Себастиян Фетел спечели втора победа през сезона, побеждавайки в Гран При на Валенсия.
Пилотът на Ред Бул се пребори с Люис Хамилтън, който цяло състезание бе плътно до него, но получи наказание заради некоректна маневра срещу пилотите на Ферари.
Продължава обаче тенденцията Макларън да се представя най-стабилно, тъй като и другият пилот на отбора - Дженсън Бътън, стигна до почетната стълбичка.
За разлика от него, другият пилот на Ред Бул - Марк Уебър имаше ужасен ден. Той потегли лошо на старта, а след десетина обиколки претърпя ужасяваща катастрофа, която го извади от надпреварата.
Денят не бе много по-добър за местния любимец Фернандо Алонсо и съотборника му във Ферари Фелипе Маса. Те се оказаха жертви на действията на Хамилтън и бяха затворени с обиколка от колата за сигурност, с което загубиха много позиции и всякакви шансове за нещо съществено в това състезание.
От всички известни пилоти обаче най-лошо бе представянето на Михаел Шумахер, който влезе общо 3 пъти в бокса, при нормална стратегия за останалите с едно спиране. Съответно германецът завърши едва 16-ти, като зад него останаха само тоталните аутсайдери от Лотус, Върджин и Испания Рейсинг.
На старта Себастиян Фетел удържа позицията си, но Марк Уебър влезе в битка с Люис Хамилтън за второто място. Австралиецът не само загуби от англичанина, но последователно бе изпреварен и от Алонсо, Маса, Кубица и накрая се задържа чак на 9-то място.
Отзад нелош старт бе направил Михаел Шумахер, който от 15-о място се изкачи до 11-а позиция. По-лошо тръгна съотборникът му Нико Росберг, който загуби две позиции и след първия завой бе 14-и.
В първите обиколки никой пилот не бе много по-бърз от останалите и разликите в челото бяха не повече от по 2 секунди между болид.
Пръв от силните тимове в бокса влезе Марк Уебър още в 8-ата обиколка. Денят продължи да бъде лош за пилота на Ред Бул, тъй като смяната на гумите му не бе от най-бързите и той загуби допълнително няколко секунди.
Тези проблеми обаче бяха нищо в сравнение с инцидента, който се случи с Уебър в 10-ата обиколка. При задминаване на изостанал болид на Лотус, той се блъсна с огромна скорост в задницата му и болидът му буквално полетя във въздуха. Уебър летя поне 50 метра, колата му се завъртя във въздуха и накрая се разби в предпазните стени. За щастие той излезе от болида невредим.
Това естествено наложи излизане на колата за сигурност и почти всички пилоти използваха ситуацията, за да направят своите влизания в бокса. В този момент се стигна до много спорна ситуация, при която Люис Хамилтън наби спирачки точно преди колата за сигурност да влезе на пистата. Това накара каращите зад него пилоти на Ферари също да намалят и съответно останаха зад колата за сигурност, докато Хамилтън мина пред нея.
Михаел Шумахер пък направи интересен стратегически ход. Той първоначално закъсня със смяната си на гуми и след като влезе последен, загуби доста позиции. На всичкото отгоре той бе задържан малко с червен светофар на излизане от пит-лейна. Германецът обаче направи само една обиколка с меките гуми и веднага влезе за втори път, слагайки отново твърдите и по-издръжливи гуми.
След подновяване на надпреварата Фетел и Хамилтън се откъснаха напред, а третият – Кобаяши, който още не бе влизал в бокса, формира дълга колона зад себе си, задържайки всички останали пилоти.
Хамилтън караше със същото темпо като лидера, но от отбора му наредиха да пести гориво и да изчака с атаките. Дали са знаели какво ще последва, или не, впоследствие се оказа, че от отбора му правилно са спестили излишните рискове.
Оказа се, че пилотът на Макларън е разследван за действието си по време влизането на колата за сигурност. В крайна сметка той бе наказан с преминаване през пит-лейна. Тъй като наказанието му обаче дойде твърде късно, преднината му пред бавния Кобаяши бе достатъчна и той се върна отново на 2-ро място.
Така от наказанието реално нямаше никаква вреда за Хамилтън. Телевизионните камери пък показаха стюардите, които закъсняха с решението. Сред тях бе Хайнц-Харолд Френцен. Фернандо Алонсо пък изказа недоволството си от ситуацията по радиото с бокса на Ферари.
В следващите обиколки пилотите навлязоха в монотонно темпо, като нямаше нито едно изпреварване. Едва в 37-aта обиколка стана раздвижване, когато опашкарите Тимо Глок и Бруно Сена се блъснаха и за малко да завлекат със себе си изпреварващия ги с обиколка Люис Хамилтън.
Михаел Шумахер пък в невъзможността си да изпревари Хайме Алгерсуари за 16-та позиция, реши да направи поредна промяна на стратегията си в движение. Той влезе в бокса за поставяне на по-меките гуми и след това започна да прави най-бързи обиколки. Изоставането му обаче бе твърде голямо, за да направи каквото и да било съществено.
Отпред пък каращият на 7-о място Себастиян Буеми с Торо Росо започна да изпитва някакви проблеми и бе изпреварен от Адриан Сутил. От колата на каращия на 10-а позиция Нико Хулкенберг започна да излиза синкав дим, но интересно, че моторът му не гръмна, и той продължи.
Още по-интересно стана в 44-тaта обиколка, когато стюардите обявиха, че ще разследват един куп пилоти за превишена скорост зад колата за сигурност. Това бяха Бътън, Баричело, Кубица, Сутил, Буеми, Хулкенберг, Де ла Роса, Петров и Лиюци. До края на състезанието обаче не последва решение по този въпрос.
6 обиколки преди края Хулкенберг все пак отпадна, но не заради проблем в двигателя, а заради разпадаща се задна дясна гума.
Каращият на 3-то място Камуи Кобаяши влезе за задължителното си спиране в бокса само 4 обиколки преди края и след връщането си на пистата зае 9-о място.
В последните две обиколки пък Фернандо Алонсо започна остри атаки срещу 7-ия Себастиян Буеми. Буеми обаче задържа позицията си срещу испанеца, а пък отзад Кобаяши със свежите си по-меки гуми изпревари безапелационно Алонсо.
Скоростта на японеца бе много по-висока от тази на съперниците му и точно на последния завой той успя да спечели още една позиция, изпреварвайки Буеми.
Напиши коментар
Пилотът на Ред Бул се пребори с Люис Хамилтън, който цяло състезание бе плътно до него, но получи наказание заради некоректна маневра срещу пилотите на Ферари.
Продължава обаче тенденцията Макларън да се представя най-стабилно, тъй като и другият пилот на отбора - Дженсън Бътън, стигна до почетната стълбичка.
За разлика от него, другият пилот на Ред Бул - Марк Уебър имаше ужасен ден. Той потегли лошо на старта, а след десетина обиколки претърпя ужасяваща катастрофа, която го извади от надпреварата.
Денят не бе много по-добър за местния любимец Фернандо Алонсо и съотборника му във Ферари Фелипе Маса. Те се оказаха жертви на действията на Хамилтън и бяха затворени с обиколка от колата за сигурност, с което загубиха много позиции и всякакви шансове за нещо съществено в това състезание.
От всички известни пилоти обаче най-лошо бе представянето на Михаел Шумахер, който влезе общо 3 пъти в бокса, при нормална стратегия за останалите с едно спиране. Съответно германецът завърши едва 16-ти, като зад него останаха само тоталните аутсайдери от Лотус, Върджин и Испания Рейсинг.
На старта Себастиян Фетел удържа позицията си, но Марк Уебър влезе в битка с Люис Хамилтън за второто място. Австралиецът не само загуби от англичанина, но последователно бе изпреварен и от Алонсо, Маса, Кубица и накрая се задържа чак на 9-то място.
Отзад нелош старт бе направил Михаел Шумахер, който от 15-о място се изкачи до 11-а позиция. По-лошо тръгна съотборникът му Нико Росберг, който загуби две позиции и след първия завой бе 14-и.
В първите обиколки никой пилот не бе много по-бърз от останалите и разликите в челото бяха не повече от по 2 секунди между болид.
Пръв от силните тимове в бокса влезе Марк Уебър още в 8-ата обиколка. Денят продължи да бъде лош за пилота на Ред Бул, тъй като смяната на гумите му не бе от най-бързите и той загуби допълнително няколко секунди.
Тези проблеми обаче бяха нищо в сравнение с инцидента, който се случи с Уебър в 10-ата обиколка. При задминаване на изостанал болид на Лотус, той се блъсна с огромна скорост в задницата му и болидът му буквално полетя във въздуха. Уебър летя поне 50 метра, колата му се завъртя във въздуха и накрая се разби в предпазните стени. За щастие той излезе от болида невредим.
Това естествено наложи излизане на колата за сигурност и почти всички пилоти използваха ситуацията, за да направят своите влизания в бокса. В този момент се стигна до много спорна ситуация, при която Люис Хамилтън наби спирачки точно преди колата за сигурност да влезе на пистата. Това накара каращите зад него пилоти на Ферари също да намалят и съответно останаха зад колата за сигурност, докато Хамилтън мина пред нея.
Михаел Шумахер пък направи интересен стратегически ход. Той първоначално закъсня със смяната си на гуми и след като влезе последен, загуби доста позиции. На всичкото отгоре той бе задържан малко с червен светофар на излизане от пит-лейна. Германецът обаче направи само една обиколка с меките гуми и веднага влезе за втори път, слагайки отново твърдите и по-издръжливи гуми.
След подновяване на надпреварата Фетел и Хамилтън се откъснаха напред, а третият – Кобаяши, който още не бе влизал в бокса, формира дълга колона зад себе си, задържайки всички останали пилоти.
Хамилтън караше със същото темпо като лидера, но от отбора му наредиха да пести гориво и да изчака с атаките. Дали са знаели какво ще последва, или не, впоследствие се оказа, че от отбора му правилно са спестили излишните рискове.
Оказа се, че пилотът на Макларън е разследван за действието си по време влизането на колата за сигурност. В крайна сметка той бе наказан с преминаване през пит-лейна. Тъй като наказанието му обаче дойде твърде късно, преднината му пред бавния Кобаяши бе достатъчна и той се върна отново на 2-ро място.
Така от наказанието реално нямаше никаква вреда за Хамилтън. Телевизионните камери пък показаха стюардите, които закъсняха с решението. Сред тях бе Хайнц-Харолд Френцен. Фернандо Алонсо пък изказа недоволството си от ситуацията по радиото с бокса на Ферари.
В следващите обиколки пилотите навлязоха в монотонно темпо, като нямаше нито едно изпреварване. Едва в 37-aта обиколка стана раздвижване, когато опашкарите Тимо Глок и Бруно Сена се блъснаха и за малко да завлекат със себе си изпреварващия ги с обиколка Люис Хамилтън.
Михаел Шумахер пък в невъзможността си да изпревари Хайме Алгерсуари за 16-та позиция, реши да направи поредна промяна на стратегията си в движение. Той влезе в бокса за поставяне на по-меките гуми и след това започна да прави най-бързи обиколки. Изоставането му обаче бе твърде голямо, за да направи каквото и да било съществено.
Отпред пък каращият на 7-о място Себастиян Буеми с Торо Росо започна да изпитва някакви проблеми и бе изпреварен от Адриан Сутил. От колата на каращия на 10-а позиция Нико Хулкенберг започна да излиза синкав дим, но интересно, че моторът му не гръмна, и той продължи.
Още по-интересно стана в 44-тaта обиколка, когато стюардите обявиха, че ще разследват един куп пилоти за превишена скорост зад колата за сигурност. Това бяха Бътън, Баричело, Кубица, Сутил, Буеми, Хулкенберг, Де ла Роса, Петров и Лиюци. До края на състезанието обаче не последва решение по този въпрос.
6 обиколки преди края Хулкенберг все пак отпадна, но не заради проблем в двигателя, а заради разпадаща се задна дясна гума.
Каращият на 3-то място Камуи Кобаяши влезе за задължителното си спиране в бокса само 4 обиколки преди края и след връщането си на пистата зае 9-о място.
В последните две обиколки пък Фернандо Алонсо започна остри атаки срещу 7-ия Себастиян Буеми. Буеми обаче задържа позицията си срещу испанеца, а пък отзад Кобаяши със свежите си по-меки гуми изпревари безапелационно Алонсо.
Скоростта на японеца бе много по-висока от тази на съперниците му и точно на последния завой той успя да спечели още една позиция, изпреварвайки Буеми.
ГРАН ПРИ НА ЕВРОПА: | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Фетел | Ред Бул | 1ч40:29.571 |
2 | Хамилтън | Макларън | + 5.042 |
3 | Бътън | Макларън | + 7.658 |
4 | Баричело | Уилямс | + 20.627 |
5 | Кубица | Рено | + 22.122 |
6 | Сутил | Форс Индия | + 25.168 |
7 | Кобаяши | Заубер | + 30.965 |
8 | Буеми | Торо Росо | + 31.299 |
9 | Алонсо | Ферари | + 32.809 |
10 | Де ла Роса | Заубер | + 42.414 |
11 | Петров | Рено | + 43.287 |
12 | Росберг | Мерцедес | + 44.382 |
13 | Лиюци | Форс Индия | + 45.890 |
14 | Маса | Ферари | + 46.621 |
15 | Алгерсуари | Торо Росо | + 48.239 |
16 | Шумахер | Мерцедес | + 48.826 |
17 | Ди Граси | Върджин | + 1 об. |
18 | Чандхок | Испания | + 2 об. |
19 | Глок | Върджин | + 2 об. |
20 | Сена | Испания | + 2 об. |
21 | Трули | Лотус | + 4 об. |
Най-бърза обиколка: Бътън, 1:38.766 | |||
Отпаднали: | |||
Хулкенберг | Уилямс | 50 об. | |
Ковалайнен | Лотус | 9 об. | |
Уебър | Ред Бул | 9 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Хамилтън | 127 | |
2 | Бътън | 121 | |
3 | Фетел | 115 | |
4 | Уебър | 103 | |
5 | Алонсо | 96 | |
6 | Кубица | 83 | |
7 | Росберг | 74 | |
8 | Маса | 67 | |
9 | Шумахер | 34 | |
10 | Сутил | 31 | |
11 | Баричело | 19 | |
12 | Лиюци | 12 | |
13 | Буеми | 9 | |
14 | Кобаяши | 7 | |
15 | Петров | 6 | |
16 | Алгерсуари | 3 | |
17 | Хулкенберг | 1 | |
18 | Де ла Роса | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Макларън | 248 | |
2 | Ред Бул | 218 | |
3 | Ферари | 163 | |
4 | Мерцедес | 108 | |
5 | Рено | 89 | |
6 | Форс Индия | 43 | |
7 | Уилямс | 20 | |
8 | Торо Росо | 12 | |
9 | Заубер | 8 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар