана на пътя на Фернандо Алонсо. Испанецът се блъсна леко в задната част на болида на Уебър и счупи предното си крило.
Още на първата права Хамилтън допусна лека грешка и бе изпреварен от Росберг и Маса, а малко след това пък бразилецът успя да мине и пред другия пилот на Мерцедес и излезе на второ място.
Фетел се бе откъснал бързо напред, но още в края на втората обиколка той бе извикан от бокса да смени гумите си заради блистери в мекия си тип гуми. При връщането си на пистата той бе на 17-то място.
В същата обиколка в бокса влезе и Фернандо Алонсо за смяна на счупеното си предно крило, но тъй като бе потеглил с по-добрите гуми медиум не ги смени.
Същевременно Марк Уебър изглежда се бе разминал без последствия и в 6-та обиколка изпревари Райконен за 4-то място. Малко след това финланецът бе изпреварен от Серхио Перес и в 8-та обиколка реши да влезе в бокса за смяна на меките си гуми. Същото направи и вторият Росберг, а обиколка по-късно това направиха Маса и Хамилтън.
Помежду им не се получи разместване, а лидер остана Марк Уебър. Фетел обаче летеше и без никакъв проблем изпреварваше колите пред себе си. Така той бързо се изкачи до 4-то място само на 14 секунди зад съотборника си.
След това успя да изпревари Даниел Рикардо и Серхио Перес и излезе втори, като вече дистанцията бе 10 секунди.
Зад тях Маса, Росберг и Хамилтън се движеха в пакет един до друг и се бореха за 6-та позиция. От бокса на Ферари съобщиха на бразилеца, че има известни проблеми със своя КЕРС и това леко го забавяше. В 24-та обиколка Росберг опита да изпревари Маса, но влезе лошо в завоя и пилотът на Ферари си върна позицията.
При това положение Росберг влезе пръв в бокса за втора смяна на гуми в 28-та обиколка, докато Маса и Хамилтън направиха това три обиколки по-късно и така германецът мина пред тях. Малко по-късно Маса бе изпреварен от Грожан, въпреки че бе с по-нови гуми.
Лидерът Уебър бе направил първото си спиране в 29-та обиколка, но бе сложил задължителните за еднократно ползване по-лоши меки гуми. Така това го принуди да влезе за втора смяна само 4 обиколки по-късно. Фетел от своя страна направи своето второ спиране по средата в 32-та обиколка.
В резултат на всичко това Фетел натрупа аванс от 12 секунди пред съотборника си и пое пълен контрол върху състезанието.
Най-лошото за Уебър обаче тепърва предстоеше, тъй като в 40-та обиколка от бокса му съобщиха по радиото, че трябва да прекрати състезанието заради проблем с алтернатора.
Това позволи на Райконен да излезе на второ място, но той бе направил само едно спиране и гумите му бяха в лошо състояние. Така отзад бързо започна да приближава Нико Росберг и в 52-та обиколка без проблем го изпревари.
Съотборникът на Райконен в Лотус Роман Грожан също бе със само едно спиране в бокса, но бе с по-добрите твърди гуми, докато Райконен бе с по-меките, които към края съвсем се влошиха. Така французинът бе много по-бърз и бе въпрос на време да изпревари Кими. Финланецът обаче прояви твърдоглавие и затвори съотборника си, което едва не доведе до сблъсък между тях. Все пак в следващия завой неизбежното се случи и Райконен бе изпреварен от Грожан, а в последните две обиколки Райконен бе задминат още от Маса, Хамилтън и Перес и финишира 7-ми.
В последната обиколка Кими все пак реши да мине през бокса и макар това да не промени позицията му, той успя да запише най-бърза обиколка.
ГРАН ПРИ НА ИНДИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | |
2 | Нико Росберг | Мерцедес | +29.8 |
3 | Роман Грожан | Лотус | +39.8 |
4 | Фелипе Маса | Ферари | +41.6 |
5 | Серхио Перес | Макларън | +43.8 |
6 | Люис Хамилтън | Мерцедес | +52.4 |
7 | Кими Райконен | Лотус | +67.9 |
8 | Пол ди Реста | Форс Индия | +72.8 |
9 | Адриан Сутил | Форс Индия | +74.7 |
10 | Даниел Рикардо | Торо Росо | +76.2 |
11 | Фернандо Алонсо | Ферари | +78.2 |
12 | Пастор Малдонадо | Уилямс | +78.9 |
13 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | +1 об. |
14 | Дженсън Бътън | Макларън | +1 об. |
15 | Естебан Гутиерес | Заубер | +1 об. |
16 | Валтери Ботас | Уилямс | +1 об. |
17 | Макс Чилтън | Марусиа | +2 об. |
18 | Жулс Бианки | Марусиа | +2 об. |
19 | Нико Хулкенберг | Заубер | +6 об. |
Най-бърза обиколка: Райконен, 1:27.679 | |||
Марк Уебър | Ред Бул | +21 об. | |
Чарлс Пик | Катерам | +25 об. | |
Гидо ван дер Гарде | Катерам | +59 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 322 | |
2 | Фернандо Алонсо | 207 | |
3 | Кими Райконен | 183 | |
4 | Люис Хамилтън | 169 | |
5 | Марк Уебър | 148 | |
6 | Нико Росберг | 144 | |
7 | Роман Грожан | 102 | |
8 | Фелипе Маса | 102 | |
9 | Дженсън Бътън | 60 | |
10 | Пол ди Реста | 40 | |
11 | Нико Хулкенберг | 39 | |
12 | Серхио Перес | 33 | |
13 | Адриан Сутил | 28 | |
14 | Даниел Рикардо | 19 | |
15 | Жан-Ерик Верн | 13 | |
16 | Естебан Гутиерес | 6 | |
17 | Пастор Малдонадо | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 470 | |
2 | Мерцедес | 313 | |
3 | Ферари | 309 | |
4 | Лотус | 285 | |
5 | Макларън | 93 | |
6 | Форс Индия | 68 | |
7 | Заубер | 45 | |
8 | Торо Росо | 32 | |
9 | Уилямс | 1 |
Коментари
Напиши коментар14:49 | 27 окт 2013 г.
14:46 | 27 окт 2013 г.
14:46 | 27 окт 2013 г.
14:45 | 27 окт 2013 г.
14:43 | 27 окт 2013 г.
14:38 | 27 окт 2013 г.
14:37 | 27 окт 2013 г.
14:18 | 27 окт 2013 г.
14:11 | 27 окт 2013 г.
13:59 | 27 окт 2013 г.
Напиши коментар