Германецът излезе на първо място още след първия завой и до края на надпреварата не допусна грешка.
Така той отговори по перфектен начин на разочарованието от миналата седмица в Гран При на Великобритания, където отпадна поради механичен проблем докато водеше колоната.
Същевременно Фетел наруши негативната статистика да няма нито една победа в домашното си Гран При на Германия, както и да няма победа през месец юли.
Зад Фетел финишираха двамата пилоти на Лотус Кими Райконен и Роман Грожан, които бяха непосредствено зад германеца, но нямаше как да го изпреварят.
Фернандо Алонсо пък за пореден път направи чудесно състезание и извлече максимума, след като потегли от 8-мо място, но накрая завърши 4-ти.
Тръгналият от първа позиция Люис Хамилтън нямаше добър ден и завърши едва 5-ти.
Спечелилият вчера Пол Позишън Люис Хамилтън потегли много лошо на старта и още на първия завой бе изпреварен от Себастиан Фетел и Марк Уебър.
Двамата пилоти на Лотус Кими Райконен и Роман Грожан запазиха 4-то и 5-то си място. Отзад Фелипе Маса бе успял да изпревари Даниел Рикардо за 6-то място. Още в 4-та обиколка обаче състезанието приключи за бразилеца, тъй като той се завъртя, излезе от пистата и не можа да продължи.
Отпреди двамата пилоти на Ред Бул дръпнаха съвсем леко пред Хамилтън. Двата Лотуса се движиха плътно зад англичанина, но Алонсо не можеше да следва темпото им и бързо изостана на 6 секунди назад.
Първи от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън още в 7-та обиколка. Обиколка по-късно това направи Фетел, а в 9-та влязоха Уебър и Райконен. При потеглянето на австралиеца обаче задната му дясна гума се откачи, излетя нагоре и след като се удари в земята, удари един от операторите.
Впоследствие Уебър трябваше да бъде добутан назад на три гуми, за да му поставят задната дясна гума. При завръщането си в състезанието той бе последен, на обиколка зад лидерите.
Хамилтън и Райконен попаднаха в трафик зад Нико Росберг, който бе с различна стратегия и още не бе влизал в бокса. Това ги забави и отпред Роман Грожан натрупа достатъчно разлика и когато на свой ред влезе в бокса в 14-та обиколка, след това се върна на второ място. Напредъкът на французинът обаче не се дължеше само на забавянето на Люис и Кими, но и на неговата висока скорост. Така той се бе приближил само на 3.5 секунди от лидера Фетел.
Темпото на Люис Хамилтън с новите гуми бе доста лошо и той задържаше Райконен. Това помогна на Алонсо да ги застигне. В 18-та обиколка очевидно по-бързият Кими изпревари пилота на Мерцедес за 4-то място. След това и Алонсо започна атаки срещу англичанина, но не успя да го изпревари. Все пак в 23-та обиколка Хамилтън реши, че губи прекалено много време и влезе в бокса за смяна на гуми.
Малко след това една от колите на Марусия, на Жулс Бианки, се подпали и той трябваше да напусне трасето и да излезе бързо от болида си. Колата обаче явно не бе обезопасена и тъй като бе под наклон, малко след това сама тръгна надолу и прекоси пистата. За щастие не се стигна до инцидент, но се наложи излизане на кола за сигурност.
Повечето пилоти, сред които лидерите Фетел, Грожан, Райконен и Алонсо влязоха в бокса. Единствено Бътън и Хулкенберг, които бяха със стратегия с едно спиране в бокса по-малко, не смениха гуми.
След подновяване на състезанието редът бе Фетел пред Грожан, Райконен, Алонсо, Бътън, Хулкенберг, Хамилтън, Малдонадо. Нико Росберг бе 13-ти, а Марк Уебър последен. Австралиецът обаче бързо изпревари четирима опашкари и излезе 15-ти.
Отпред Фетел и двамата пилоти на Лотус отново наложиха непосилно темпо за Алонсо и дръпнаха с 3 секунди пред него. Бътън с по-старите гуми бе още по-бавен и бе на 5 секунди зад испанеца. Хамилтън обаче дори с новите гуми нямаше добро темпо и изостана на цели 12 секунди от лидера.
В 40-та обиколка Роман Грожан влезе за втори път в бокса, а две обиколки по-късно това направи и лидерът Фетел. През това време пилотът на Лотус не можа да натрупа аванс и германецът отново се върна пред него. С новите си гуми двамата бяха най-бързите пилоти на пистата, но бяха леко забавени докато изпреварят Хамилтън и Бътън, които не бяха спирали в бокса. Те обаче не ги затрудниха особено, като Хамилтън бе изпреварен лесно, а Бътън влезе в бокса малко след като бе застигнат.
В 50-та от общо 60-те обиколки Райконен и Алонсо направиха последното си спиране в бокса. След връщането си на пистата те бяха на 3-то и 4-то място. Финландецът бе само на 3.5 секунди зад Фетел, докато Алонсо бе на още 4 секунди зад Райконен. Испанецът бе най-бързият пилот на пистата, с около 0.5 секунди по-бърз от тримата пилоти пред него.
Пет обиколки преди края Грожан получи нареждане от бокса "да не бави" Райконен и той веднага го пусна на второто място. До края Алонсо така и не успя да намери път покрай Грожан и завърши 4-ти.
ГРАН ПРИ НА ГЕРМАНИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | |
2 | Кими Райконен | Лотус | +1.0 |
3 | Роман Грожан | Лотус | +5.8 |
4 | Фернандо Алонсо | Ферари | +7.7 |
5 | Люис Хамилтън | Мерцедес | +26.9 |
6 | Дженсън Бътън | Макларън | +27.9 |
7 | Марк Уебър | Ред Бул | +37.5 |
8 | Серхио Перес | Макларън | +38.3 |
9 | Нико Росберг | Мерцедес | +46.8 |
10 | Нико Хулкенберг | Заубер | +49.8 |
11 | Пол ди Реста | Форс Индия | +53.7 |
12 | Даниел Рикардо | Торо Росо | +56.9 |
13 | Адриан Сутил | Форс Индия | +57.7 |
14 | Естебан Гутиерес | Заубер | +60.1 |
15 | Пастор Малдонадо | Уилямс | +61.9 |
16 | Валтери Ботас | Уилямс | +1 об. |
17 | Чарлс Пик | Катерам | +1 об. |
18 | Гидо ван дер Гарде | Катерам | +1 об. |
19 | Макс Чилтън | Марусиа | +1 об. |
Най-бърза обиколка: Алонсо – 1:33.468 | |||
Отпаднали: | |||
Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 16 об. | |
Жулс Бианки | Марусиа | 19 об. | |
Фелипе Маса | Ферари | 7 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1. | Себастиан Фетел | 157 | |
2. | Фернандо Алонсо | 123 | |
3. | Кими Райконен | 118 | |
4. | Люис Хамилтън | 97 | |
5. | Марк Уебър | 93 | |
6. | Нико Росберг | 84 | |
7. | Фелипе Маса | 57 | |
8. | Роман Грожан | 41 | |
9. | Пол ди Реста | 36 | |
10. | Дженсън Бътън | 33 | |
11. | Адриан Сутил | 23 | |
12. | Серхио Перес | 16 | |
13. | Жан-Ерик Верн | 13 | |
14. | Даниел Рикардо | 11 | |
15. | Нико Хулкенберг | 7 | |
Класиране отбори: | |||
1. | Ред Бул | 250 | |
2. | Мерцедес | 181 | |
3. | Ферари | 180 | |
4. | Лотус | 159 | |
5. | Форс Индия | 59 | |
6. | Макларън | 49 | |
7. | Торо Росо | 24 | |
8. | Заубер | 7 |
Коментари
Напиши коментар20:51 | 7 юли 2013 г.
19:56 | 7 юли 2013 г.
18:44 | 7 юли 2013 г.
17:40 | 7 юли 2013 г.
17:37 | 7 юли 2013 г.
17:37 | 7 юли 2013 г.
17:04 | 7 юли 2013 г.
16:58 | 7 юли 2013 г.
16:50 | 7 юли 2013 г.
Напиши коментар