Световният шампион Себастиан Фетел запазва надежди да се бори за титлата и тази година, след като спечели състезанието за Гран При на Сингапур.

Това обаче стана благодарение на малшанса на Люис Хамилтън. Пилотът на Макларън водеше уверено колоната, но получи механичен проблем и отпадна. Така англичанинът, който преди състезанието бе на второ място в класирането, получи сериозен удар в опита си да догони лидера Фернандо Алонсо.

Испанецът от своя страна направи поредно стабилно състезание и макар колата му очевидно да не бе със скоростта на конкурентните отбори, той завърши на доброто трето място и спечели важни точки.

Другият преследвач на Алонсо Кими Райконен също нямаше добър ден. Той потегли от средата на колоната и макар да успя да завърши на 6-то място, загуби нови точки спряно пилота на Ферари.

На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, но Пастор Малдонадо бе изпреварен от Себастиан Фетел и Дженсън Бътън. Следваха Алонсо, Ди Реста, Уебър, Грожан, Шумахер и Росберг.

След първия завой проблеми имаха Фелипе Маса с Ферари и Витали Петров с Катерам, които трябваше да влязат в бокса. Бразилецът се върна последен на пистата, но бе най-бързият пилот и правеше времена с цяла секунда по-добри отколкото лидерите Хамилтън и Фетел.

Те от своя страна караха много близо един до друг, но третият Бътън изостана на около 5 секунди дистанция. През три секунди отзад следваха Малдонадо и Алонсо.

Пръв за редовното си спиране в бокса влезе Марк Уебър още в 9-та от 61-те обиколки. Две обиколки по-късно това направи и Себастиан Фетел. В 12-та обиколка влязоха Алонсо и Шумахер.

В този етап от състезанието най-добро бе състоянието на гумите на Бътън и Малдонадо, които бяха с цяла секунда по-бързи от лидера Хамилтън. Това принуди лидера в състезанието да влезе в бокса в 13-та обиколка, като в този момент авансът му пред съотборника му бе по-малко от 3 секунди.

Малдонадо влезе в бокса в 14-та обиколка, като и той бе на около 3 секунди зад каращия пред него Бътън. В 15-та обиколка последен от лидерите в бокса влезе Бътън.

Така след първите спирания на водещите пилоти редът продължаваше да е Хамилтън, на около 1.5 секунди зад него Фетел, на 4 секунди дистанция назад бе Бътън, на още 4 Малдонадо и на още 5 Алонсо.

Състезанието се развиваше без почти никакви изпреварвания и инциденти. В 23-та обиколка обаче изведнъж Люис Хамилтън получи проблем в скоростната си кутия и спря на пистата.

В 29-та обиколка Уебър отново първи направи второто си спиране в бокса, а в 30-та обиколка това едновременно направиха Малдонадо и Алонсо. Пилотът на Уилямс сложи по-мекия  тип гуми, а Алонсо по-твърдия. Въпреки това испанецът бе по-бързия пилот на пистата и започна да притиска Малдонадо.

В 32-та обиколка Нараин Картикян отпадна след контакт с оградите и тъй като колата му остана на опасно място на пистата, трябваше да излезе кола за сигурност, докато болидът бъде прибран.

Лидерите Фетел и Бътън веднага използваха момента и направиха своите спирания в бокса. Същото очаквано направиха мнозина други пилоти, като изненадващо сред тях бе и Малдонадо, който за трети път смени гуми.

Докато колоната караше зад колата за сигурност Пастор Малдонадо получи хидравличен проблем и трябваше да се прибере в бокса.

В 39-та обиколка колата за сигурност се прибра и състезанието бе подновено. Редът бе Фетел, Бътън, Алонсо, Ди Реста, Хулкенберг, Уебър, Перес, Росберг и Грожан.

Хулкенберг и Перес обаче не бяха направили второ спиране в бокса и с по-износени гуми стояха лошо на пистата. Така Марк Уебър бързо изпревари Хулкенберг. Шумахер, Росберг и Грожан пък изпревариха Перес.

Само след обиколка обаче Михаел Шумахер блъсна отзад Жан-Ерик Верн, който в този момент опитваше да направи изпреварване и двамата разбиха болидите си. Това принуди колата за сигурност да излезе отново. В тази ситуация Хулкенберг и Перес вече направиха своите втори спирания, а Уебър спря за трети път.

В 42-та обиколка състезанието бе подновено и Фелипе Маса изпревари Бруно Сена за 9-то място, но загуби за кратко контрол над колата си и Сена трябваше да го излезе извън пистата, за да не катастрофира. Малко след това бразилецът изпревари и Рикардо за 8-то място.

Отпред Фетел дръпна с около две секунди пред Бътън, докато Алонсо бе далеч назад на почти 10 секунди.

До края на състезанието нямаше никакви размествания сред лидерите и така Фетел спечели победата.

ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР:
Пилот: Отбор: Време:
1 Себастиан Фетел Ред Бул 2ч.00:26.144
2 Дженсън Бътън Макларън + 8.959
3 Фернандо Алонсо Ферари + 15.227
4 Пол ди Реста Форс Индия + 19.063
5 Нико Росберг Мерцедес + 34.759
6 Кими Райконен Лотус + 35.700
7 Роман Грожан Лотус + 36.600
8 Фелипе Маса Ферари + 42.800
9 Даниел Рикардо Торо Росо + 45.800
10 Марк Уебър Ред Бул + 47.100
11 Серхио Перес Заубер + 50.600
12 Тимо Глок Марусиа + 1 об.
13 Камуи Кобаяши Заубер + 1 об.
14 Нико Хулкенберг Форс Индия + 1 об.
15 Чарлс Пик Марусиа + 1 об.
16 Хейки Ковалайнен Катерам + 1 об.
17 Педро де ла Роса Испания Рейсинг + 1 об.
18 Бруно Сена Уилямс + 2 об.
19 Витали Петров Катерам + 2 об.
       
  Най-бърза обиколка: Хулкенберг, 1:51.033  
       
Отпаднали:
  Жан-Ерик Верн Торо Росо 38 об.
  Михаел Шумахер Мерцедес 38 об.
  Пастор Малдонадо Уилямс 36 об.
  Нараин Картикян Испания Рейсинг 30 об.
  Люис Хамилтън Макларън 22 об.
       
       
Класиране пилоти:
1 Фернандо Алонсо 194  
2 Себастиан Фетел 165  
3 Кими Райконен 149  
4 Люис Хамилтън 142  
5 Марк Уебър 133  
6 Дженсън Бътън 119  
7 Нико Росберг 93  
8 Роман Грожан 82  
9 Серхио Перес 65  
10 Фелипе Маса 51  
11 Пол ди Реста 44  
12 Михаел Шумахер 43  
13 Камуи Кобаяши 35  
14 Нико Хулкенберг 31  
15 Пастор Малдонадо 29  
16 Бруно Сена 25  
17 Жан-Ерик Верн 8  
18 Даниел Рикардо 6  
       
       
Класиране отбори:
1 Ред Бул 298  
2 Макларън 261  
3 Ферари 245  
4 Лотус 231  
5 Мерцедес 136  
6 Заубер 100  
7 Форс Индия 75  
8 Уилямс 54  
9 Торо Росо 14