Макс Верстапен спечели по фантастичен начин Гран При на Сао Пауло, за да направи огромна крачка към 4-ата си поредна титла във Формула 1. 

Стартирал едва 17-и, нидерландецът демонстрира отлично каране на мокрото трасе, докато конкурента му Ландо Норис, който започна първи, се провали тотално след серия от грешки и завърши едва 6-и, което бе огромен удар върху амбациите му. 

Естебан Окон и Пиер Гасли донесоха двоен подиум за Алпин, което бе невероятен резултат за отбора, предвид трудностите от началото на кампанията. 

Макс направи и най-бързия тур, за да увеличи преднината си от 44 точки преди състезанието, до 62 след него при само 3 оставащи надпревари – 393 срещу 331 точки. Това бе първи успех за Верстапен след 10 поредни старта – от Испания насам и общо 62-и в кариерата му. Ако в Лас Вегас след 3 седмици той завърши пред Норис, титлата ще му бъде гарантирана. 

Всички  очаквано заложиха на гуми интермедия. Още в загряващата обиколка Ланс Строл се завъртя и след лек у в стената, затъна в чакъла. Последва информация за отлагане на старта, но Норис направи нова формираща обиколка, тръгвайки без да има зелена светлина, което бе нарушение на процедурата за старт. 

Последва разследване и забавяне на старта от 10 минути. След като нещата се оправиха и състезанието започна, Ландо напради поредния си слаб старт и изпусна Ръсел пред  себе си. 

По-назад Макс Верстапен спечели няколко позиции още до първия завой, а в края на първия тур бе 11-и. Темпото на нидерландеца бе отлично и той започна да си пробива път напред, като в 16-ата обиколка бе стигнал до 6-ото място след силно каране. В челото Норис не можеше да се справи с Ръсел, а третият Цунода бе с 8 секунди по-назад. Очакванията за дъжд също оставаха. 

Макс се задържа няколко тура зад Льоклер, а пилотите започнаха да се оплакват от загуба на сцепление. Последва смяна за Шарл и нови интермедии, което промотира Верстапен до 5-ото място. От рейсконтрола пък обявиха, че състезанието ще бъде намалено с една обиколка заради очаквания силен дъжд. 

В 27-ия тур Хюлкенберг се завъртя и остана на място, заради което последва виртуална кола за сигурност. Първите петима обаче бяха преминали през старт-финалната права, докато Пиастри смени гумите си, а това направиха и някои от останалите. Хюлкенберг пък някак си успя да продължи, а Ръсел и Норис  спряха заедно, като също сложиха интермедии, но дъъждът се усилваше. Джордж обаче остана пред съперника си, а дъждът се засилваше. Пиастри бе наказан заради инцидент с Лоусън в началото. Верстапен бе втори зад Окон. 

Норис изпревари Ръсел, а секунди след  това на пистата излезе кола за сигурност. Верстапен и Гасли също останаха, а водата на пистата бе много сериозна. Всичко това в 31-ия тур, като някои от пилотите сложиха гуми за крайно мокър асфалт. Скоро след това обаче, Колапинто се разби и остана на пистата, което означаваше спиране на състезанието с нов червен флаг. 

Това означаваше предимство за лидерите, които ще можеха да сменят гумите си, без да губят време и това изведе Макс Верстапен пред Ландо Норис. След 15-20 минути пауза, битката бе подновена, а Окон запази позицията си и след това започна да се откъсва напред. 

Последва обаче нов инцидент, като този път Карлос  Сайнц изпусна колата и се удари в стената, отпадайки и на пистата отново изледе сейфтикар. След няколко тура битката бе подновена, а Верстапен не губи време и още в първи завой изпревари Окон, за да поведе след първи завой. Малко по-назад Норис изпусна спирането и излезе извън пистата, връщайки се 7-и. За Макларън нещата не изглеждаха добре. 

Пиастри пропусна Ландо, но той не можеше да притисне Льоклер и оставаше зад него, след като очевидно нямаше темпо. В челото Макс отвори аванс от над 8 секунди в 56-ия тур и нямаше кой да го спре към победата. Льоклер пък се откъсна пред Норис, който се отказа да го гони и така интригата бе за третото място, след като Ръсел бе близо до Гасли. За малките точки също борбата продължаваше. 

Макс продължи да върти най-бързи обиколки, отваряйки аванс от над 15 секунди пред Окон, а Гали удържаше Ръсел зад себе си, на малко над секунда. 

В крайна сметка в челото нищо не се промени – Верстапен пред Окон и Гасли и победа за нидерландеца с над 19 секунди преднина. Ръсел остана 4-и, а след  него финишираха Льоклер, Норис, Пиастри, който обаче загуби една позиция заради наказанието си от 10 секунди и 7-и приключи Цунода, а Лоусън и Хамилтън взеха последните точки. 

При конструкторите Алпин излезе 6-и, изпреварвайки Уилямс, РБ и Хаас, докато Макларън остана на върха с 593 точки, пред Ферари – 557 и Ред Бул – 544.