Това обаче стана благодарение на малшанса на Люис Хамилтън. Пилотът на Макларън водеше уверено колоната, но получи механичен проблем и отпадна. Така англичанинът, който преди състезанието бе на второ място в класирането, получи сериозен удар в опита си да догони лидера Фернандо Алонсо.
Испанецът от своя страна направи поредно стабилно състезание и макар колата му очевидно да не бе със скоростта на конкурентните отбори, той завърши на доброто трето място и спечели важни точки.
Другият преследвач на Алонсо Кими Райконен също нямаше добър ден. Той потегли от средата на колоната и макар да успя да завърши на 6-то място, загуби нови точки спряно пилота на Ферари.
На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, но Пастор Малдонадо бе изпреварен от Себастиан Фетел и Дженсън Бътън. Следваха Алонсо, Ди Реста, Уебър, Грожан, Шумахер и Росберг.
След първия завой проблеми имаха Фелипе Маса с Ферари и Витали Петров с Катерам, които трябваше да влязат в бокса. Бразилецът се върна последен на пистата, но бе най-бързият пилот и правеше времена с цяла секунда по-добри отколкото лидерите Хамилтън и Фетел.
Те от своя страна караха много близо един до друг, но третият Бътън изостана на около 5 секунди дистанция. През три секунди отзад следваха Малдонадо и Алонсо.
Пръв за редовното си спиране в бокса влезе Марк Уебър още в 9-та от 61-те обиколки. Две обиколки по-късно това направи и Себастиан Фетел. В 12-та обиколка влязоха Алонсо и Шумахер.
В този етап от състезанието най-добро бе състоянието на гумите на Бътън и Малдонадо, които бяха с цяла секунда по-бързи от лидера Хамилтън. Това принуди лидера в състезанието да влезе в бокса в 13-та обиколка, като в този момент авансът му пред съотборника му бе по-малко от 3 секунди.
Малдонадо влезе в бокса в 14-та обиколка, като и той бе на около 3 секунди зад каращия пред него Бътън. В 15-та обиколка последен от лидерите в бокса влезе Бътън.
Така след първите спирания на водещите пилоти редът продължаваше да е Хамилтън, на около 1.5 секунди зад него Фетел, на 4 секунди дистанция назад бе Бътън, на още 4 Малдонадо и на още 5 Алонсо.
Състезанието се развиваше без почти никакви изпреварвания и инциденти. В 23-та обиколка обаче изведнъж Люис Хамилтън получи проблем в скоростната си кутия и спря на пистата.
В 29-та обиколка Уебър отново първи направи второто си спиране в бокса, а в 30-та обиколка това едновременно направиха Малдонадо и Алонсо. Пилотът на Уилямс сложи по-мекия тип гуми, а Алонсо по-твърдия. Въпреки това испанецът бе по-бързия пилот на пистата и започна да притиска Малдонадо.
В 32-та обиколка Нараин Картикян отпадна след контакт с оградите и тъй като колата му остана на опасно място на пистата, трябваше да излезе кола за сигурност, докато болидът бъде прибран.
Лидерите Фетел и Бътън веднага използваха момента и направиха своите спирания в бокса. Същото очаквано направиха мнозина други пилоти, като изненадващо сред тях бе и Малдонадо, който за трети път смени гуми.
Докато колоната караше зад колата за сигурност Пастор Малдонадо получи хидравличен проблем и трябваше да се прибере в бокса.
В 39-та обиколка колата за сигурност се прибра и състезанието бе подновено. Редът бе Фетел, Бътън, Алонсо, Ди Реста, Хулкенберг, Уебър, Перес, Росберг и Грожан.
Хулкенберг и Перес обаче не бяха направили второ спиране в бокса и с по-износени гуми стояха лошо на пистата. Така Марк Уебър бързо изпревари Хулкенберг. Шумахер, Росберг и Грожан пък изпревариха Перес.
Само след обиколка обаче Михаел Шумахер блъсна отзад Жан-Ерик Верн, който в този момент опитваше да направи изпреварване и двамата разбиха болидите си. Това принуди колата за сигурност да излезе отново. В тази ситуация Хулкенберг и Перес вече направиха своите втори спирания, а Уебър спря за трети път.
В 42-та обиколка състезанието бе подновено и Фелипе Маса изпревари Бруно Сена за 9-то място, но загуби за кратко контрол над колата си и Сена трябваше да го излезе извън пистата, за да не катастрофира. Малко след това бразилецът изпревари и Рикардо за 8-то място.
Отпред Фетел дръпна с около две секунди пред Бътън, докато Алонсо бе далеч назад на почти 10 секунди.
До края на състезанието нямаше никакви размествания сред лидерите и така Фетел спечели победата.
ГРАН ПРИ НА СИНГАПУР: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | 2ч.00:26.144 |
2 | Дженсън Бътън | Макларън | + 8.959 |
3 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 15.227 |
4 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 19.063 |
5 | Нико Росберг | Мерцедес | + 34.759 |
6 | Кими Райконен | Лотус | + 35.700 |
7 | Роман Грожан | Лотус | + 36.600 |
8 | Фелипе Маса | Ферари | + 42.800 |
9 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 45.800 |
10 | Марк Уебър | Ред Бул | + 47.100 |
11 | Серхио Перес | Заубер | + 50.600 |
12 | Тимо Глок | Марусиа | + 1 об. |
13 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
14 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 1 об. |
15 | Чарлс Пик | Марусиа | + 1 об. |
16 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
17 | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | + 1 об. |
18 | Бруно Сена | Уилямс | + 2 об. |
19 | Витали Петров | Катерам | + 2 об. |
Най-бърза обиколка: Хулкенберг, 1:51.033 | |||
Отпаднали: | |||
Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 38 об. | |
Михаел Шумахер | Мерцедес | 38 об. | |
Пастор Малдонадо | Уилямс | 36 об. | |
Нараин Картикян | Испания Рейсинг | 30 об. | |
Люис Хамилтън | Макларън | 22 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Фернандо Алонсо | 194 | |
2 | Себастиан Фетел | 165 | |
3 | Кими Райконен | 149 | |
4 | Люис Хамилтън | 142 | |
5 | Марк Уебър | 133 | |
6 | Дженсън Бътън | 119 | |
7 | Нико Росберг | 93 | |
8 | Роман Грожан | 82 | |
9 | Серхио Перес | 65 | |
10 | Фелипе Маса | 51 | |
11 | Пол ди Реста | 44 | |
12 | Михаел Шумахер | 43 | |
13 | Камуи Кобаяши | 35 | |
14 | Нико Хулкенберг | 31 | |
15 | Пастор Малдонадо | 29 | |
16 | Бруно Сена | 25 | |
17 | Жан-Ерик Верн | 8 | |
18 | Даниел Рикардо | 6 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 298 | |
2 | Макларън | 261 | |
3 | Ферари | 245 | |
4 | Лотус | 231 | |
5 | Мерцедес | 136 | |
6 | Заубер | 100 | |
7 | Форс Индия | 75 | |
8 | Уилямс | 54 | |
9 | Торо Росо | 14 |