След като вчера квалификацията бе тотално объркана заради тежка катастрофа, днес и самото състезание бе решено заради инцидент, който подари победата на Себастиян Фетел.
Това стана 9 обиколки преди края, когато Алгерсуари и Петров едновременно се разбиха в мантинелите и след 3 обиколки каране зад кола за сигурност, състезанието бе временно прекратено.
Колите се наредиха на стартовата решетка и имаха право да направят смяна на гуми. И това бе ключовият момент, тъй като гумите на Фетел направо се разпадаха заради стратегията със само едно спиране в бокса.
Преди червения флаг той бе сериозно притиснат от Алонсо и Бътън, но след подновяване на надпреварата нямаше никакви проблеми във финалните 6 обиколки.
Самите Алонсо и Бътън съответно трябваше да се задоволят с второ и трето място. Четвърти пък финишира Марк Уебър, който в последната обиколка успя да изпревари Камуи Кобаяши. Подобно на Фетел и японецът се възползва от прекратяване на състезанието, тъй като също бе само с едно спиране в бокса и в крайна сметка завърши на чудесното за него 5-то място.
6-ти финишира Люис Хамилтън, но вероятно той няма да запази позицията си, тъй като малко преди края блъсна Малдонадо и стюардите обявиха, че ще го разследват. Интересното бе, че това бе втори инцидент на Хамилтън, който по-рано пък се удари с Маса и бе наказан с преминаване през бокса.
Самият Маса отпадна, както и Михаел Шумахер, който преди това имаше доста динамично състезание, макар и в средата на колоната.
На старта Фетел и Бътън запазиха позициите си, но Уебър позволи на Алонсо да го изпревари. Тръгналия от 5-то място Михаел Шумахер направи ужасен старт и изостана чак до 10-то място. Съотборникът му Росберг обаче потегли чудесно и от 8-ма позиция се изстреля до 5-то място.
Още на първия завой Шумахер успя да се възползва от това, че е с по-бързите супер-меки гуми и изпревари деветия Люис Хамилтън.
Отпред Себастиян Фетел дръпна малко пред Бътън и Алонсо, докато Уебър изостана малко повече. Люис Хамилтън пък предприе остри атаки срещу Шумахер и в 10-та обиколка успя да го изпревари.
Очевидно състоянието на гумите на германеца бе доста лошо, тъй като малко след това той бе изпреварен и от Баричело и се наложи пръв от всички да влезе в бокса.
Другият пилот на Мерцедес Нико Росберг също бе притиснат от Фелипе Маса и при една атака бразилецът леко го удари, но счупи малка част от собствения си спойлер.
Въпреки това в следващата обиколка Маса изпревари Росберг, а от ситуацията се възползва и Пастор Малдонадо, който също изпревари пилота на Мерцедес.
Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 16-та обиколка и сложи нов комплект супер-меки гуми. Обиколка по-късно това направиха Фетел и Уебър, които сложиха от нормалният тип меки гуми.Механиците на Ред Бул обаче забавиха германеца и той се върна на пистата зад Бътън. При спирането на Уебър пък те бяха още по-бавни и австралиецът се върна много назад в тежък трафик.
Фернандо Алонсо влезе в бокса в 18-та обиколка и направи нормално спиране, но не успя да изпревари Фетел, оставайки на 3-то място.
Отпред пилотът на Макларън бе изключително бърз с по-агресивните супер-меки гуми. Той правеше обиколки с по секунда по-бързи от Фетел и Алонсо и трупаше преднина.
в 27-та обиколка Фелипе Маса влезе за първото си спиране в бокса. Той се движеше на 4-та позиция преди това и предвождаше дълга колона от няколко пилота в лицето на Петров, Баричело, Кобаяши, Сутил и Хайдфелд, които очевидно бяха със стратегия с едно спиране в бокса по-малко.
След връщането си на пистата Маса попадна в средата на колоната точно между Уебър и Хамилтън, които обаче бяха направили спиранията си доста по-рано.
Интересна бе и борбата между съотборниците в Мерцедес Шумахер и Росберг, които бяха едва на 14-то и 15-то място, но въпреки това 7-кратният световен шампион предприе безапелационно изпреварване на фибата за коса и успя да мине пред Росберг.
След 30-та обиколка пък темпото на Бътън се изравни с това на преследвачите му Фетел и Алонсо. В този момент преднината му бе около 13 секунди и той реши да направи второто си спиране в бокса в 34-та обиколка, като отново сложи по-бързия тип супер-меки гуми.
Още в следващата обиколка се стигна до излизане на кола за сигурност, тъй като Фелипе Маса се разби в мантинелите. Това стана в тунела, точно когато Хамилтън успя да изпревари пилота на Ферари. Всичко започна обаче преди влизането в тунела на фибата за коса, където Маса опита да затвори Хамилтън при опита за изпреварване и се стигна до контакт между двамата, който може би навреди повече на бразилеца.
В същата обиколка свърши и състезанието за Михаел Шумахер, който получи вероятно електронен дефект и буквално спря на пистата, като Фернандо Алонсо едва успя да го заобиколи.
Фернандо Алонсо влезе в бокса и се върна зад Бътън на трето място. Фетел обаче реши да остане на пистата и не смени гуми.
Така след рестартирането на състезанието водач бе Фетел, пред Бътън, Алонсо, Сутил, Кобаяши, Уебър, Хамилтън, Малдонадо, Петров и Хайдфелд на 10-та позиция.
По радиото съобщиха на Фетел да очаква атаки от Бътън, тъй като пилотът на Макларън е с по-мекия тип гуми и темпото му ще бъде по-бързо в следващите 10 обиколки.
Фернандо Алонсо бе изостанал на 7 секунди зад двамата лидери, докато Уебър губеше време зад Кобаяши и бе на половин минута. Люис Хамилтън пък получи наказание да мине през бокса заради инцидента с Маса и това го прати на 40 секунди от челото.
Дженсън Бътън бе призован по радиото от Макларън да изпревари Фетел на пистата. Той обаче не успя да го направи и затова в 48-та обиколка направи трето спиране в бокса, връщайки се на трета позиция, на около 20 секунди зад лидера Фетел и 15 зад Алонсо.
По-новите му нормално меки гуми обаче му даваха с около секунда и половина по-добро темпо на обиколка и той бързо започна да застига Фетел. Алонсо също се доближи до лидера и така и тримата бяха в битката за победата.
Петнайсет обиколки преди края Алонсо и Бътън буквално се залепиха зад Фетел и започнаха бясни опити за изпреварване. Фетел обаче успяваше да неутрализира атаките.
Така се стигна до 69-та от 78 обиколки, когато се наложи отново да излезе кола за сигурност. Това стана заради двойната катастрофа в мантинелите на Алгерсуари и Петров. Виновник бе испанецът, който мина през шикана и загуби контрол над болида си, като междувременно успя да удари леко и каращия пред него Хамилтън.
След три обиколки стюардите решиха, че няма да има време пистата да бъде разчистена до края, ако колата за сигурност остане на трасето и развяха червени флагове. Така състезанието бе спряно в 72-та обиколка и колите се наредиха на стартовата решетка, очаквайки всичко да бъде оправено.
Междувременно въпреки че ударът му не изглеждаше много тежък, Витали Петров трябваше да бъде изнесен на носилка и бе откаран с линейка. Новините обаче бяха, че руснакът няма тежки наранявания.
В този момент редът бе Фетел, Алонсо, Бътън, Кобаяши, Уебър, Малдонадо, Хамилтън, Сутил, Хайдфелд и Баричело на 10-то място. Ключовият момент обаче бе този, че всички имат право да сменят гумите си, което бе страхотна новина най-вече за Фетел. Камуи Кобаяши също се облагодетелства, тъй като по подобие на Фетел, до този момент бе сменил гумите си също само веднъж. Естествено, всички заложиха на супер-мекия тип гуми.
Само две обиколки след подновяване на надпреварата състезанието бе на косъм отново да бъде спряно, тъй като Хамилтън опита неразчетено да изпревари Малдонадо и го блъсна, при което пилотът на Уилямс се разби в мантинелите и застана на пряко на пистата. Все пак всичко се размина само с развяване на жълти знамена. Хамилтън успя да продължи състезанието, но стюардите обявиха, че разследват инцидента му с Малдонадо.
Отпред Фетел се възползва от новите гуми и уверено водеше пред Алонсо, който пък имаше комфортен аванс пред Бътън. Така по-интересна бе битката за 4-то място, за която спор водеха Кобаяши, Уебър и Хамилтън. И обиколка преди края австралиецът успя да направи добра атака след излизането от тунела и след като Кобаяши мина на пряко, бе принуден да даде позицията на Уебър, за да не бъде наказан.
Напиши коментар
Това стана 9 обиколки преди края, когато Алгерсуари и Петров едновременно се разбиха в мантинелите и след 3 обиколки каране зад кола за сигурност, състезанието бе временно прекратено.
Колите се наредиха на стартовата решетка и имаха право да направят смяна на гуми. И това бе ключовият момент, тъй като гумите на Фетел направо се разпадаха заради стратегията със само едно спиране в бокса.
Преди червения флаг той бе сериозно притиснат от Алонсо и Бътън, но след подновяване на надпреварата нямаше никакви проблеми във финалните 6 обиколки.
Самите Алонсо и Бътън съответно трябваше да се задоволят с второ и трето място. Четвърти пък финишира Марк Уебър, който в последната обиколка успя да изпревари Камуи Кобаяши. Подобно на Фетел и японецът се възползва от прекратяване на състезанието, тъй като също бе само с едно спиране в бокса и в крайна сметка завърши на чудесното за него 5-то място.
6-ти финишира Люис Хамилтън, но вероятно той няма да запази позицията си, тъй като малко преди края блъсна Малдонадо и стюардите обявиха, че ще го разследват. Интересното бе, че това бе втори инцидент на Хамилтън, който по-рано пък се удари с Маса и бе наказан с преминаване през бокса.
Самият Маса отпадна, както и Михаел Шумахер, който преди това имаше доста динамично състезание, макар и в средата на колоната.
На старта Фетел и Бътън запазиха позициите си, но Уебър позволи на Алонсо да го изпревари. Тръгналия от 5-то място Михаел Шумахер направи ужасен старт и изостана чак до 10-то място. Съотборникът му Росберг обаче потегли чудесно и от 8-ма позиция се изстреля до 5-то място.
Още на първия завой Шумахер успя да се възползва от това, че е с по-бързите супер-меки гуми и изпревари деветия Люис Хамилтън.
Отпред Себастиян Фетел дръпна малко пред Бътън и Алонсо, докато Уебър изостана малко повече. Люис Хамилтън пък предприе остри атаки срещу Шумахер и в 10-та обиколка успя да го изпревари.
Очевидно състоянието на гумите на германеца бе доста лошо, тъй като малко след това той бе изпреварен и от Баричело и се наложи пръв от всички да влезе в бокса.
Другият пилот на Мерцедес Нико Росберг също бе притиснат от Фелипе Маса и при една атака бразилецът леко го удари, но счупи малка част от собствения си спойлер.
Въпреки това в следващата обиколка Маса изпревари Росберг, а от ситуацията се възползва и Пастор Малдонадо, който също изпревари пилота на Мерцедес.
Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 16-та обиколка и сложи нов комплект супер-меки гуми. Обиколка по-късно това направиха Фетел и Уебър, които сложиха от нормалният тип меки гуми.Механиците на Ред Бул обаче забавиха германеца и той се върна на пистата зад Бътън. При спирането на Уебър пък те бяха още по-бавни и австралиецът се върна много назад в тежък трафик.
Фернандо Алонсо влезе в бокса в 18-та обиколка и направи нормално спиране, но не успя да изпревари Фетел, оставайки на 3-то място.
Отпред пилотът на Макларън бе изключително бърз с по-агресивните супер-меки гуми. Той правеше обиколки с по секунда по-бързи от Фетел и Алонсо и трупаше преднина.
в 27-та обиколка Фелипе Маса влезе за първото си спиране в бокса. Той се движеше на 4-та позиция преди това и предвождаше дълга колона от няколко пилота в лицето на Петров, Баричело, Кобаяши, Сутил и Хайдфелд, които очевидно бяха със стратегия с едно спиране в бокса по-малко.
След връщането си на пистата Маса попадна в средата на колоната точно между Уебър и Хамилтън, които обаче бяха направили спиранията си доста по-рано.
Интересна бе и борбата между съотборниците в Мерцедес Шумахер и Росберг, които бяха едва на 14-то и 15-то място, но въпреки това 7-кратният световен шампион предприе безапелационно изпреварване на фибата за коса и успя да мине пред Росберг.
След 30-та обиколка пък темпото на Бътън се изравни с това на преследвачите му Фетел и Алонсо. В този момент преднината му бе около 13 секунди и той реши да направи второто си спиране в бокса в 34-та обиколка, като отново сложи по-бързия тип супер-меки гуми.
Още в следващата обиколка се стигна до излизане на кола за сигурност, тъй като Фелипе Маса се разби в мантинелите. Това стана в тунела, точно когато Хамилтън успя да изпревари пилота на Ферари. Всичко започна обаче преди влизането в тунела на фибата за коса, където Маса опита да затвори Хамилтън при опита за изпреварване и се стигна до контакт между двамата, който може би навреди повече на бразилеца.
В същата обиколка свърши и състезанието за Михаел Шумахер, който получи вероятно електронен дефект и буквално спря на пистата, като Фернандо Алонсо едва успя да го заобиколи.
Фернандо Алонсо влезе в бокса и се върна зад Бътън на трето място. Фетел обаче реши да остане на пистата и не смени гуми.
Така след рестартирането на състезанието водач бе Фетел, пред Бътън, Алонсо, Сутил, Кобаяши, Уебър, Хамилтън, Малдонадо, Петров и Хайдфелд на 10-та позиция.
По радиото съобщиха на Фетел да очаква атаки от Бътън, тъй като пилотът на Макларън е с по-мекия тип гуми и темпото му ще бъде по-бързо в следващите 10 обиколки.
Фернандо Алонсо бе изостанал на 7 секунди зад двамата лидери, докато Уебър губеше време зад Кобаяши и бе на половин минута. Люис Хамилтън пък получи наказание да мине през бокса заради инцидента с Маса и това го прати на 40 секунди от челото.
Дженсън Бътън бе призован по радиото от Макларън да изпревари Фетел на пистата. Той обаче не успя да го направи и затова в 48-та обиколка направи трето спиране в бокса, връщайки се на трета позиция, на около 20 секунди зад лидера Фетел и 15 зад Алонсо.
По-новите му нормално меки гуми обаче му даваха с около секунда и половина по-добро темпо на обиколка и той бързо започна да застига Фетел. Алонсо също се доближи до лидера и така и тримата бяха в битката за победата.
Петнайсет обиколки преди края Алонсо и Бътън буквално се залепиха зад Фетел и започнаха бясни опити за изпреварване. Фетел обаче успяваше да неутрализира атаките.
Така се стигна до 69-та от 78 обиколки, когато се наложи отново да излезе кола за сигурност. Това стана заради двойната катастрофа в мантинелите на Алгерсуари и Петров. Виновник бе испанецът, който мина през шикана и загуби контрол над болида си, като междувременно успя да удари леко и каращия пред него Хамилтън.
След три обиколки стюардите решиха, че няма да има време пистата да бъде разчистена до края, ако колата за сигурност остане на трасето и развяха червени флагове. Така състезанието бе спряно в 72-та обиколка и колите се наредиха на стартовата решетка, очаквайки всичко да бъде оправено.
Междувременно въпреки че ударът му не изглеждаше много тежък, Витали Петров трябваше да бъде изнесен на носилка и бе откаран с линейка. Новините обаче бяха, че руснакът няма тежки наранявания.
В този момент редът бе Фетел, Алонсо, Бътън, Кобаяши, Уебър, Малдонадо, Хамилтън, Сутил, Хайдфелд и Баричело на 10-то място. Ключовият момент обаче бе този, че всички имат право да сменят гумите си, което бе страхотна новина най-вече за Фетел. Камуи Кобаяши също се облагодетелства, тъй като по подобие на Фетел, до този момент бе сменил гумите си също само веднъж. Естествено, всички заложиха на супер-мекия тип гуми.
Само две обиколки след подновяване на надпреварата състезанието бе на косъм отново да бъде спряно, тъй като Хамилтън опита неразчетено да изпревари Малдонадо и го блъсна, при което пилотът на Уилямс се разби в мантинелите и застана на пряко на пистата. Все пак всичко се размина само с развяване на жълти знамена. Хамилтън успя да продължи състезанието, но стюардите обявиха, че разследват инцидента му с Малдонадо.
Отпред Фетел се възползва от новите гуми и уверено водеше пред Алонсо, който пък имаше комфортен аванс пред Бътън. Така по-интересна бе битката за 4-то място, за която спор водеха Кобаяши, Уебър и Хамилтън. И обиколка преди края австралиецът успя да направи добра атака след излизането от тунела и след като Кобаяши мина на пряко, бе принуден да даде позицията на Уебър, за да не бъде наказан.
ГРАН ПРИ НА МОНАКО | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Себастиян Фетел | Ред Бул | 2ч09:38.373 |
2 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 1.138 |
3 | Дженсън Бътън | Макларън | + 2.378 |
4 | Марк Уебър | Ред Бул | + 23.100 |
5 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 26.900 |
6 | Люис Хамилтън | Макларън | + 27.200 |
7 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 1 об. |
8 | Ник Хайдфелд | Рено | + 1 об. |
9 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 1 об. |
10 | Себастиян Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
11 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1 об. |
12 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 2 об. |
13 | Ярно Трули | Лотус | + 2 об. |
14 | Хейки Ковалайнен | Лотус | + 2 об. |
15 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 2 об. |
16 | Витантонио Лиюци | Испания | + 3 об. |
17 | Нараин Картикян | Испания | + 3 об. |
18 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 5 об. |
Най-бърза обиколка: Уебър, 1:16.234 | |||
Отпаднали: | |||
Витали Петров | Рено | 68 об. | |
Хайме Алгерсуари | Торо Росо | 68 об. | |
Фелипе Маса | Ферари | 33 об. | |
Михаел Шумахер | Мерцедес | 33 об. | |
Тимо Глок | Върджин | 31 об. | |
Серхио Перес | Заубер | не стартира | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиян Фетел | 143 | |
2 | Люис Хамилтън | 85 | |
3 | Марк Уебър | 79 | |
4 | Дженсън Бътън | 76 | |
5 | Фернандо Алонсо | 69 | |
6 | Ник Хайдфелд | 29 | |
7 | Нико Росберг | 26 | |
8 | Фелипе Маса | 24 | |
9 | Витали Петров | 21 | |
10 | Камуи Кобаяши | 19 | |
11 | Михаел Шумахер | 14 | |
12 | Адриан Сутил | 8 | |
13 | Себастиян Буеми | 7 | |
14 | Серхио Перес | 2 | |
15 | Рубенс Баричело | 2 | |
16 | Пол ди Реста | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 222 | |
2 | Макларън | 161 | |
3 | Ферари | 93 | |
4 | Рено | 50 | |
5 | Мерцедес | 40 | |
6 | Заубер | 21 | |
7 | Форс Индия | 10 | |
8 | Торо Росо | 7 | |
9 | Уилямс | 2 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар