Себастиян Фетел е новият световен шампион. Германецът спечели Гран При на Абу Даби, а основните фаворити за титлата Фернандо Алонсо и Марк Уебър се провалиха тотално, завършвайки на 7-мо и 8-мо място.Така германският пилот на Ред Бул стана шампион напук на прогнозите и напълно оправда решението на отбора си до последно да му разреши да се бори за титлата, вместо да помага на съотборника си Уебър. Победата на Ред Бул пък е триумф на справедливостта, тъй като за разлика от Ферари австрийският тим до последно отказа да използва заповеди от бокса. С това задочно се върна духа на 80-те години, когато в Макларън се бореха звезди като Аертон Сена и Нелсон Пикет. Себастиян Фетел пък влезе в историята като най-младият световен шампион. Той спечели титлата на 23 години и 164 дни. С това той изпревари предишните лидери Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо. Състезанието до голяма степен напомняше на финалната битка преди 2 години, когато лидерът в класирането Люис Хамилтън направи много слабо състезание, но в последния завой изпревари Тимо Глок за 5-то място и това му спечели титлата само с 1 точка. Днес обаче Витали Петров бе безгрешен и напълно отчая Алонсо. Провалът на Ферари започна още от самото начало на състезанието, когато Скудерията се подведе по действията на другия пилот на Ред Бул Марк Уебър и двамата фаворити за титлата влязоха прекалено рано в бокса. Това обаче се оказа грешно решение и запушени в трафик двамата тотално провалиха състезанието си. Отпред Фетел бе безгрешен, а зад него финишираха двата пилота на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън. На старта Себастиян Фетел удържа позицията си спрямо Хамилтън, но Фернандо Алонсо потегли лошо и бе изпреварен от Дженсън Бътън. Още на втория завой Михаел Шумахер влезе успоредно до съотборника си Нико Росберг и не се видя дали има контакт между двамата, но седемкратният шампион се завъртя и застана напряко на пистата. Няколко болида го избегнаха отзад, но Витантонио Лиюци не успя и се блъсна фронтално в него, качвайки болида си върху този на германеца. За щастие нямаше контузии, но колата за сигурност веднага излезе на пистата. От тази ситуация се възползваха единствено пилоти в средата и в дъното на класирането, като най-преднокласиралият се пилот, който влезе в бокса бе Нико Росберг. Много по-важно обаче за хода на състезанието се оказа това, че в бокса влезе и Витали Петров. След подновяването на състезанието в 6-та обиколка единствените размествания бяха в средата на колоната, където Кубица и Росберг направиха добри изпреварвания за 9-та и 13-та позиция съответно. В следващите обиколки нямаше никакви атаки и лидерите се движеха с приблизително еднакво темпо. Все пак Марк Уебър сякаш бе малко по-бърз от Алонсо и губеше време зад испанеца. Вероятно поради тази причина от екипа на Ред Бул реагираха и австралиецът пръв от лидерите влезе в бокса в 11-та обиколка. Три обиколки по-късно влезе и Фелипе Маса, който преди това бе зад гърба на Уебър, но след връщането си на пистата не успя да изпревари пилота на Ред Бул. Тактиката на Уебър с по-ранното влизане в бокса обаче не успя, тъй като той бе попаднал в трафик и загуби много време зад Хайме Алгерсуари, който по ирония на съдбата кара за втория отбор на Ред Бул - Торо Росо. Така след като в 16-та обиколка Фернандо Алонсо направи своето влизане в бокса, след връщането си на пистата отново излезе пред Уебър. Останалите лидери останаха на пистата и така ключово в борбата за титлата бе дали Алонсо и Уебър ще загубят време, тъй като те се оказаха запушени зад каращия на 10-та позиция Витали Петров. Друг основен момент в състезанието бе представянето на другият пилот на Рено Робърт Кубица, който се намираше на ключовата 5-та позиция. Полякът също не бе спирал в бокса, но по-важното бе, че за разлика от всички останали, той бе започнал с по-твърдия тип гуми. Тази ситуация разбира се не задоволяваше Алонсо и той започна атаки спрямо Петров. При един от опитите си обаче той не разчете добре действията си и излезе от пистата, но за щастие там зоната за сигурност бе удобна и Алонсо не загуби почти никакво време. В 24-та обиколка в бокса влезе каращия на 2-ро място Люис Хамилтън и след това се върна на 5-то място зад Роберт Кубица. Обиколка по-късно това направи и Себастиян Фетел и за негов късмет излезе точно пред Камуи Кобаяши и Роберт Кубица. Японският пилот на Заубер бе на страхотната 4-та позиция преди влизането на Хамилтън и Фетел. Той обаче също бе с по-мекия тип гуми, които бързо се влошаваха и това позволи на Робърт Кубица и Хамилтън да го изпреварят. Темпото на Кубица обаче постепенно започна да пада, а това бе много важно интригата за титлата, тъй като преднината му пред Алонсо бе 14 секунди, което бе недостатъчно, за да остане пред испанеца след спирането си в бокса. Единственият друг пилот, който стоеше между Алонсо и решителното 5-то място бе Нико Росберг, но темпото на пилота на Мерцедес не бе никак високо и той бе сформирал влакче зад себе си, включващо Нико Хулкенберг, Витали Петров и Алонсо. Хулкенберг обаче трябваше да влезе в бокса, така че отпадаше от сметките. Така за Алонсо оставаше само да изпревари Петров и след това Росберг. Испанецът обаче се затрудняваше и в припряността си за втори път излезе леко от пистата. С напредване на състезанието Алонсо така и не успяваше да изпревари Петров и започна да се очертава нов проблем пред испанеца, тъй като Кубица постепенно натрупа аванс, който бе на ръба да запази позицията му пред Алонсо. В 40-та обиколка Дженсън Бътън влезе в бокса и се върна на 5 секунди зад Хамилтън. 8 обиколки преди края Роберт Кубица направи своето спиране в бокса и се върна на пистата пред двойката Петров-Алонсо. На излизане от пит-лейна полякът настъпи белите линии и въпросът бе дали стюардите ще го накажат.  Това обаче се оказа без значение, тъй като до края Алонсо така и не успя да изпревари Петров и завърши на 7-мо място.
ГРАН ПРИ НА АБУ ДАБИ
Пилот Отбор
1 Фетел Ред Бул
2 Хамилтън Макларън + 10.1
3 Бътън Макларън + 11.0
4 Росберг Мерцедес + 30.7
5 Кубица Рено + 39.0
6 Петров Рено + 43.5
7 Алонсо Ферари + 43.7
8 Уебър Ред Бул + 44.2
9 Алгерсуари Торо Росо + 50.2
10 Маса Ферари + 50.8
11 Хайдфелд Заубер + 51.5
12 Баричело Уилямс + 57.6
13 Сутил Форс Индия + 58.3
14 Кобаяши Заубер + 59.5
15 Буеми Торо Росо + 1:03.1
16 Хулкенберг Уилямс + 1:04.7
17 Ковалайнен Лотус + 1 об.
18 Ди Граси Върджин + 2 об.
19 Сена Испания + 2 об.
20 Клийн Испания + 2 об.
21 Трули Лотус + 4 об.
Най-бърза обиколка: Хамилтън – 1:41.274
Отпаднали:
Глок Върджин 44 об.
Шумахер Мерцедес 1 об.
Лиюци Форс Индия 1 об.
Крайно класиране пилоти:
1 Фетел 256
2 Алонсо 252
3 Уебър 242
4 Хамилтън 240
5 Бътън 214
6 Маса 144
7 Росберг 142
8 Кубица 136
9 Шумахер 72
10 Баричело 47
11 Сутил 47
12 Кобаяши 32
13 Петров 27
14 Хулкенберг 22
15 Лиюци 21
16 Буеми 8
17 Де ла Роса 6
18 Хайдфелд 6
19 Алгерсуари 5
Крайно класиране отбори:
1 Ред Бул 498
2 Макларън 454
3 Ферари 396
4 Мерцедес 214
5 Рено 163
6 Уилямс 69
7 Форс Индия 68
8 Заубер 44
9 Торо Росо 13