Австралиецът потегли от първа позиция и водеше колоната през цялото време. Той успя да се пребори с плътно преследващия го Нико Росберг, който обаче така и нямаше възможност да го атакува.
Така Уебър се превърна в 6-тия различен победител от началото на сезона.
Трети завърши Фернандо Алонсо, който изпревари Люис Хамилтън при влизанията в бокса. Същото нещо направи и Себастиян Фетел, който се класира 4-ти.
Застрашеният с уволнение Фелипе Маса направи нелошо състезание и макар да остана 6-ти, през цялото време бе в борбата за призовите места и завърши само на 6 секунди от победителя.
Михаел Шумахер нямаше добър ден. На старта той бе ударен леко от Роман Грожан и загуби две позиции, а към края отпадна заради механична повреда.
Макар и да бе равностойно, състезанието бе доста скучно, като нямаше никакви изпреварвания на пистата. Показателно за това бе невъзможността на Дженсън Бътън да се пребори цяло състезание с аутсайдера Хейки Ковалайнен.
На старта Уебър, Росберг и Хамилтън запазиха позициите си, но зад тях Фернандо Алонсо притисна Роман Грожан и той в опит да избегне контакт с испанеца се блъсна в Михаел Шумахер. От контакта обаче пострада само пилота на Лотус, докато Шумахер продължи, макар и да изостана до 8-ма позиция.
Пети зад Алонсо бе съотборникът му Фелипе Маса, следван от Себастиан Фетел и Кими Райконен. Дженсън Бътън пък не успя да направи добър старт и загуби две места до 14-та позиция.
Още на първата обиколка Пастор Малдонадо катастрофира и отпадна от състезанието. Докато бъде прибран болида му, на пистата за две обиколки излезе кола за сигурност.
В следващите обиколки почти никой не успя да се откъсне и болидите се движеха с минимална дистанция помежду си. Единствено темпото на Фернандо Алонсо бе малко по-ниско и след 10-та обиколка той бе изостанал на 3 секунди зад Хамилтън, като образува зад себе си влакче от преследващите го съперници.Постепенно обаче Алонсо вдигна темпото и започна да прави най-бързи обиколки. Така той се откъсна леко от Маса и доближи Хамилтън.
Междувременно каращият с по-твърдия тип гуми Себастиян Фетел бе изостанал на 4 секунди зад Маса, а Райконен бе на още 3 секунди зад германеца. Състоянието на гумите на пилота на Лотус обаче явно бе доста лошо, защото той видимо бе
Около 20-та обиколка някои от тимовете съобщиха на пилотите си, че се очаква скоро да завали дъжд. Вероятно поради тази причина всички изчакваха с първите си спирания в бокса. Въпреки това в 28-та обиколка пръв от лидерите Нико Росберг смени гумите си.
Лидерът Марк Уебър реши да не рискува и обиколка по-късно и той влезе в бокса и успя да се върне отново на първо място. В тази обиколка за смяна на гуми влязоха още Хамилтън и Кими Райконен. В 30-та обиколка това стори Фернандо Алонсо и при връщането си на пистата успя да мине пред Хамилтън.
В 35-та обиколка в бокса влезе и Шумахер. Така последният от лидерите, който не бе сменил гуми остана Фетел. И въпреки че беше със стари гуми, той бе по-бърз с около секунда от каращия на второ място негов съотборник Марк Уебър. Това от своя страна накара екипа на Мерцедес да се усъмни дали Уебър нарочно не задържа зад себе си Росберг.
Едва в 46-та обиколка Фетел влезе в бокса. В този момент той имаше 17 секунди преднина пред Уебър и Росберг и естествено нямаше как да се върне пред тях. Той обаче се върна точно под носа на четвъртия Хамилтън и непосредствено зад третия Алонсо.
Така след като всички пилоти направиха своите спирания в бокса Уебър водеше пред Росберг, следвани на 4 секунди от Алонсо. Плътно зад него пък бяха Фетел, Хамилтън и Маса.
На 7-мо място се движеше Михаел Шумахер на почти 30 секунди зад лидера. Той обаче се оплака по радиото на механиците си, че има някакъв проблем и наистина темпото му падна и той се прибра в бокса.
Очакваният дъжд така и не идваше и от боксовете получиха прогноза, че до края няма да има такъв. Така интригата в състезанието бе кой е запазил най-добре гумите си. Лидерът Марк Уебър не бе един от тях и темпото му очевидно не бе оптимално. Така десет обиколки преди края зад него се залепиха плътно всички пилоти чак до 6-я Маса.
Все пак в тези последни обиколки започна леко да капе на пистата. Това не бе достатъчно, за да накара пилотите да влязат в бокса за смяна на гуми, но леко забави темпото. До изпреварвания обаче така и не се стигна и до края на състезанието единственото интересно нещо на пистата бяха отчаяните опити на Бътън да изпревари Ковалайнен, които завършиха със завъртане на британеца, както и катастрофата между Серхио Перес и Ковалайнен, отново при опит за изпреварване.
ГРАН ПРИ НА МОНАКО: | |||
Пилот: | Отбор: | Време | |
1 | Марк Уебър | Ред Бул | 1ч.46:06.557 |
2 | Нико Росберг | Мерцедес | + 0.643 |
3 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 0.947 |
4 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 1.343 |
5 | Люис Хамилтън | Макларън | + 4.101 |
6 | Фелипе Маса | Ферари | + 6.195 |
7 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 41.500 |
8 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 42.500 |
9 | Кими Райконен | Лотус | + 44.000 |
10 | Бруно Сена | Уилямс | + 44.500 |
11 | Серхио Перес | Заубер | + 1 об. |
12 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 1 об. |
13 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
14 | Тимо Глок | Марусиа | + 1 об. |
15 | Нараин Картикян | Испания Рейсинг | + 2 об. |
Най-бърза обиколка: Серхио Перес: 1:17.298 | |||
Отпаднали: | |||
Дженсън Бътън | Макларън | 71 | |
Даниел Рикардо | Торо Росо | 66 | |
Чарлс Пик | Марусиа | 65 | |
Михаел Шумахер | Мерцедес | 64 | |
Витали Петров | Катерам | 16 | |
Камуи Кобаяши | Заубер | 6 | |
Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | 1 | |
Пастор Малдонадо | Уилямс | 1 | |
Роман Грожан | Лотус | 1 | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Фернандо Алонсо | 76 | |
2 | Себастиан Фетел | 73 | |
3 | Марк Уебър | 73 | |
4 | Люис Хамилтън | 63 | |
5 | Нико Росберг | 59 | |
6 | Кими Райконен | 51 | |
7 | Дженсън Бътън | 45 | |
8 | Роман Грожан | 35 | |
9 | Пастор Малдонадо | 29 | |
10 | Серхио Перес | 22 | |
11 | Пол ди Реста | 21 | |
12 | Камуи Кобаяши | 19 | |
13 | Бруно Сена | 15 | |
14 | Фелипе Маса | 10 | |
15 | Нико Хулкенберг | 7 | |
16 | Жан-Ерик Верн | 4 | |
17 | Михаел Шумахер | 2 | |
18 | Даниел Рикардо | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 146 | |
2 | Макларън | 108 | |
3 | Ферари | 86 | |
4 | Лотус | 86 | |
5 | Мерцедес | 61 | |
6 | Уилямс | 44 | |
7 | Заубер | 41 | |
8 | Форс Индия | 28 | |
9 | Торо Росо | 6 |