Фантастичен Макс Верстапен с Ред Бул Хонда спря доминацията на Мерцедес от 10 поредни победи във във Формула 1, след като спечели Гран При на Австрия след невероятно каране. 

Това бе едно от най-страхотните представяния в историята, тъй като холандецът започна лошо и се смъкна до 7-ото място в началото, но след това си проби път напред, като малко преди края изпревари и лидера Шарл Льоклер, макар че маневрата бе разследвана след края. 

Валтери Ботас остана трети в разочароващия уикенд за Мерцедес, докато Люис Хамилтън бе едва 5-и, но все още води с 31 точки в класирането. Между тях остана Себастиан Фетел, който ако имаше още една обиколка щеше да се качи на подиума. 

На старта Льоклер запази първото си място, докато Макс се забави, вероятно заради проблем в колата и загуби няколко позиции. Ботас излезе втори, докато Ландо Норис с Макларън зае дори третото място, но Хамилтън бързо си върна мястото. 

Кими Райконен също изпревари Норис за 4-ата позиция, докато Себастиан Фетел започна добре и в края на първата обиколка бе на 6-о място, докато Верстапен бе едва 7-и. В 4-ия Тур Себ зае 5-ото място, като се срави с Макларъна на Норис и подгони Кими. 

В челото авансът на Льоклер бе повече от 2 секунди, докато Фетел се справи и с Райконен за 4-ата позиция, но бе на 5 секунди от Хамилтън в 7-ата обиколка. Макс пък излезе 5-и след изпреварвания срещу Норис и Кими. 

Шарл дръпна с над 4 секунди пред Ботас и се чувстваше отлично като лидер. Ботас и Хамилтън малко вдигнаха темпото, а и Люис допусна грешка и блокира предна дясна гума в 17-ата обиколка. Авансът му пред Фетел бе 3,5 секунди. 

В следващите обиколки обаче, той намаляваше, като самият Хамилтън се доближанаше до втория Ботас, докато Льоклер водеше с над 4 секунди, но темпото на Ферари с най-меките гуми бе добро. 

Ботас и Фетел смениха гуми в 22-ата обиколка, като и двамата бяха забавенималко, но за Валтери нямаше проблеми, докато Себ се върна едва 8-и. В следващата обиколка гумите си смени и лидера Льоклер и се върна пред Ботас, така че всичко бе наред. Всички залагаха на най-твърдите гуми. 

Лидерът Хамилтън остана на пистата още известно време, като натисна и направи най-бърза обиколка. Постепенно обаче започна да губи време, като изглеждаше, че идеята е да бъде с по-добри гуми в последните обиколки.

В един момент се оказа, че Люис и проблем в предното крило и в бокса се приготвиха за смяна на предната част на колата. Хамилтън бе извикан в бокса в 30-ата обиколка, като смяната на гуми и носа отне доста повече време и той се върна на пистата на 8 секунди зад Фетел – на 5-о място. 

Обиколка по-късно гумите си смени и Макс Верстапен, като също се върна пред Люис и зае 4-ата позиция. Льоклер пък нямаше проблеми и водеше с почти 5 секунди пред Ботас, който бе на 4 пред Фетел, но постепенно намали пасива си до 2,1. Хамилтън пък губеше време и изглеждаше, че няма шанс за подиума. 

Верстапен определено вдигна темпото и се доближи на под секунда от Фетел и сериозно го натисна и атакува, но Себ се защити добре. В 50-ата обиколка обаче, Макс направи страхотна маневра, за да изпревари Фетел и да излезе трети, хвърляйки в екстаз холандските фенове. 

20 обиколки преди края Себ направи нова смяна и сложи най-меките гуми софт, като се върна на 8 секунди от 4-ия Хамилтън, който определено нямаше добро темпо. Макс подгони и втория Ботас и след няколко тура влезе и в неговата DRS-зона, след което започна и с атаките, за да го изпревари в 56-ата обиколка. Невероятен Макс! Льоклер бе с аванс от 5 секунди начело. 

Фетел пък скъсавяше дистанцията до Хамилтън, която бе под 5 секунди 13 обиколки преди края. След това тя намаля до 3,6 секунди, но само 10 тура преди края. Макс настигаше и Льоклер, но обиколките до края бързо намаляваха. 

Макс бе само на 1,5 секунди от Льоклер 6 тура преди края, като очевидно бе неверояно бърз. Атаките скоро започнаха, но първите бяха отбити от Льоклер, а след това пилотът на Ферари се защити отлично, когато бе на път да загуби първото си място в 68-ата обиколка. 

2 тура преди края дойде и успешната атака, при която Макс влезе от вътрешната страна, имаше контакт гума в гума, но Верстапен излезе начело. Зад тях Фетел пък изпревари Хамилтън за 4-ото мястото, което все пак бе някаква утеха за него. 

След  края обаче стана ясно, че инцидентът между Макс и Льоклер ще бъде разследван и победата на холандеца е под въпрос. 

Ето и челната десетка: 

1. Max Verstappen, Red Bull
2. Charles Leclerc, Ferrari
3. Valtteri Bottas, Mercedes
4. Sebastian Vettel, Ferrari
5. Lewis Hamilton, Mercedes
6. Lando Norris, McLaren
7. Pierre Gasly, Red Bull
8. Carlos Sainz, McLaren
9. Kimi Raikkonen, Alfa Romeo
10. Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo