Люис Хамилтън и Дженсън Бътън спечелиха втора поредна двойна победа за Макларън, доминирайки в Гран При на Канада.

За разлика от предишното състезание, този път победата им бе абсолютно чиста и нямаше нужда от инцидент на някой от пилотите на Ред Бул.

Нещо повече, Себастиян Фетел и Марк Уебър трябваше да се задоволят с 4-то и 5-то място, тъй като Фернандо Алонсо направи великолепно състезание и завърши на 3-то място. Асът на Ферари дори бе втори малко преди края на състезанието, но допусна наивно Бътън да го изпревари.

Михаел Шумахер пък направи поредно разочароващо състезание. Германецът започна добре, но по средата на състезанието се блъсна с Роберт Кубица и това го принуди да влезе в бокса и да загуби позиции. Накрая на състезанието Шуми предизвика нова серия от сблъсъци, като жертва стана дори най-добрият му приятел във Формула 1 - Фелипе Маса.





На старта лидерите Хамилтън, Фетел, Алонсо и Бътън запазиха позициите си, но зад тях Фелипе Маса и Витантонио Лиюци направиха поредица от блъскания, които завършиха със счупени спойлери и за двамата.

От получилото се меле се възползва Михаел Шумахер, който от 13-та позиция се изкачи до 8-мо място.

Много бързо скоростта на двата макларъна постепенно започна рязко да пада, заради влошаването на по-мекия тип гуми, докато пилотите на Ред Бул с по-твърдия вариант получиха предимство.

Така в 5-та обиколка Марк Уебър изпревари Бътън. Михаел Шумахер, който също бе с по-твърди гуми пък изпревари Сутил.

Още в 7-та обиколка Алонсо и Хамилтън влязоха в бокса и след остра битка гума до гума в питлейна накрая победител излезе испанецът, който изпревари Хамилтън.

В 10-та обиколка в бокса влезе и Роберт Кубица, а Михаел Шумахер направи същото 3 обиколки по-късно. Това позволи на германеца да излезе на пистата в същото време, в което идваше и пилотът на Рено. И двамата пилоти влязоха в много остра борба, което доведе до преминаване през тревата. Потърпевш от това се оказа Шумахер, който трябваше да влезе още в следващата обиколка за нова смяна на гуми.

Лидерите от Ред Бул влязоха в бокса в 14-та обиколка, като Фетел сложи меките гуми.

Малко по-късно почти всички други пилоти направиха второ спиране в бокса. Фетел логично отново бе последен от всички, влизайки в 27-та обиколка.

За всеобща изненада обаче Марк Уебър реши да остане на пистата. Австралиецът имаше аванс от около 12 секунди пред следващия го Люис Хамилтън. Заради влошаването на гумите му обаче Уебър постепенно започна да губи скорост и бе застигнат.

Известно време той успяваше да се брани от атаките на англичанина, но все пак в 50-та обиколка неизбежното се случи и Хамилтън го изпревари. Веднага след това Уебър влезе в бокса и при връщането си бе на 5-та позиция.

Отпред борбата бе много интересна, тъй като Алонсо и Бътън бяха на по 2 секунди зад Хамилтън, а пък Себастиян Фетел бе на 8 секунди от лидера. Въпреки че бе със свежи гуми, Уебър загуби шанс за първото място, тъй като бе на цели 20 секунди назад.

Скоростта на челниците бе почти еднаква и съответно борбата между тях бе доста трудна, но Дженсън Бътън показа съобразителност и използва ситуация при изпреварване на изостанал с обиколка болид, за да изпревари Алонсо за второто място.

Отзад пък овациите събра Себастиян Буеми, който бе видимо по-бърз от Шумахер и го изпревари с блестяща маневра.

Същото се опита да стори и Фелипе Маса, но след защитна маневра на германеца се стигна до леко докосване, което счупи леко предния нос на болида на бразилеца. Това го принуди да влезе извънредно в бокса 5 обиколки преди края на състезанието и от 10-та, той се свлече до 15-та позиция.

Това принуди стюардите да обявят, че ще разгледат инцидента след състезанието.

Надеждите за точки на Шумахер пък угаснаха независимо от решението на стюардите, тъй като в последната обиколка той бе изпреварен и от двата болида на Форс Индия и завърши 11-ти. На повторенията пък се видя, че и при изпреварването на Лиюци Шумахер е предизвикал лек сблъсък.



ГРАН ПРИ НА КАНАДА:





Пилот Отбор Време
1 Хамилтън Макларън 1ч33:53.456
2 Бътън Макларън + 2.254
3 Алонсо Ферари + 9.214
4 Фетел Ред Бул + 37.817
5 Уебър Ред Бул + 39.291
6 Росберг Мерцедес + 56.084
7 Кубица Рено + 57.300
8 Буеми Торо Росо + 1 об.
9 Лиюци Форс Индия + 1 об.
10 Сутил Форс Индия + 1 об.
11 Шумахер Мерцедес + 1 об.
12 Алгерсуари Торо Росо + 1 об.
13 Хулкенберг Уилямс + 1 об.
14 Баричело Уилямс + 1 об.
15 Маса Ферари + 1 об.
16 Ковалайнен Лотус + 2 об.
17 Петров Рено + 2 об.
18 Чандхок Испания + 4 об.
19 Ди Граси Върджин + 5 об.





Най-бърза обиколка – Кубица, 1:16.972





Отпаднали:


Глок Върджин 50 об.

Трули Лотус 43 об.

Де ла Роса Заубер 31 об.

Сена Испания 14 об.

Кобаяши Заубер 2 об.












1 Хамилтън 109
2 Бътън 106
3 Уебър 103
4 Алонсо 94
5 Фетел 90
6 Росберг 74
7 Кубица 73
8 Маса 67
9 Шумахер 34
10 Сутил 23
11 Лиюци 12
12 Баричело 7
13 Петров 6
14 Буеми 5
15 Алгерсуари 3
16 Хулкенберг 1
17 Кобаяши 1




1 Макларън 215
2 Ред Бул 193
3 Ферари 161
4 Мерцедес 108
5 Рено 79
6 Форс Индия 35
7 Уилямс 8
8 Торо Росо 8
9 Заубер 1