Себастиан Фетел е новият-стар световен шампион във Формула 1. Германецът триумфира със стил и спечели по безапелационен начин състезанието за Гран При на Индия.

Преди надпреварата той имаше нужда просто да завърши пред Алонсо или да завърши на 7-мо място. Пилотът на Ферари обаче имаше малшанс да счупи крило и практически титлата на Фетел бе гарантирана.

Той обаче не се повлия от това и направи агресивно състезание, изпреварвайки съотборника си Марк Уебър още в средата на надпреварата. До края Фетел изправи на нокти екипа си, като реши да запише и най-бърза обиколка в последните обиколки.

Това бе притеснително за Ред Бул, тъй като малко преди това Уебър бе отпаднал заради механичен проблем. Фетел обаче нямаше такива проблеми и спечели състезанието с 30 секунди аванс пред втория Нико Росберг. Трети  завърши Роман Грожан, който потегли 17-ти, но направи отлично състезание и се качи на подиума.

Така Фетел спечели 36-та победа в кариерата си и 10-та през този сезон. С четвъртата си световна титла 26-годишният германец се изравни по брой титли с Ален Прост и изостава единствено от Хуан-Мануел Фанджо (5) и Михаел Шумахер (7).



На старта Люис Хамилтън потегли добре, но бе затворен бързо от Фетел и не можа да го изпревари. На първия завой Марк Уебър бе бутнат от Кими Райконен и така застана на пътя на Фернандо Алонсо. Испанецът се блъсна леко в задната част на болида на Уебър и счупи предното си крило.

Още на първата права Хамилтън допусна лека грешка и бе изпреварен от Росберг и Маса, а малко след това пък бразилецът успя да мине и пред другия пилот на Мерцедес и излезе на второ място.

Фетел се бе откъснал бързо напред, но още в края на втората обиколка той бе извикан от бокса да смени гумите си заради блистери в мекия си тип гуми. При връщането си на пистата той бе на 17-то място.

В същата обиколка в бокса влезе и Фернандо Алонсо за смяна на счупеното си предно крило, но тъй като бе потеглил с по-добрите гуми медиум не ги смени.

Същевременно Марк Уебър изглежда се бе разминал без последствия и в 6-та обиколка изпревари Райконен за 4-то място. Малко след това финланецът бе изпреварен от Серхио Перес и в 8-та обиколка реши да влезе в бокса за смяна на меките си гуми. Същото направи и вторият Росберг, а обиколка по-късно това направиха Маса и Хамилтън.

Помежду им не се получи разместване, а лидер остана Марк Уебър. Фетел обаче летеше и без никакъв проблем изпреварваше колите пред себе си. Така той бързо се изкачи до 4-то място само на 14 секунди зад съотборника си.

След това успя да изпревари Даниел Рикардо и Серхио Перес и излезе втори, като вече дистанцията бе 10 секунди.

Зад тях Маса, Росберг и Хамилтън се движеха в пакет един до друг и се бореха за 6-та позиция. От бокса на Ферари съобщиха на бразилеца, че има известни проблеми със своя КЕРС и това леко го забавяше. В 24-та обиколка Росберг опита да изпревари Маса, но влезе лошо в завоя и пилотът на Ферари си върна позицията.

При това положение Росберг влезе пръв в бокса за втора смяна на гуми в 28-та обиколка, докато Маса и Хамилтън направиха това три обиколки по-късно и така германецът мина пред тях. Малко по-късно Маса бе изпреварен от Грожан, въпреки че бе с по-нови гуми.

Лидерът Уебър бе направил първото си спиране в 29-та обиколка, но бе сложил задължителните за еднократно ползване по-лоши меки гуми. Така това го принуди да влезе за втора смяна само 4 обиколки по-късно. Фетел от своя страна направи своето второ спиране по средата в 32-та обиколка.

В резултат на всичко това Фетел натрупа аванс от 12 секунди пред съотборника си и пое пълен контрол върху състезанието.

Най-лошото за Уебър обаче тепърва предстоеше, тъй като в 40-та обиколка от бокса му съобщиха по радиото, че трябва да прекрати състезанието заради проблем с алтернатора.

Това позволи на Райконен да излезе на второ място, но той бе направил само едно спиране и гумите му бяха в лошо състояние. Така отзад бързо започна да приближава Нико Росберг и в 52-та обиколка без проблем го изпревари.

Съотборникът на Райконен в Лотус Роман Грожан също бе със само едно спиране в бокса, но бе с по-добрите твърди гуми, докато Райконен бе с по-меките, които към края съвсем се влошиха. Така французинът бе много по-бърз и бе въпрос на време да изпревари Кими. Финланецът обаче прояви твърдоглавие и затвори съотборника си, което едва не доведе до сблъсък между тях. Все пак в следващия завой неизбежното се случи и Райконен бе изпреварен от Грожан, а в последните две обиколки Райконен бе задминат още от Маса, Хамилтън и Перес и финишира 7-ми.   

В последната обиколка Кими все пак реши да мине през бокса и макар това да не промени позицията му, той успя да запише най-бърза обиколка.



ГРАН ПРИ НА ИНДИЯ:





Пилот: Отбор: Време:
1 Себастиан Фетел Ред Бул
2 Нико Росберг Мерцедес +29.8
3 Роман Грожан Лотус +39.8
4 Фелипе Маса Ферари +41.6
5 Серхио Перес Макларън +43.8
6 Люис Хамилтън Мерцедес +52.4
7 Кими Райконен Лотус +67.9
8 Пол ди Реста Форс Индия +72.8
9 Адриан Сутил Форс Индия +74.7
10 Даниел Рикардо Торо Росо +76.2
11 Фернандо Алонсо Ферари +78.2
12 Пастор Малдонадо Уилямс +78.9
13 Жан-Ерик Верн Торо Росо +1 об.
14 Дженсън Бътън Макларън +1 об.
15 Естебан Гутиерес Заубер +1 об.
16 Валтери Ботас Уилямс +1 об.
17 Макс Чилтън Марусиа +2 об.
18 Жулс Бианки Марусиа +2 об.
19 Нико Хулкенберг Заубер +6 об.





Най-бърза обиколка: Райконен, 1:27.679





Марк Уебър Ред Бул +21 об.

Чарлс Пик Катерам +25 об.

Гидо ван дер Гарде Катерам +59 об.
       
       

Класиране пилоти:
1 Себастиан Фетел 322  
2 Фернандо Алонсо 207  
3 Кими Райконен 183  
4 Люис Хамилтън 169  
5 Марк Уебър 148  
6 Нико Росберг 144  
7 Роман Грожан 102  
8 Фелипе Маса 102  
9 Дженсън Бътън 60  
10 Пол ди Реста 40  
11 Нико Хулкенберг 39  
12 Серхио Перес 33  
13 Адриан Сутил 28  
14 Даниел Рикардо 19  
15 Жан-Ерик Верн 13  
16 Естебан Гутиерес 6  
17 Пастор Малдонадо 1  
       
       

Класиране отбори:
1 Ред Бул 470  
2 Мерцедес 313  
3 Ферари 309  
4 Лотус 285  
5 Макларън 93  
6 Форс Индия 68  
7 Заубер 45  
8 Торо Росо 32  
9 Уилямс 1