Люис Хамилтън се възползва по най-добрия начин от малшанса на световния шампион Себастиян Фетел и спечели Гран При на Абу Даби.
Пилотът на Ред Бул спука гума още в първата обиколка и отпадна от състезанието. Това бе и първото му отпадане през сезона.
В негово отсъствие Хамилтън води колоната през цялото време и без да допусне грешка спечели състезанието. Втори плътно зад него остана Фернандо Алонсо, докато трети на подиума се качи Дженсън Бътън.
На старта тримата лидери запазиха позициите си, но зад тях Фернандо Алонсо успя да изпревари Марк Уебър за 4-то място. Михаел Шумахер пък бе минал пред съотборника си Нико Росберг.
Още на втория завой обаче Фетел спука задна гума без да има никакъв контакт с друг болид и излетя от пистата. Той успя да се върне на пистата, но темпото му бе много бавно, а трябваше да направи почти цяла обиколка на три колела, докато стигне до бокса.
Така след като успя да смени гумите си, той се върна на две обиколки зад лидерите, а малко по-късно направо се прибра в бокса.
В отсъствието на Фетел лидерската позиция бе заета от Люис Хамилтън. Зад него много бърз бе Фернандо Алонсо, който успя да изпревари Дженсън Бътън. Нико Росберг пък атакува съотборника си в Мерцедес Шумахер и успя да си върне 6-то място.
Марк Уебър също успя да застигне Бътън и в 5-та обиколка двамата направиха интересна битка, при която австралиецът изпревари пилота на Макларън на един завой, но след това на правата Бътън си върна позицията.
След тази интересна маневра атаките на Уебър спряха за цели 10 обиколки, но след това се стигна до нова остра атака от австралиеца, при която двата болида се изравниха един до друг и дори леко се докоснаха, но Бътън бе от вътрешната страна и успя да запази позицията си.
В 16-та обиколка за първата си смяна на гуми едновременно в бокса влязаха лидерите Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо. Разликата между тях бе две секунди и съответно нямаше как да стане изпреварване. Преднината им пред третия Бътън пък бе 12 секунди и след като той спря в бокса обиколка по-късно, Хамилтън и Алонсо отново уверено водеха.
Марк Уебър от своя страна влезе в бокса една обиколка след Бътън, но проблем със смяната на задната му дясна гума го забави и той не само не успя да изпревари Бътън, ами се върна на пистата зад Фелипе Маса. Губещ се оказа и Михаел Шумахер, който бе изпреварен от Адриан Сутил.
Така след първите спирания в бокса Хамилтън водеше с почти 4 секунди пред Алонсо, Бътън бе на 16 секунди от лидера, Маса на 18, Уебър на 23 и Росберг на 30.
Подредбата на пилотите отговаряше на тяхната скорост и в комбинация с доста трудната за изпреварване писта последва доста дълъг период от петнайсетина обиколки, в които нямаше никакви изпреварвания. Единственият интересен момент бе когато Фелипе Маса изгуби леко контрол над задната част на колата си и за момент бе изпреварен от Уебър, но след това веднага си върна позицията.
В 36-та обиколка пръв за втора смяна на гуми влезе Марк Уебър, а обиколка по-късно това направи и Дженсън Бътън, който бе натрупал лек аванс пред Маса в борбата за 3-то място. Австралиецът обаче бе сложил отново по-мекия тип гуми и така бе много по-бърз от конкурентите си, но трябваше да влиза още веднъж в бокса.
В 41-та обиколка в бокса влезе лидерът Хамилтън, докато Алонсо остана на пистата и опита да съкрати аванса му. Испанецът остана на пистата още три обиколки, но така и не успя да натрупа достатъчно преднина и след своето спиране в бокса се върна на 4 секунди зад Хамилтън.
Най-бързият пилот на пистата логично бе Уебър и той с лекота изпревари Бътън, който от своя страна дори не опита да му се противопоставя. Темпото на Уебър бе със секунда по-бързо от това на останалите, но имаше прекалено много да наваксва, а до края оставаха прекалено малко обиколки.
Все пак австралиецът успя да спечели една позиция, но това стана едва след грешката на Маса, който се завъртя на пистата и макар да продължи, бе загубил борбата за 4-то място с Уебър. Точно в последната обиколка пилотът на Ред Бул направи своето спиране в бокса и се върна на очакваното 4-то място.
Напиши коментар
Пилотът на Ред Бул спука гума още в първата обиколка и отпадна от състезанието. Това бе и първото му отпадане през сезона.
В негово отсъствие Хамилтън води колоната през цялото време и без да допусне грешка спечели състезанието. Втори плътно зад него остана Фернандо Алонсо, докато трети на подиума се качи Дженсън Бътън.
На старта тримата лидери запазиха позициите си, но зад тях Фернандо Алонсо успя да изпревари Марк Уебър за 4-то място. Михаел Шумахер пък бе минал пред съотборника си Нико Росберг.
Още на втория завой обаче Фетел спука задна гума без да има никакъв контакт с друг болид и излетя от пистата. Той успя да се върне на пистата, но темпото му бе много бавно, а трябваше да направи почти цяла обиколка на три колела, докато стигне до бокса.
Така след като успя да смени гумите си, той се върна на две обиколки зад лидерите, а малко по-късно направо се прибра в бокса.
В отсъствието на Фетел лидерската позиция бе заета от Люис Хамилтън. Зад него много бърз бе Фернандо Алонсо, който успя да изпревари Дженсън Бътън. Нико Росберг пък атакува съотборника си в Мерцедес Шумахер и успя да си върне 6-то място.
Марк Уебър също успя да застигне Бътън и в 5-та обиколка двамата направиха интересна битка, при която австралиецът изпревари пилота на Макларън на един завой, но след това на правата Бътън си върна позицията.
След тази интересна маневра атаките на Уебър спряха за цели 10 обиколки, но след това се стигна до нова остра атака от австралиеца, при която двата болида се изравниха един до друг и дори леко се докоснаха, но Бътън бе от вътрешната страна и успя да запази позицията си.
В 16-та обиколка за първата си смяна на гуми едновременно в бокса влязаха лидерите Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо. Разликата между тях бе две секунди и съответно нямаше как да стане изпреварване. Преднината им пред третия Бътън пък бе 12 секунди и след като той спря в бокса обиколка по-късно, Хамилтън и Алонсо отново уверено водеха.
Марк Уебър от своя страна влезе в бокса една обиколка след Бътън, но проблем със смяната на задната му дясна гума го забави и той не само не успя да изпревари Бътън, ами се върна на пистата зад Фелипе Маса. Губещ се оказа и Михаел Шумахер, който бе изпреварен от Адриан Сутил.
Така след първите спирания в бокса Хамилтън водеше с почти 4 секунди пред Алонсо, Бътън бе на 16 секунди от лидера, Маса на 18, Уебър на 23 и Росберг на 30.
Подредбата на пилотите отговаряше на тяхната скорост и в комбинация с доста трудната за изпреварване писта последва доста дълъг период от петнайсетина обиколки, в които нямаше никакви изпреварвания. Единственият интересен момент бе когато Фелипе Маса изгуби леко контрол над задната част на колата си и за момент бе изпреварен от Уебър, но след това веднага си върна позицията.
В 36-та обиколка пръв за втора смяна на гуми влезе Марк Уебър, а обиколка по-късно това направи и Дженсън Бътън, който бе натрупал лек аванс пред Маса в борбата за 3-то място. Австралиецът обаче бе сложил отново по-мекия тип гуми и така бе много по-бърз от конкурентите си, но трябваше да влиза още веднъж в бокса.
В 41-та обиколка в бокса влезе лидерът Хамилтън, докато Алонсо остана на пистата и опита да съкрати аванса му. Испанецът остана на пистата още три обиколки, но така и не успя да натрупа достатъчно преднина и след своето спиране в бокса се върна на 4 секунди зад Хамилтън.
Най-бързият пилот на пистата логично бе Уебър и той с лекота изпревари Бътън, който от своя страна дори не опита да му се противопоставя. Темпото на Уебър бе със секунда по-бързо от това на останалите, но имаше прекалено много да наваксва, а до края оставаха прекалено малко обиколки.
Все пак австралиецът успя да спечели една позиция, но това стана едва след грешката на Маса, който се завъртя на пистата и макар да продължи, бе загубил борбата за 4-то място с Уебър. Точно в последната обиколка пилотът на Ред Бул направи своето спиране в бокса и се върна на очакваното 4-то място.
ГРАН ПРИ НА АБУ ДАБИ | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Люис Хамилтън | Макларън | 1ч37:11.886 |
2 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 8.457 |
3 | Дженсън Бътън | Макларън | + 25.881 |
4 | Марк Уебър | Ред Бул | + 35.784 |
5 | Фелипе Маса | Ферари | + 50.578 |
6 | Нико Росберг | Мерцедес | + 52.317 |
7 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 1:15.900 |
8 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 1:17.100 |
9 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:40.000 |
10 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
11 | Серхио Перес | Заубер | + 1 об. |
12 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 1 об. |
13 | Витали Петров | Рено | + 1 об. |
14 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1 об. |
15 | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | + 1 об. |
16 | Бруно Сена | Рено | + 1 об. |
17 | Хейки Ковалайнен | Лотус | + 1 об. |
18 | Ярно Трули | Лотус | + 2 об. |
19 | Тимо Глок | Върджин | + 2 об. |
20 | Витантонио Лиюци | Испания | + 2 об. |
Най-бърза обиколка: Уебър, 1:42.612 | |||
Отпаднали: | |||
Даниел Рикардо | Испания | 49 об. | |
Себастиян Буеми | Торо Росо | 19 об. | |
Жером Д'Амброзио | Върджин | 18 об. | |
Себастиян Фетел | Ред Бул | 1 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 374 | |
2 | Дженсън Бътън | 255 | |
3 | Фернандо Алонсо | 245 | |
4 | Марк Уебър | 233 | |
5 | Люис Хамилтън | 227 | |
6 | Фелипе Маса | 108 | |
7 | Нико Росберг | 83 | |
8 | Михаел Шумахер | 76 | |
9 | Витали Петров | 36 | |
10 | Адриан Сутил | 34 | |
11 | Ник Хайдфелд | 34 | |
12 | Камуи Кобаяши | 28 | |
13 | Хайме Алгерсуари | 26 | |
14 | Пол ди Реста | 23 | |
15 | Себастиян Буеми | 15 | |
16 | Серхио Перес | 14 | |
17 | Рубенс Баричело | 4 | |
18 | Бруно Сена | 2 | |
19 | Пастор Малдонадо | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 607 | |
2 | Макларън | 482 | |
3 | Ферари | 353 | |
4 | Мерцедес | 159 | |
5 | Рено | 72 | |
6 | Форс Индия | 57 | |
7 | Заубер | 42 | |
8 | Торо Росо | 41 | |
9 | Уилямс | 5 |
Коментари
Напиши коментар03:33 | 13 сеп 2021 г.
00:55 | 13 сеп 2021 г.
00:54 | 13 сеп 2021 г.
20:36 | 12 сеп 2021 г.
20:34 | 12 сеп 2021 г.
05:49 | 29 юни 2021 г.
00:22 | 28 сеп 2018 г.
00:22 | 28 сеп 2018 г.
00:22 | 28 сеп 2018 г.
00:22 | 28 сеп 2018 г.
Напиши коментар