Себастиан Фетел записа една от най-категоричните си победи през този сезон, спечелвайки състезанието за Гран При на Сингапур.

Германецът направи перфектно състезание и победи с повече от 30 секунди пред втория Фернандо Алонсо. Дори и излизането на колата за сигурност в средата на състезанието, която стопи натрупания до този момент аванс не можа да спре Фетел към победата.

Така той записа трети пореден успех и 7-ми от началото на сезона, увеличавайки преднината си в класирането пред Фернандо Алонсо на 60 точки.

Испанецът от своя страна за пореден път извлече максимума от колата си и финишира на второ място, след като потегли 7-ми.

Още по-впечатляващо състезание направи Кими Райконен, който от 13-та позиция на старта успя да се изкачи на почетната стълбичка.

На старта Нико Росберг потегли много добре и изпревари Фетел, но влезе лошо в първия завой и германецът си върна позицията.  Още по-силен старт направи Фернандо Алонсо, който от 7-ма позиция се изстреля трети.

Следваха Марк Уебър, Роман Грожан, Люис Хамилтън, Фелипе Маса и Дженсън Бътън. Хамилтън обаче бе изпреварил Маса с преминаване напряко през един завой и получи инструкция по радиото от бокса да върне позицията на бразилеца, което и направи.

Лидерът Фетел веднага наложи убийствено темпо и започна да прави обиколки с почти 2 секунди по-бързи от тези на втория Росберг.  Това принуди състезателния инженер на Фетел да го призове да пази гумите си.

Фетел направи това и след 5-та обиколка темпото му се изравни с това на Росберг, който бе изостанал на почти 7 секунди назад. Фернандо Алонсо бе на 10 секунди, Уебър и Грожан водеха битка за 4-то място на три секунди зад Алонсо, а Маса и Хамилтън се бореха за 6-то място на две секунди по-назад.

Малко изненадващо първи в бокса още в 11-та обиколка влезе Кими Райконен от 11-та позиция и постави отново по-мекият тип гуми. В 13-та обиколка и Маса влезе в бокса, но сложи по-твърдите гуми. Същото направи и Марк Уебър обиколка по-късно.

В 15-та обиколка Алонсо влезе от второ място и също сложи предпочитаният по-твърд тип гуми. Същото направиха Росберг и Хамилтън, докато Грожан сложи по-мекият тип гуми. След своето връщане на пистата Хамилтън успя да излезе пред Маса.

Лидерът Фетел направи своето спиране в бокса едва в 17-та обиколка и сложи стандартният тип по-твърди гуми. След връщането му на пистата авансът му пред Росберг се бе запазил 8 секунди, докато Алонсо бе на 4 секунди зад пилота на Мерцедес.

Последен от всички в бокса влезе Пол ди Реста, като междувременно няколко обиколки се движеше на 3-то място пред Алонсо, забавяйки го сериозно. Така след като Ди Реста най-накрая направи своето спиране в 21-та обиколка, Алонсо вече бе на цели 8 секунди зад Росберг.

В 25-та обиколка на пистата излезе кола за сигурност, тъй като Даниел Рикардо заби колата си в предпазните огради. Повечето пилоти използваха ситуацията да влязат в бокса. От лидерите обаче Фетел, Росберг, Уебър и Хамилтън решиха да не сменят гуми.

Едва в 31-та обиколка състезанието бе подновено, като Фетел бързо дръпна с 3 секунди пред Росберг, следвани от Уебър, Хамилтън, Алонсо, Грожан, Ди Реста, Маса, Бътън и Райконен на 10-то място. Състезанието на Грожан бе съсипано от проблем с консумацията на въздух на двигателя, което наложи той да влезе в бокса и да престои почти една минута, докато колата му бъде поправена.

Отпред Фетел отново наложи бясно темпо и дръпна с 15 секунди на Росберг, зад когото пък се получи невероятна върволица от коли. Всички пилоти бяха на дистанция от около секунда, като чак 14-я Естебан Гутиерес бе на 3 секунди зад Сутил.

В 41-та обиколка Марк Уебър направи своето второ спиране в бокса. Междувременно от бокса на Мерцедес изразиха съмнение, че заклещени камъчета в предното крило пречат на аеродинамиката му. Това забави леко германеца и след като той мина през бокса в 42-та обиколка, се върна на пистата зад Уебър. Две обиколки по-късно Хамилтън смени гуми и се върна на пистата точно зад съотборника си Росберг.

В 45-та обиколка Фетел направи своето спиране в бокса, но той имаше цели 30 секунди аванс пред Алонсо и съответно се върна на пистата спокойно на първа позиция, на 4 секунди пред испанеца. С по-новите си гуми обаче той веднага започна да прави обиколки с по 1 секунда по-бързи от тези на съперника си.

Зад двамата лидери имаше колона от пилоти, които подобно на Алонсо не бяха спирали след колата за сигурност. Бътън бе трети на 15 секунди зад Фетел, следваха Райконен, Серхио Перес и Нико Хулкенберг. На десетина секунди по-назад бяха Уебър и двата мерцедеса, които обаче бяха доста по-бързи и стопяваха тази разлика.

Отпред Райконен притискаше Бътън за 3-то място и след няколко обиколки успя да го изпревари. Темпото на двата макларъна бе очевидно по-бавно и идващите с висока скорост отзад Уебър, Росберг, Хамилтън и Маса успяха да изпреварят Перес и Бътън.

От бокса на Ред Бул обаче съобщиха на Марк Уебър, че има проблем със скоростите и бе посъветван да държи по-ниски обороти. Той обаче така и не успя да закара колата си до финала и в последната обиколка отпадна. Така 4-ти финишира Росберг, пред Хамилтън, Маса, Бътън и Перес.

ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР:
       
1 Себастиан Фетел Ред Бул
2 Фернандо Алонсо Ферари +32.6
3 Кими Райконен Лотус +43.9
4 Нико Росберг Мерцедес +51.1
5 Люис Хамилтън Мерцедес +53.1
6 Фелипе Маса Ферари +63.8
7 Дженсън Бътън Макларън +83.3
8 Серхио Перес Макларън +83.8
9 Нико Хулкенберг Заубер +84.2
10 Адриан Сутил Форс Индия +84.6
11 Пастор Малдонадо Уилямс +88.4
12 Естебан Гутиерес Заубер +97.8
13 Валтери Ботас Уилямс + 1 об.
14 Жан-Ерик Верн Торо Росо + 1 об.
15 Марк Уебър Ред Бул + 1 об.
16 Гидо ван дер Гарде Катерам + 1 об.
17 Макс Чилтън Марусиа + 1 об.
18 Жулс Бианки Марусиа + 1 об.
19 Чарлс Пик Катерам + 1 об.
Отпаднали:
  Пол ди Реста Форс Индия 54 об.
  Роман Грожан Лотус 37 об.
  Даниел Рикардо Торо Росо 23 об.
       
Класиране пилоти:
1 Себастиан Фетел 247  
2 Фернандо Алонсо 187  
3 Люис Хамилтън 151  
4 Кими Райконен 149  
5 Марк Уебър 130  
6 Нико Росберг 116  
7 Фелипе Маса 87  
8 Роман Грожан 57  
9 Дженсън Бътън 54  
10 Пол ди Реста 36  
11 Адриан Сутил 26  
12 Серхио Перес 22  
13 Нико Хулкенберг 19  
14 Даниел Рикардо 18  
15 Жан-Ерик Верн 13  
16 Пастор Малдонадо 1  
       
Класиране отбори:
1 Ред Бул 377  
2 Ферари 274  
3 Мерцедес 267  
4 Лотус 206  
5 Макларън 76  
6 Форс Индия 62  
7 Торо Росо 31  
8 Заубер 19  
9 Уилямс 1