След като вчера спечели Пол Позишън, днес Нико Росберг успя да спечели и състезанието за Гран При на Китай.

Това бе първа победа в кариерата на 26-годишния пилот на Мерцедес. Тя бе постигната в неговото 111-то състезание.

Победата му допълнително бе улеснена от грешката в бокса на Макларън, която забави Дженсън Бътън и окончателно го отказа да се бори за първото място. Дори и без нея обаче Росберг контролираше нещата и вероятно щеше да спечели.

Доброто настроение в Мерцедес не можа да бъде пълно, тъй като другия пилот на отбора Михаел Шумахер отпадна в началото на състезанието след грешка на механиците му в бокса.

Втори и трети съответно финишираха пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Люис Хамилтън.

Те успяха да изпреварят в последните обиколки Себастиан Фетел, който в крайна сметка остана 5-ти. Дори и това обаче бе добро класиране от световния шампион, който потегли от 11-та позиция, а на първия завой бе 14-ти.



На старта двамата лидери от Мерцедес Нико Росберг и Михаел Шумахер запазиха позициите си. Пилотите на Макларън потеглиха чудесно, като и двамата спечелиха по две позиции - Бътън от 5-и излезе 3-ти, а Хамилтън от 7-и стана 5-и.

За сметка на това стартът на Ред Бул бе ужасен и Марк Уебър и Себастиан Фетел загубиха по три позиции. Съответно австралиецът стана 9-и, а световният шампион едва 14-ти.

Постепенно Росберг започна да се откъсва от Шумахер и натрупа няколко секунди аванс. Зад Шумахер плътно се бяха залепили Бътън, Райконен, Хамилтън и Серхио Перес.

Пръв своето спиране в бокса направи Марк Уебър още в 7-та обиколка. В 11-та обиколка Хамилтън и Райконен влязоха в бокса и след малко забавяне на екипа на Лотус англичанинът изпревари съперника си в пит лейна. На излизане на пистата пък Райконен изгуби още една позиция спрямо Марк Уебър.

След това в 12-та обиколка влезе Бътън, а в 13-та Шумахер и Алонсо. При спирането на германеца обаче едната от гумите му не бе закрепена добре и така при връщането си на пистата той намали темпо и в крайна сметка отпадна

Последен от лидерите в бокса влезе Росберг в 14-та обиколка. Така след влизането на всички лидери в бокса Росберг водеше с 3 секунди пред Бътън, Хамилтън бе на 2 секунди зад съотборника си, а на още 2 секунди по-назад Уебър бе залепен с Райконен и Алонсо.

Последен от всички в бокса влезе Фелипе Маса в 19-та обиколка и от 2-ро място се върна на пистата на 14-та позиция. В средата на колоната Фетел изпревари на пистата Серхио Перес за 9-та позиция и се залепи зад Кобаяши и Грожан.

Както и при първите спирания, пръв в бокса за втора смяна на гуми влезе Уебър в 22-та обиколка. Веднага след него това направи и Хамилтън, а в 25-та обиколка и другият пилот на Макларън - Бътън влезе в бокса. При връщането им на пистата Бътън се озова зад Малдонадо, но нямаше голям проблем да го изпревари. Хамилтън обаче имаше нужда от две обиколки, за да изпревари Маса.

Така с чиста писта пред себе си пилотите на Макларън наложиха изключително високо темпо, като особено Бътън бе много бърз и записа най-бърза обиколка в състезанието.

В този момент лидерът Росберг имаше около 20 секунди аванс пред него, но правеше обиколки с повече от секунда по-бавни от тези на Бътън.

В 28-ма и 29-та обиколка в бокса влязоха Алонсо и Райконен. Испанецът се върна на пистата точно зад съотборника си Маса, като логично доста скоро бе пуснат да мине пред него. След това испанецът изпревари и Пол ди Реста.

Отпред пък Хамилтън продължаваше да лети и изпревари за 3-то място Фетел, който все още не бе направил своето второ спиране. В 32-та обиколка пилотът на Ред Бул направи своето второ спиране в бокса и се върна на 11-то място

Темпото на Бътън бе станало с цели две секунди по-бързо от това на Росберг. Фетел пък с новите гуми записа най-бърза обиколка.

В 35-та обиколка най-сетне Росберг направи второто си спиране в бокса и се върна на пистата на 2-ро място.

В същото време отпред Хамилтън не успяваше да изпревари Серхио Перес, който все още не бе направил своето второ спиране в бокса и така англичанинът губеше доста време. Така Хамилтън изостана на 5 секунди зад Росберг, вместо да се залепи плътно зад него.

В 39-та обиколка за третото си спиране в бокса едновременно влязоха Хамилтън и Алонсо. Обиколка по-късно това направи и Дженсън Бътън. Механиците на Макларън обаче имаха проблем с поставянето на задната му лява гума и така той загуби допълнително около 6 секунди.

На всичкото отгоре при връщането си на пистата той попадна в трафик зад Маса, Райконен и Фетел. Бразилският пилот на Ферари бе със стратегия с едно спиране по-малко в бокса и едва в 42-та обиколка направи своето второ спиране в бокса.

Отпред авансът на Росберг пред влакчето от Райконен, Фетел и Бътън бе над 22 секунди, като и темпото на пилота на Мерцедес бе с около половин секунда по-бързо от това на финландеца. В опита си да изпревари Пастор Малдонадо в средата на колоната Фернандо Алонсо излезе от пистата и загуби ценни секунди, като дори бе изпреварен от Серхио Перес.

Испанецът можеше да погледне от хубавата страна на нещата, тъй като тази му позиция му позволи да стане свидетел отблизо на уникалната тройна битка между Грожан, Малдонадо и Перес, които в разстояние на няколко завоя се редуваха да карат гума до гума.

Сякаш взели пример от тях, в 48-та обиколка и лидерите направиха шоу. Първо Фетел изпревари Райконен на пистата, а излизането от идеалната права на финландеца бе използвано и от Бътън, който също го изпревари. В същия момент зад тях Хамилтън изпревари Уебър.

Постепенно Райконен започна да губи позиции и от останалите пилоти, което сякаш показваше окончателно износване на гумите му.

Същото, макар и в не чак толкова драстична степен се случи и със Себастиан Фетел, който в последните пет обиколки бе изпреварен от разполагащите с нов комплект гуми Дженсън Бътън и Люис Хамилтън. В последната обиколка Фетел бе изпреварен дори и от съотборника си Марк Уебър, който също имаше едно спиране в бокса повече.



ГРАН ПРИ НА КИТАЙ:





Пилот: Отбор: Време
1 Нико Росберг Мерцедес 1ч36:26.929
2 Дженсън Бътън Макларън + 20.6
3 Люис Хамилтън Макларън + 26.0
4 Марк Уебър Ред Бул + 27.9
5 Себастиан Фетел Ред Бул + 30.4
6 Роман Грожан Лотус + 31.4
7 Бруно Сена Уилямс + 34.5
8 Пастор Малдонадо Уилямс + 35.6
9 Фернандо Алонсо Ферари + 37.2
10 Камуи Кобаяши Заубер + 38.7
11 Серхио Перес Заубер + 41.0
12 Пол ди Реста Форс Индия + 42.2
13 Фелипе Маса Ферари + 42.7
14 Кими Райконен Лотус + 50.5
15 Нико Хулкенберг Форс Индия + 51.2
16 Жан-Ерик Верн Торо Росо + 51.7
17 Даниел Рикардо Торо Росо + 63.1
18 Витали Петров Катерам + 1 об.
19 Тимо Глок Марусиа + 1 об.
20 Чарлс Пик Марусиа + 1 об.
21 Педро де ла Роса Испания Рейсинг + 1 об.
22 Нараин Картикян Испания Рейсинг + 2 об.
23 Хейки Ковалайнен Катерам + 3 об.
       
  Най-бърза обиколка: Кобаяши, 1:39.960
       
  Отпаднали:    
  Михаел Шумахер Мерцедес  
       
       
  Класиране пилоти:    
1 Люис Хамилтън 45  
2 Дженсън Бътън 43  
3 Фернандо Алонсо 37  
4 Марк Уебър 36  
5 Себастиан Фетел 28  
6 Нико Росберг 25  
7 Серхио Перес 22  
8 Кими Райконен 16  
9 Бруно Сена 14  
10 Камуи Кобаяши 9  
11 Роман Грожан 8  
12 Пол ди Реста 7  
13 Жан-Ерик Верн 4  
14 Пастор Малдонадо 4  
15 Даниел Рикардо 2  
16 Нико Хулкенберг 2  
17 Михаел Шумахер 1  
       
       
  Класиране отбори:    
1 Макларън 88  
2 Ред Бул 64  
3 Ферари 37  
4 Заубер 31  
5 Мерцедес 26  
6 Лотус 24  
7 Уилямс 18  
8 Форс Индия 9  
9 Торо Росо 6