Нико Росберг спечели изпъстреното с инциденти състезание за Гран При на Великобритания на пистата Силвърстоун.

Надпреварата ще се запомни с поредица идентични инциденти, при които един куп пилоти спукаха задна лява гума. Сред по-големите жертви бяха Люис Хамилтън, който водеше състезанието в този момент и Фелипе Маса.

Същевременно пък водачът във временното класиране Себастиан Фетел получи още по-тежък удар. Десет обиколки преди края, водейки уверено колоната, той получи механичен проблем и отпадна.

Това позволи на Росберг да спечели второ състезание от началото на сезона. Втори завърши Марк Уебър, който трябваше да се изкачи от 15-та позиция. Фернандо Алонсо също извлече практически максимума от ситуацията, след като потегли 10-ти, но се изкачи на почетната стълбичка.

Люис Хамилтън и Фелипе Маса пък бяха спомогнати от излизането на два пъти на кола за сигурност, което им позволи да завършат 4-ти и 6-ти.

На старта Люис Хамилтън задържа първата си позиция, но Нико Росберг бе изпреварен от Себастиан Фетел. Четвъртият Марк Уебър обаче направи катастрофален старт и се свлече чак до 15-то място. На всичкото отгоре лек контакт с Грожан повреди леко предното му крило.

За сметка на това Фелипе Маса потегли чудесно и от 11-то място се изстреля 5-ти, зад Адриан Сутил. Шести бе Кими Райконен пред Даниел Рикардо и Фернандо Алонсо.

Противно на развоя в предишните състезания, скоростта на Мерцедес не се влоши рязко след старта. Вместо това, Хамилтън отвори две секунди аванс пред Хамилтън, докато Росберг не изоставаше от пилотът на Ред Бул. Четвъртият Сутил очаквано не можеше да следва темпото на лидерите и изостана назад, формирайки зад себе си върволица от пилоти.

В 8-та обиколка лидерът Хамилтън бе сполетян от ужасен малшанс, тъй като спука задна лява гума. Тъй като бе доста далеч от боксовете, докато се добере  да направи смяна, той загуби твърде много време. След завръщането си на пистата той бе твърдо последен.

Само две обиколки по-късно Фелипе Маса пострада по абсолютно същия начин - пукайки задна лява гума. Тъй като бе на завой, той излетя от пистата, но зоната за сигурност бе асфалтова и бразилецът успя да се завърне. Подобно на Хамилтън обаче състезанието му бе провалено.

Първи от лидерите за редовна смяна на гуми влезе Фернандо Алонсо в 11-та обиколка. Заедно с него влезе и Уебър.

Обиколка по-късно това сториха Кими Райконен и Даниел Рикардо, като ранното спиране на пилота на Лотус бе нехарактерно за стратегията  на тима от началото на сезона и вероятно показваше сериозния проблем с гумите, който имаха всички пилоти.

След завръщането си на пистата финландецът бе изпреварен от Алонсо, чиито гуми бяха по-добре загрели и той се възползва от това. Малко след това испанецът изпревари и Грожан.

В 13-та обиколка от втора позиция в бокса влезе Нико Росберг, а след още една и лидерът Фетел. И двамата нямаха проблеми и запазиха челните позиции, като разликата между тях бе 3.5 секунди.

Така след първите спирания в бокса редът бе Фетел пред Росберг, Сутил, Алонсо, Грожан, Райконен, Рикардо, Серхио Перес, Уебър и Бътън.

Двамата пилоти на Лотус бяха един зад друг и от бокса съобщиха на французина, че "Райконен е по-бърз" и той веднага го пусна. Точно в момента на изпреварването обаче се случи трето пръсване на гума на пистата - на каращия пред тях Жан-Ерик Верн. И в този случай спукването бе на задна лява гума.

Това наложи излизане на кола за сигурност, като маршалите започнаха да почивстват пистата от отломки от пръснал се спойлер на болида на Торо Росо.

През това време от Ред Бул препоръчаха на Фетел да избягва преминаване през шиканите. Същевременно обаче от тима съобщиха, че са намерили леки прорези в една от вече сменените му гуми.

В 22-та обиколка състезанието бе подновено. Марк Уебър атакува веднага Серхио Перес и го изпревари за 8-то място. Отпред Фетел и Росберг бързо се откъснаха от Сутил, който задържаше Алонсо и останалите зад себе си.

Междувременно Люис Хамилтън успя да си проправи път до 12-то място, а Маса точно зад него. Бразилецът обаче бе направил второ спиране в бокса точно по време на колата за сигурност и бе в по-добра ситуация.

Първи от лидерите за второто си спиране изненадващо влезе Кими Райконен в 30-та обиколка. Обиколка по-късно това направи и Фернандо Алонсо, а в 32-та и Марк Уебър. След връщането им на пистата финландецът се оказа пред Алонсо, а Марк Уебър бе непосредствено зад тях.

В 35-та обиколка Нико Росберг влезе за смяна на гуми, а обиколка по-късно това направи Люис Хамилтън. След връщането им на пистата разликата между тях бе само 2.5 секунди, а третият Райконен бе на 11 секунди зад Фетел.

Междувременно Марк Уебър атакува Алонсо и го изпревари за 4-то място. Скоростта на Ферари явно не бе добра и много бързо испанецът изостана от австралиеца.

Фетел водеше уверено, поддържайки постоянна дистанцията пред Росберг. В 42-та обиколка, десет преди края, обаче той получи повреда в скоростната кутия и отпадна. Това стана точно преди старт финалната права и той паркира отстрани на нея.

Това предизвика ново излизане на колата за сигурност. Тримата лидери реагираха с мигновено влизане в бокса. Същото направиха и Грожан, Ди Реста и Маса, които бяха в средата на колоната. От Лотус решиха да не викат Райконен за смяна на гуми. Той отговори, че не е сигурен, че това е правилното решение, но от бокса му отвърнаха, че вече е прекалено късно.

Така редът в колоната бе Росберг пред Райконен, Сутил, Рикардо, Уебър, Перес, Бътън, Алонсо, Хамилтън, Грожан и Маса.

След подновяване на надпреварата Уебър нямаше проблеми с Рикардо и Сутил, след което в 49-та обиколка изпревари и Райконен за второто място.

Алонсо също направи редица изпреварвания на пилоти със стари гуми. Така в 50-та обиколка и той се залепи зад Райконен и също нямаше проблем с него.

Другите двама пилоти с рязко изкачване в класирането бяха Хамилтън и Маса, които се класираха 4-ти  и 6-ти. Бразилецът също бе с много по-високо темпо от Райконен, но не му стигна една обиколка да го изпревари и така в крайна сметка Кими завърши на 5-то място.

ГРАН ПРИ НА ВЕЛИКОБРИТАНИЯ:
Пилот: Отбор: Време:
1 Нико Росберг Мерцедес 1ч32:59.456
2 Марк Уебър Ред Бул +0.7
3 Фернандо Алонсо Ферари +7.1
4 Люис Хамилтън Мерцедес +7.7
5 Кими Райконен Лотус +11.2
6 Фелипе Маса Ферари +14.5
7 Адриан Сутил Форс Индия +16.3
8 Даниел Рикардо Торо Росо +16.5
9 Пол ди Реста Форс Индия +17.9
10 Нико Хулкенберг Заубер +19.7
11 Пастор Малдонадо Уилямс +21.1
12 Валтери Ботас Уилямс +25.0
13 Дженсън Бътън Макларън +25.9
14 Естебан Гутиерес Заубер +26.2
15 Чарлс Пик Катерам +31.6
16 Жулс Бианки Марусиа +36.0
17 Макс Чилтън Макларън +67.6
18 Гидо ван дер Гарде Катерам +67.7
19 Роман Грожан Лотус +1 об.
20 Серхио Перес Макларън +6 об.
Най-бърза обиколка: Уебър, 1:33.401
Отпаднали:
Себастиан Фетел Ред Бул 42 об.
Жан-Ерик Верн Торо Росо 36 об.
Класиране пилоти:
1. Себастиан Фетел 132
2. Фернандо Алонсо 111
3. Кими Райконен 98
4. Люис Хамилтън 89
5. Марк Уебър 87
6. Нико Росберг 82
7. Фелипе Маса 57
8. Пол ди Реста 36
9. Роман Грожан 26
10. Дженсън Бътън 25
11. Адриан Сутил 23
12. Жан-Ерик Верн 13
13. Серхио Перес 12
14. Даниел Рикардо 11
15. Нико Хулкенберг 6
Класиране отбори:
1. Ред Бул 219
2. Мерцедес 171
3. Ферари 168
4. Лотус 124
5. Форс Индия 59
6. Макларън 37
7. Торо Росо 24
8. Заубер 6