Себастиян Фетел спечели Гран При на Бразилия, но по този начин помогна на Фернандо Алонсо да се приближи още повече до световната титла. Испанецът завърши 3-ти в състезанието, но със спечелените точки може да си позволи да завърши дори втори в последното състезание от сезона.
Това нямаше да се случи, ако от Ред Бул бяха приложили тактиката на Ферари и в края на състезанието Фетел бе пуснал пред себе си каращия на второ място Марк Уебър. Това обаче така и не стана.
Все пак победата на Фетел запази теоретичните му шансове за титлата, но за целта трябва да се надява на тотален провал на Алонсо в последното състезание. Двойната победа на Ред Бул донесе титлата при конструкторите за австрийския отбор.
Четвъртият претендент за титлата Люис Хамилтън завърши на 4-то място в днешното състезание и така отпадна от борбата за титлата.
На старта Себастиян Фетел изпревари тръгналия от Пол Позишън Нико Хулкенберг. Още в първата обиколка и другият пилот на Ред Бул Марк Уебър атакува и изпревари пилота на Уилямс.
Стартиралият пети Фернандо Алонсо явно бе по-бърз от Люис Хамилтън и на няколко пъти го атакува за 4-та позиция. След два неуспешни опита на испанеца, Хамилтън направи малка грешка и сам подари позицията на съперника си.
Така пилотът на Ферари застана зад третия Хулкенберг, който видимо бе по-бавен. В продължение на 5 обиколки Алонсо губеше по 1 секунда от лидерите от Ред Бул, забавян зад Хулкенберг. В 8-та обиколка все пак той успя да изпревари германеца. Разликата до намиращият се пред него Уебър бе почти 10 секунди.
За разлика от Алонсо, Хамилтън така и не успя да намери път пред Хулкеберг и се оплака по радиото на механиците си, че няма почти никакво сцепление с трасето.
Първи в бокса влезе Дженсън Бътън, а обиколка след него Фелипе Маса. При връщането си на пистата бразилският пилот на Ферари бе изпреварен от Бътън. Впоследствие се оказа, че Маса има проблем с гайката на едната гума и трябваше пак да влезе в бокса.
Разочарованието за местните фенове стана пълно малко по-късно, тъй като механиците забавиха Баричело в бокса и това му костваше ценни позиции.
В 21-та обиколка от общо 71 в бокса влезе Люис Хамилтън, а Фернандо Алонсо влезе 4 тура по-късно. Пръв от пилотите на Ред Бул влезе Марк Уебър в 26-та обиколка, а съотборникът му Себастиян Фетел направи това обиколка по-късно.
Нито един от лидерите обаче не спечели позиция пред съперниците си, като разликата между Фетел и Уебър остана само 2 секунди, докато Алонсо бе на повече от 15 секунди зад тях. Борещият се със сцеплението с пистата Хамилтън пък бе още по-назад на 30 секунди.
Големият печеливш след спиранията бе Дженсън Бътън, който се изкачи до 5-то място. Нико Хулкенберг пък от своя страна се свлече чак до 10-та позиция.
Рубенс Баричело пък имаше много лош ден, тъй като спука гума и окончателно се свлече в дъното на колоната. За да бъде денят още по-лош за бразилците, Лукас ди Граси отпадна.
Разликите между Ред Бул и Алонсо, както и Хамилтън бяха сериозни и сякаш единствената въпросителна до края щеше да е дали Себастиян Фетел ще пусне съотборника си Марк Уебър пред себе си.
20 обиколки преди края обаче интригата се върна, тъй като заради катастрофа на Витантонио Лиюци на пистата излезе кола за сигурност. От бокса на Макларън използваха това, за да вкарат и двамата си пилоти за нови гуми. Нико Росберг опита същата стратегия, но проблем в бокса на Мерцедес наложи той да влезе отново. Въпреки това Росберг имаше шанс да остане на добрата 6-та позиция.
След подновяване на надпреварата Себастиян Фетел отново поведе уверено с малка преднина пред Марк Уебър, докато Алонсо набързо изостана на около 10 секунди. Въпреки, че бяха с нови гуми, пилотите на Макларън така и не можеха да карат с темпото на Ред Бул и Хамилтън и Бътън бяха на 15 секунди изоставане от лидера.
До края обаче Алонсо повиши темпото и приближи Фетел и Уебър, но така и не ги настигна. Фетел пък от своя страна така и не отстъпи лидерската си позиция на Уебър и така запази шансовете си за титлата.
Напиши коментар
Това нямаше да се случи, ако от Ред Бул бяха приложили тактиката на Ферари и в края на състезанието Фетел бе пуснал пред себе си каращия на второ място Марк Уебър. Това обаче така и не стана.
Все пак победата на Фетел запази теоретичните му шансове за титлата, но за целта трябва да се надява на тотален провал на Алонсо в последното състезание. Двойната победа на Ред Бул донесе титлата при конструкторите за австрийския отбор.
Четвъртият претендент за титлата Люис Хамилтън завърши на 4-то място в днешното състезание и така отпадна от борбата за титлата.
На старта Себастиян Фетел изпревари тръгналия от Пол Позишън Нико Хулкенберг. Още в първата обиколка и другият пилот на Ред Бул Марк Уебър атакува и изпревари пилота на Уилямс.
Стартиралият пети Фернандо Алонсо явно бе по-бърз от Люис Хамилтън и на няколко пъти го атакува за 4-та позиция. След два неуспешни опита на испанеца, Хамилтън направи малка грешка и сам подари позицията на съперника си.
Така пилотът на Ферари застана зад третия Хулкенберг, който видимо бе по-бавен. В продължение на 5 обиколки Алонсо губеше по 1 секунда от лидерите от Ред Бул, забавян зад Хулкенберг. В 8-та обиколка все пак той успя да изпревари германеца. Разликата до намиращият се пред него Уебър бе почти 10 секунди.
За разлика от Алонсо, Хамилтън така и не успя да намери път пред Хулкеберг и се оплака по радиото на механиците си, че няма почти никакво сцепление с трасето.
Първи в бокса влезе Дженсън Бътън, а обиколка след него Фелипе Маса. При връщането си на пистата бразилският пилот на Ферари бе изпреварен от Бътън. Впоследствие се оказа, че Маса има проблем с гайката на едната гума и трябваше пак да влезе в бокса.
Разочарованието за местните фенове стана пълно малко по-късно, тъй като механиците забавиха Баричело в бокса и това му костваше ценни позиции.
В 21-та обиколка от общо 71 в бокса влезе Люис Хамилтън, а Фернандо Алонсо влезе 4 тура по-късно. Пръв от пилотите на Ред Бул влезе Марк Уебър в 26-та обиколка, а съотборникът му Себастиян Фетел направи това обиколка по-късно.
Нито един от лидерите обаче не спечели позиция пред съперниците си, като разликата между Фетел и Уебър остана само 2 секунди, докато Алонсо бе на повече от 15 секунди зад тях. Борещият се със сцеплението с пистата Хамилтън пък бе още по-назад на 30 секунди.
Големият печеливш след спиранията бе Дженсън Бътън, който се изкачи до 5-то място. Нико Хулкенберг пък от своя страна се свлече чак до 10-та позиция.
Рубенс Баричело пък имаше много лош ден, тъй като спука гума и окончателно се свлече в дъното на колоната. За да бъде денят още по-лош за бразилците, Лукас ди Граси отпадна.
Разликите между Ред Бул и Алонсо, както и Хамилтън бяха сериозни и сякаш единствената въпросителна до края щеше да е дали Себастиян Фетел ще пусне съотборника си Марк Уебър пред себе си.
20 обиколки преди края обаче интригата се върна, тъй като заради катастрофа на Витантонио Лиюци на пистата излезе кола за сигурност. От бокса на Макларън използваха това, за да вкарат и двамата си пилоти за нови гуми. Нико Росберг опита същата стратегия, но проблем в бокса на Мерцедес наложи той да влезе отново. Въпреки това Росберг имаше шанс да остане на добрата 6-та позиция.
След подновяване на надпреварата Себастиян Фетел отново поведе уверено с малка преднина пред Марк Уебър, докато Алонсо набързо изостана на около 10 секунди. Въпреки, че бяха с нови гуми, пилотите на Макларън така и не можеха да карат с темпото на Ред Бул и Хамилтън и Бътън бяха на 15 секунди изоставане от лидера.
До края обаче Алонсо повиши темпото и приближи Фетел и Уебър, но така и не ги настигна. Фетел пък от своя страна така и не отстъпи лидерската си позиция на Уебър и така запази шансовете си за титлата.
ГРАН ПРИ НА БРАЗИЛИЯ: | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Фетел | Ред Бул | 1ч33:11.803 |
2 | Уебър | Ред Бул | + 4.243 |
3 | Алонсо | Ферари | + 6.807 |
4 | Хамилтън | Макларън | + 14.634 |
5 | Бътън | Макларън | + 15.593 |
6 | Росберг | Мерцедес | + 35.300 |
7 | Шумахер | Мерцедес | + 43.400 |
8 | Хулкенберг | Уилямс | + 1 об. |
9 | Кубица | Рено | + 1 об. |
10 | Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
11 | Алгерсуари | Торо Росо | + 1 об. |
12 | Сутил | Форс Индия | + 1 об. |
13 | Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
14 | Маса | Ферари | + 1 об. |
15 | Петров | Рено | + 1 об. |
16 | Баричело | Уилямс | + 1 об. |
17 | Хайдфелд | Заубер | + 1 об. |
18 | Ковалайнен | Лотус | + 2 об. |
19 | Трули | Лотус | + 2 об. |
20 | Глок | Върджин | + 2 об. |
21 | Сена | Испания | + 2 об. |
22 | Клийн | Испания | + 6 об. |
Най-бърза обиколка: Хамилтън, 1:13.851 | |||
Ди Граси | Върджин | 63 об. | |
Лиюци | Форс Индия | 50 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Алонсо | 246 | |
2 | Уебър | 238 | |
3 | Фетел | 231 | |
4 | Хамилтън | 222 | |
5 | Бътън | 199 | |
6 | Маса | 143 | |
7 | Росберг | 130 | |
8 | Кубица | 126 | |
9 | Шумахер | 72 | |
10 | Баричело | 47 | |
11 | Сутил | 47 | |
12 | Кобаяши | 32 | |
13 | Хулкенберг | 22 | |
14 | Лиюци | 21 | |
15 | Петров | 19 | |
16 | Буеми | 8 | |
17 | Де ла Роса | 6 | |
18 | Хайдфелд | 6 | |
19 | Алгерсуари | 3 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 469 | |
2 | Макларън | 421 | |
3 | Ферари | 389 | |
4 | Мерцедес | 202 | |
5 | Рено | 145 | |
6 | Уилямс | 69 | |
7 | Форс Индия | 68 | |
8 | Заубер | 44 | |
9 | Торо Росо | 11 |
Коментари
Напиши коментар20:56 | 7 мар 2014 г.
13:03 | 25 ное 2013 г.
11:16 | 25 ное 2013 г.
10:59 | 25 ное 2013 г.
08:13 | 25 ное 2013 г.
10:12 | 24 ное 2013 г.
04:35 | 24 ное 2013 г.
04:24 | 24 ное 2013 г.
03:54 | 24 ное 2013 г.
02:32 | 24 ное 2013 г.
Напиши коментар