След като вчера квалификацията бе тотално объркана заради тежка катастрофа, днес и самото състезание бе решено заради инцидент, който подари победата на Себастиян Фетел. Това стана 9 обиколки преди края, когато Алгерсуари и Петров едновременно се разбиха в мантинелите и след 3 обиколки каране зад кола за сигурност, състезанието бе временно прекратено. Колите се наредиха на стартовата решетка и имаха право да направят смяна на гуми. И това бе ключовият момент, тъй като гумите на Фетел направо се разпадаха заради стратегията със само едно спиране в бокса. Преди червения флаг той бе сериозно притиснат от Алонсо и Бътън, но след подновяване на надпреварата нямаше никакви проблеми във финалните 6 обиколки. Самите Алонсо и Бътън съответно трябваше да се задоволят с второ и трето място. Четвърти пък финишира Марк Уебър, който в последната обиколка успя да изпревари Камуи Кобаяши. Подобно на Фетел и японецът се възползва от прекратяване на състезанието, тъй като също бе само с едно спиране в бокса и в крайна сметка завърши на чудесното за него 5-то място. 6-ти финишира Люис Хамилтън, но вероятно той няма да запази позицията си, тъй като малко преди края блъсна Малдонадо и стюардите обявиха, че ще го разследват. Интересното бе, че това бе втори инцидент на Хамилтън, който по-рано пък се удари с Маса и бе наказан с преминаване през бокса. Самият Маса отпадна, както и Михаел Шумахер, който преди това имаше доста динамично състезание, макар и в средата на колоната. На старта Фетел и Бътън запазиха позициите си, но Уебър позволи на Алонсо да го изпревари. Тръгналия от 5-то място Михаел Шумахер направи ужасен старт и изостана чак до 10-то място. Съотборникът му Росберг обаче потегли чудесно и от 8-ма позиция се изстреля до 5-то място. Още на първия завой Шумахер успя да се възползва от това, че е с по-бързите супер-меки гуми и изпревари деветия Люис Хамилтън. Отпред Себастиян Фетел дръпна малко пред Бътън и Алонсо, докато Уебър изостана малко повече. Люис Хамилтън пък предприе остри атаки срещу Шумахер и в 10-та обиколка успя да го изпревари. Очевидно състоянието на гумите на германеца бе доста лошо, тъй като малко след това той бе изпреварен и от Баричело и се наложи пръв от всички да влезе в бокса. Другият пилот на Мерцедес Нико Росберг също бе притиснат от Фелипе Маса и при една атака бразилецът леко го удари, но счупи малка част от собствения си спойлер. Въпреки това в следващата обиколка Маса изпревари Росберг, а от ситуацията се възползва и Пастор Малдонадо, който също изпревари пилота на Мерцедес. Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 16-та обиколка и сложи нов комплект супер-меки гуми. Обиколка по-късно това направиха Фетел и Уебър, които сложиха от нормалният тип меки гуми.Механиците на Ред Бул обаче забавиха германеца и той се върна на пистата зад Бътън. При спирането на Уебър пък те бяха още по-бавни и австралиецът се върна много назад в тежък трафик. Фернандо Алонсо влезе в бокса в 18-та обиколка и направи нормално спиране, но не успя да изпревари Фетел, оставайки на 3-то място. Отпред пилотът на Макларън бе изключително бърз с по-агресивните супер-меки гуми. Той правеше обиколки с по секунда по-бързи от Фетел и Алонсо и трупаше преднина. в 27-та обиколка Фелипе Маса влезе за първото си спиране в бокса. Той се движеше на 4-та позиция преди това и предвождаше дълга колона от няколко пилота в лицето на Петров, Баричело, Кобаяши, Сутил и Хайдфелд, които очевидно бяха със стратегия с едно спиране в бокса по-малко. След връщането си на пистата Маса попадна в средата на колоната точно между Уебър и Хамилтън, които обаче бяха направили спиранията си доста по-рано. Интересна бе и борбата между съотборниците в Мерцедес Шумахер и Росберг, които бяха едва на 14-то и 15-то място, но въпреки това 7-кратният световен шампион предприе безапелационно изпреварване на фибата за коса и успя да мине пред Росберг. След 30-та обиколка пък темпото на Бътън се изравни с това на преследвачите му Фетел и Алонсо. В този момент преднината му бе около 13 секунди и той реши да направи второто си спиране в бокса в 34-та обиколка, като отново сложи по-бързия тип супер-меки гуми. Още в следващата обиколка се стигна до излизане на кола за сигурност, тъй като Фелипе Маса се разби в мантинелите. Това стана в тунела, точно когато Хамилтън успя да изпревари пилота на Ферари. Всичко започна обаче преди влизането в тунела на фибата за коса, където Маса опита да затвори Хамилтън при опита за изпреварване и се стигна до контакт между двамата, който може би навреди повече на бразилеца. В същата обиколка свърши и състезанието за Михаел Шумахер, който получи вероятно електронен дефект и буквално спря на пистата, като Фернандо Алонсо едва успя да го заобиколи. Фернандо Алонсо влезе в бокса и се върна зад Бътън на трето място. Фетел обаче реши да остане на пистата и не смени гуми. Така след рестартирането на състезанието водач бе Фетел, пред Бътън, Алонсо, Сутил, Кобаяши, Уебър, Хамилтън, Малдонадо, Петров и Хайдфелд на 10-та позиция. По радиото съобщиха на Фетел да очаква атаки от Бътън, тъй като пилотът на Макларън е с по-мекия тип гуми и темпото му ще бъде по-бързо в следващите 10 обиколки. Фернандо Алонсо бе изостанал на 7 секунди зад двамата лидери, докато Уебър губеше време зад Кобаяши и бе на половин минута. Люис Хамилтън пък получи наказание да мине през бокса заради инцидента с Маса и това го прати на 40 секунди от челото. Дженсън Бътън бе призован по радиото от Макларън да изпревари Фетел на пистата. Той обаче не успя да го направи и затова в 48-та обиколка направи трето спиране в бокса, връщайки се на трета позиция, на около 20 секунди зад лидера Фетел и 15 зад Алонсо. По-новите му нормално меки гуми обаче му даваха с около секунда и половина по-добро темпо на обиколка и той бързо започна да застига Фетел. Алонсо също се доближи до лидера и така и тримата бяха в битката за победата. Петнайсет обиколки преди края Алонсо и Бътън буквално се залепиха зад Фетел и започнаха бясни опити за изпреварване. Фетел обаче успяваше да неутрализира атаките. Така се стигна до 69-та от 78 обиколки, когато се наложи отново да излезе кола за сигурност. Това стана заради двойната катастрофа в мантинелите на Алгерсуари и Петров. Виновник бе испанецът, който мина през шикана и загуби контрол над болида си, като междувременно успя да удари леко и каращия пред него Хамилтън. След три обиколки стюардите решиха, че няма да има време пистата да бъде разчистена до края, ако колата за сигурност остане на трасето и развяха червени флагове. Така състезанието бе спряно в 72-та обиколка и колите се наредиха на стартовата решетка, очаквайки всичко да бъде оправено. Междувременно въпреки че ударът му не изглеждаше много тежък, Витали Петров трябваше да бъде изнесен на носилка и бе откаран с линейка. Новините обаче бяха, че руснакът няма тежки наранявания. В този момент редът бе Фетел, Алонсо, Бътън, Кобаяши, Уебър, Малдонадо, Хамилтън, Сутил, Хайдфелд и Баричело на 10-то място. Ключовият момент обаче бе този, че всички имат право да сменят гумите си, което бе страхотна новина най-вече за Фетел. Камуи Кобаяши също се облагодетелства, тъй като по подобие на Фетел, до този момент бе сменил гумите си също само веднъж. Естествено, всички заложиха на супер-мекия тип гуми. Само две обиколки след подновяване на надпреварата състезанието бе на косъм отново да бъде спряно, тъй като Хамилтън опита неразчетено да изпревари Малдонадо и го блъсна, при което пилотът на Уилямс се разби в мантинелите и застана на пряко на пистата. Все пак всичко се размина само с развяване на жълти знамена. Хамилтън успя да продължи състезанието, но стюардите обявиха, че разследват инцидента му с Малдонадо. Отпред Фетел се възползва от новите гуми и уверено водеше пред Алонсо, който пък имаше комфортен аванс пред Бътън. Така по-интересна бе битката за 4-то място, за която спор водеха Кобаяши, Уебър и Хамилтън. И обиколка преди края австралиецът успя да направи добра атака след излизането от тунела и след като Кобаяши мина на пряко, бе принуден да даде позицията на Уебър, за да не бъде наказан.
ГРАН ПРИ НА МОНАКО
Пилот Отбор Време
1 Себастиян Фетел Ред Бул 2ч09:38.373
2 Фернандо Алонсо Ферари + 1.138
3 Дженсън Бътън Макларън + 2.378
4 Марк Уебър Ред Бул + 23.100
5 Камуи Кобаяши Заубер + 26.900
6 Люис Хамилтън Макларън + 27.200
7 Адриан Сутил Форс Индия + 1 об.
8 Ник Хайдфелд Рено + 1 об.
9 Рубенс Баричело Уилямс + 1 об.
10 Себастиян Буеми Торо Росо + 1 об.
11 Нико Росберг Мерцедес + 1 об.
12 Пол ди Реста Форс Индия + 2 об.
13 Ярно Трули Лотус + 2 об.
14 Хейки Ковалайнен Лотус + 2 об.
15 Жером Д'Амброзио Върджин + 2 об.
16 Витантонио Лиюци Испания + 3 об.
17 Нараин Картикян Испания + 3 об.
18 Пастор Малдонадо Уилямс + 5 об.
Най-бърза обиколка: Уебър, 1:16.234
Отпаднали:
Витали Петров Рено 68 об.
Хайме Алгерсуари Торо Росо 68 об.
Фелипе Маса Ферари 33 об.
Михаел Шумахер Мерцедес 33 об.
Тимо Глок Върджин 31 об.
Серхио Перес Заубер не стартира
Класиране пилоти:
1 Себастиян Фетел 143
2 Люис Хамилтън 85
3 Марк Уебър 79
4 Дженсън Бътън 76
5 Фернандо Алонсо 69
6 Ник Хайдфелд 29
7 Нико Росберг 26
8 Фелипе Маса 24
9 Витали Петров 21
10 Камуи Кобаяши 19
11 Михаел Шумахер 14
12 Адриан Сутил 8
13 Себастиян Буеми 7
14 Серхио Перес 2
15 Рубенс Баричело 2
16 Пол ди Реста 2
Класиране отбори:
1 Ред Бул 222
2 Макларън 161
3 Ферари 93
4 Рено 50
5 Мерцедес 40
6 Заубер 21
7 Форс Индия 10
8 Торо Росо 7
9 Уилямс 2