Самоубийствена маневра на Себастиян Фетел лиши отбора му Ред Бул от двойна победа, а Марк Уебър от трети пореден успех в Гран При на Турция.

Печеливши от този подарък се оказаха основните конкуренти от Макларън, които спечелиха двойна победа. Победител е Люис Хамилтън, следван плътно от Дженсън Бътън.

Марк Уебър, който бе лидер на състезанието, завърши само на 3-то място, следван от Михаел Шумахер и съотборника му в Мерцедес Нико Росберг. Празнуващите състезание номер 800 Ферари не успяха да си направят подарък и Фелипе Маса и Фернандо Алонсо завършиха само 7-ми и 8-ми.

В днешното състезание отново Марк Уебър бе водач и се бе устремил към трета поредна победа. Борещия се с него за първото място Фетел обаче опита много неразчетено изпреварване спрямо него и след сблъсък самият той отпадна, а Уебър трябваше да влезе в бокса, за смяна на преден спойлер и гуми.

Все пак трябва да се отбележи, че Макларън бе изключително близо до Ред Бул, който в предишните състезания смазваше конкуренцията.





На старта най-добре потегли Михаел Шумахер, който се пребори с Дженсън Бътън за 4-то място. Люис Хамилтън пък се бе залепил зад Себастиян Фетел и само няколко завоя след началото успя да изпревари съперника си от Ред Бул, възползвайки се от по-голямата си бързина на правите.

По същия начин и Бътън успя да си върне 4-то място от Шумахер, изпреварвайки го още до края на 2-та обиколка.

Така Ред Бул и Макларън започнаха сериозна битка, като очевидно бяха доста по-бързи от всички останали съперници и трупаха аванс от по 1 секунда на обиколка.

Отзад пък цели 12 болида се бяха наредили един зад друг, като колоната се водеше от Шумахер, следван от съотборника си Росберг, Кубица, Маса, Петров, Сутил, Кобаяши и Фернандо Алонсо, който не бе подобрил с нищо позицията си от старта и продължаваше да е на 12-та позиция.

Заради невъзможността си да изпревари никой, испанецът влезе пръв в бокса още в 12-та обиколка. Това все пак му позволи да спечели две позиции спрямо Сутил и Кобаяши.

В 15-та обиколка в бокса влязаха Фетел и Шумахер, а обиколка по-късно и Хамилтън и Уебър. Механиците на Макларън обаче се забавиха малко и това не само че не позволи на Хамилтън да изпревари Уебър, ами при завръщане на пистата англичанинът се оказа точно зад Фетел. Хамилтън направи много остър опит за изпреварване и почти успя, но накрая Фетел запази позицията си.

След тези първи спирания в бокса на пистата нямаше никаква друга интрига и единственото напрежение идваше от прогнозите, че съвсем скоро може да завали.

Дъждът обаче така и не идваше и затова пилотите трябваше да решат нещата с борба на пистата. Отпред четиримата лидери бяха залепени един зад друг, но бе явно, че най-бърз е Себастиян Фетел, който започна да притиска Уебър.

Така се стигна до най-драматичния момент от състезанието в 41-та обиколка. В нея Фетел опита изпреварване и се изравни до Уебър, но бе от по-неудобната страна на пистата. Вместо да отстъпи обаче, Фетел реши да избута Уебър и така се стигна до много сериозен сблъсък.

От него обаче по-потърпевш се оказа самият Фетел, който се завъртя, спука гума и отпадна от състезанието. Уебър се размина само с излитане от пистата и успя да продължи. Наложи се австралиецът да мине през бокса за смяна на носа на болида си и нови гуми.

За негов късмет авансът му пред Михаел Шумахер беше достатъчен и той се върна на пистата на 3-то място.

При това положение отпред двата болида на Макларън водеха необезпокоявани. Те обаче за малко да повторят издънката на Ред Бул, тъй като Дженсън Бътън опита много агресивна атака спрямо лидера Хамилтън. Двамата водеха люта битка почти половин обиколка и се изпреварваха един друг. Накрая обаче с чудесна контраатака Хамилтън си върна първото място.

Вероятно заради обаждане от бокса, че двамата трябва да пестят гориво, Бътън се отказа от нови атаки.

До края на състезанието единствено Фернандо Алонсо се бореше за позиция и успешно изпревари Витали Петров и Адриан Сутил, завършвайки на 8-мо място.







Пилот Отбор Време
1 Хамилтън Макларън 1ч28:47.620
2 Бътън Макларън + 2.645
3 Уебър Ред Бул + 24.285
4 Шумахер Мерцедес + 31.110
5 Росберг Мерцедес + 32.266
6 Кубица Рено + 32.824
7 Маса Ферари + 36.635
8 Алонсо Ферари + 46.544
9 Сутил Форс Индия + 49.029
10 Кобаяши Заубер + 1:05.650
11 Де ла Роса Заубер + 1:05.944
12 Алгерсуари Торо Росо + 1:07.800
13 Лиюци Форс Индия + 1 об.
14 Баричело Уилямс + 1 об.
15 Петров Рено + 1 об.
16 Буеми Торо Росо + 1 об.
17 Хулкенберг Уилямс + 1 об.
18 Глок Върджин + 2 об.
19 Ди Граси Върджин + 3 об.





Най-бърза обиколка – Петров: 1:29.165





Отпаднали:


Чандхок Испания 53 об.

Сена Испания 47 об.

Фетел Ред Бул 40 об.

Ковалайнен Лотус 34 об.

Трули Лотус 33 об.









Класиране пилоти:
1 Уебър 93
2 Бътън 88
3 Хамилтън 84
4 Алонсо 79
5 Фетел 78
6 Маса 67
7 Кубица 67
8 Росберг 66
9 Шумахер 34
10 Сутил 22
11 Лиюци 10
12 Баричело 7
13 Петров 6
14 Алгерсуари 3
15 Хулкенберг 1
16 Буеми 1
17 Кобаяши 1





Класиране отбори:

1 Макларън 172
2 Ред Бул 171
3 Ферари 146
4 Мерцедес 100
5 Рено 73
6 Форс Индия 32
7 Уилямс 8
8 Торо Росо 4
9 Заубер 1