Световният шампион Дженсън Бътън спечели хаотичното състезание под дъжда за Гран При на Китай.

Той се оказа с най-добра стратегия и спря два пъти по-малко от повечето фаворити. Благодарение на това Бътън излезе начело още от самото начало на състезанието и с безгрешно каране спечели победата.

Това бе втори негов успех от началото на сезона, с което Бътън излезе начело в класирането.

Триумфът на Макларън пък бе пълен, тъй като Люис Хамилтън завърши на второ място, въпреки че за разлика от съотборника си трябваше да влиза в бокса 4 пъти.

Нико Росберг с Мерцедес също спира само 2 пъти и така успя да се добере до 3-то място. През почти цялото състезание младият германец бе дори на 2-ра позиция, но при последните посещения в бокса бе изпреварен от Хамилтън.

Великолепно състезание направи и Фернандо Алонсо. Въпреки, че получи наказание да мине през пит-лейна и в един момент бе предпоследен в колоната, испанецът методично си проправи път напред и спечели добри точки с 4-то място.

Със сигурност обаче ще бъде коментирана постъпката му, когато изпревари съотборника си Фелипе Маса с прекалено остра маневра в алеята пред боксовете.

Постигналите двойна победа в последното състезание пилоти на Ред Бул този път нямаха добър уикенд и Себастиян Фетел завърши 6-ти, а Марк Уебър 8-ми.

Продължава израстването на Рено. Доброто 5-то място на Роберт Кубица вероятно вече не изненадва никой. Сензационно обаче бе карането на Витали Петров, който с две изненадващи изпреварвания в края на състезанието срещу Шумахер и Уебър спечели 7-мо място.





На старта Фернандо Алонсо направи много рядко виждан фал-старт, потегляйки още преди изгасването на червените светлини. Той естествено изпревари двата болида на Ред Бул, но много бързо бе обявено, че е наказан да премине през бокса.

Отзад нямаше други големи размествания, но заради катастрофа в дъното на колоната се наложи да излезе кола за сигурност.

Малко преди прибирането на колата за сигурност започна да вали и повечето пилоти влязаха в бокса за смяна на гумите. Дъждът обаче се оказа краткотраен и само 2-3 обиколки и тези, които бяха сложили гуми интермедия, трябваше да се върнат за сухи гуми.

Между малкото, които въобще не влязаха и с това спечелиха, беше Нико Росберг, който поведе състезанието. Дженсън Бътън и Роберт Кубица също не бяха влизали и бяха втори и трети малко зад пилота на Мерцедес.

След изтърпяване на наказанието си да мине през алеята на боксовее Фернандо Алонсо се оказа в дъното на колоната, като само пилотите на Испания Рейсинг бяха зад него. Съотборникът му във Ферари Фелипе Маса излезе на два пъти леко в тревата и макар да продължи, потъна до 13-то място.

При второто си спиране в бокса Себастиян Фетел и Люис Хамилтън едва не се блъснаха в алеята при влизането, а после и при излизане в самите боксове.

При връщането си на пистата те бяха най-бързите двама пилоти, но се бореха за 9-то място. Те набързо изпревариха Марк Уебър и застанаха  зад Адриан Сутил. При един неуспешен опит за изпреварване на Фетел към Сутил се възползва Хамилтън и ги изпревари и двамата. Малко по-късно същото сториха Фетел и Уебър.

Подреждането на пистата бе Росберг, Бътън, Кубица, Петров, Шумахер, Хамилтън, Фетел и Уебър.

Хамилтън и Фетел летяха на пистата и набързо изпревариха Михаел Шумахер. Неприятност имаше и съотборникът му в Мерцедес Нико Росберг, който излезе от пистата и подари първата позиция на Дженсън Бътън.

В 20-та обиколка картите отново бяха разбъркани заради поредното усилване на дъжда. Сред тези, които влязоха най-бързо бяха Шумахер и каращия зад него Марк Уебър, с което те спечелиха позиции пред Хамилтън и Фетел.

Скандално бе поведението на Фернандо Алонсо, който влезе остро от вътрешната страна на пит-лейна към съотборника си Фелипе Маса и с това го изпревари. Заради нуждата да чака зад съотборника си, за да бъде обслужен в бокса, Маса загуби допълнително още една позиция от Баричело.

Малко след влизанията в бокса на всички пилоти се стигна до инцидент на Хайме Алгерсуари, който разби предния си спойлер. Заради отломките на пистата трябваше да излезе кола за сигурност.

При подновяване на надпреварата се видя, че скорстта на Шумахер бе далеч от тази на съперниците му и последователно той бе изпреварен от Хамилтън, Сутил, Алонсо и Фетел.

Хамилтън пък набързо изпревари Витали Петров за 4-то място. Малко по-късно пилотът на Макларън се справи и с другия пилот на Рено - Роберт Кубица и излезе на 3-то място.

Отзад напредък имаше и Фернандо Алонсо, който изпревари Сутил. Интересно, но след като по-рано бе изпреварен от него, Михаел Шумахер отново се нареди зад Сутил и дори пробва изпреварване, макар и неуспешно.

Отпред Хамилтън застигна Росберг и започна яростни атаки в битката за 3-то място. Англичанинът дори изпревари пилота на Мерцедес в един завой, но Росберг направи перфектна контра и си върна позицията. Отпред Дженсън Бътън се възползва и дръпна леко, натрупвайки 5 секунди аванс.

Многото битки за позиции износиха гумите интермедия и повечето пилоти бяха принудени да влязат за поредна смяна на гумите. Първи го направи Шумахер, а след него и трите лидери Бътън, Росберг и Хамилтън. При смяната обаче Хамилтън изпревари Росберг и взе второто място, като дори направи разлика от около 6 секунди.

Позиция след посещенията в бокса спечели и Фернандо Алонсо, който мина пред Кубица в борбата за 4-то място.

Така новото подреждане бе Бътън, Хамилтън, Росберг, Алонсо, Кубица, Фетел, Уебър, Шумахер.

Постепенно Себастиян Фетел застигна Кубица, а Фернандо Алонсо се залепи зад Нико Росберг. Никой обаче не искаше да прави рисковани маневри и пазеше позициите си.

Отпред Дженсън Бътън допусна малка грешка и излезе от пистата, но се върна достатъчно бързо, че да не бъде изпреварен от Хамилтън.

Три обиколки преди края впечатляваща маневра направи Витали Петров, който изненадващо изпревари Шумахер в борбата за 8-то място. Представянето на руснакът пък може да се нарече сензационно, тъй като малко по-късно изпревари дори и Марк Уебър.

Михаеш Шумахер трябваше да се отбранява от Фелипе Маса, но с много твърда маневра накара най-добрия си приятел във Формула 1 да излезе от пистата и така запази позицията си.

Все пак в последната обиколка бразилецът предприе втора атака и този път мина пред бившия си съотборник във Ферари.



Гран При на Китай:

Пилот Отбор Време
1 Бътън Макларън 1ч44:42.163
2 Хамилтън Макларън + 1.530
3 Росберг Мерцедес + 9.484
4 Алонсо Ферари + 11.869
5 Кубица Рено + 22.213
6 Фетел Ред Бул + 33.310
7 Петров Рено + 47.600
8 Уебър Ред Бул + 52.172
9 Маса Ферари + 57.796
10 Шумахер Мерцедес + 1:01.749
11 Сутил Форс Индия + 1:02.874
12 Баричело Уилямс + 1:03.665
13 Алгерсуари Торо Росо + 1:11.416
14 Ковалайнен Лотус + 1 об.
15 Хулкенберг Уилямс + 1 об.
16 Сена Испания + 2 об.
17 Чандхок Испания + 4 об.





Отпаднали:


Трули Лотус 27 об.

Ди Граси Върджин 9 об.

Де ла Роса Заубер 8 об.

Буеми Торо Росо 1 об.

Кобаяши Заубер 1 об.

Лиюци Форс Индия 1 об.

Глок Върджин 1 об.





Класиране пилоти:
1 Бътън 60
2 Росберг 50
3 Алонсо 49
4 Хамилтън 49
5 Фетел 45
6 Маса 41
7 Кубица 40
8 Уебър 28
9 Сутил 10
10 Шумахер 10
11 Лиюци 8
12 Петров 6
13 Баричело 5
14 Алгерсуари 2
15 Хулкенберг 1





Класиране отбори:
1 Макларън 109
2 Ферари 90
3 Ред Бул 73
4 Мерцедес 60
5 Рено 46
6 Форс Индия 18
7 Уилямс 6
8 Торо Росо 2