Себастиян Фетел спечели четвърта победа от сезона в Гран При на Испания и още повече увеличи аванса си на върха на класирането.
За разлика от предишните състезания обаче днешната му победа бе доста трудна, тъй като Люис Хамилтън го притискаше до финала, но така и не успя да го изпревари.
Доброто представяне на Макларън бе затвърдено и от 3-тото място на Дженсън Бътън, който на старта изостана чак до 10-то място, но след това със страхотно състезание и едно спиране в бокса по-малко успя да стигне до подиума.
На другия полюс бе представянето на местния любимец Фернандо Алонсо. Той потегли чудесно и излезе начело, но след това лошо представяне на гумите го прати на 5-то място.
6-ти и 7-ми финишираха двата Мерцедеса, като този път Михаел Шумахер успя да изпревари съотборника си Нико Росберг.
На старта Фернандо Алонсо потегли феноменално и от 4-та позиция успя да излезе начело. Потеглилият от Пол Позишън Марк Уебър пък бе изпреварен и от съотборника си Фетел и остана чак 3-ти.
Още по-лош старт направи пък Дженсън Бътън, който от 5-то място потъна чак до 10-та позиция. Михаел Шумахер обаче потегли чудесно и от 10-то място се изкачи до 6-то.
Така след първата обиколка подреждането бе Алонсо, пред Фетел, Уебър, Хамилтън, Петров, Шумахер, Росберг, Маса, Буеми и Бътън. Англичанинът обаче бързо успя да изпревари пилота на Торо Росо за 9-то място.
Заради бързото износване на гумите пилотите започнаха да влизат в бокса още в 10-та обиколка от общо 66. Пръв това стори Себастиян Фетел и след връщането си на пистата попадна в трафик, но с новите гуми лесно изпревари Бътън, а след това и Маса.
Обиколка по-късно влязаха Алонсо, Уебър и Хамилтън и след излизането от бокса англичанинът се оказа пред пилота на Ред Бул.
Дженсън Бътън влезе едва в 15-та обиколка, но въпреки лошото състояние на гумите си явно бе успял да навакса малко време, защото се върна на 6-мо място. След това пък той направи добро изпреварване на пистата срещу Михаел Шумахер и излезе 5-ти.
Отпред четиримата водещи пилоти имаха аванс от 25 секунди пред Бътън, но явно бяха с малко по-различна стратегия, тъй като още в 19-та обиколка Фетел направи второто си спиране в бокса.
Алонсо и Уебър отново влязоха обиколка по-късно, но този път не успяха да излезат преди Фетел, който явно бе направил много бърза обиколка.
Болидите на Макларън очевидно пазеха добре гумите, защото Хамилтън влезе цели 5 обиколки след Фетел, в 24-та обиколка. Въпреки това той също успя да излезе пред Алонсо и Уебър.
В 30-та обиколка дойде ред за третите спирания и този път първи това направиха Алонсо и Уебър, които сложиха от по-твърдия тип гуми. Обиколка по-късно Бътън спря, но за само второто си спиране в бокса. След връщането си на пистата той бе на по-малко от десет секунди от тях двамата и тъй като бе с меките гуми, бързо ги настигаше с по около 2 секунди на обиколка.
Отпред Фетел и Хамилтън изчакваха със своето трето спиране, но гумите им бяха в добро състояние и те дори бяха по-бързи от Алонсо и Уебър.
В 35-та обиколка Фетел направи своето спиране, поставяйки твърди гуми. Преди това той имаше аванс пред Алонсо от 36 секунди и съответно и нямаше никаква опасност да загуби позиция от тях. Обиколка по-късно и Хамилтън влезе в бокса и се върна на второ място.
Испанецът и Уебър пък допълнително загубиха време, тъй като си размениха по едно изпреварване. Докато се бореха един с друг, Дженсън Бътън успя да ги настигне. С по-бързите меки гуми англичанинът нямаше никакви проблеми и в рамките на само една обиколка ги изпревари и двамата.
Така той излезе на 3-то място, като на 20 секунди пред него бяха лидерите Фетел и Хамилтън.
Междувременно Маса бе излязал пред двата Мерцедеса на 6-то място, но завъртане на пистата го забави и след спирането си в бокса той изостана на 8-то място.
Малко изненадващо Алонсо изкара само 10 обиколки с твърдите гуми и влезе в бокса в 40-та обиколка за 4-ти път. Поради липса на повече меки гуми, той отново сложи твърди и от бокса му съобщиха, че това му е последният комплект и с тях трябва да изкара още 25 обиколки до края на състезанието.
Отпред интригата за първото място бе висока, тъй като Хамилтън бе непосредствено зад Фетел. А 20 обиколки преди края тя стана още по-голяма, тъй като стана ясно, че системата КЕРС в болида на Фетел не работи.
18 обиколки преди края Фетел пръв направи финалното си, 4-то влизане в бокса и сложи задължителните твърди гуми. Хамилтън влезе обиколка по-късно, но не бе успял да натрупа аванс и след връщането си на пистата остана на второ място зад Фетел.
Отзад Бътън и Уебър също бяха направили последните си спирания в бокса - съответно 3-то и 4-то и бяха с твърди гуми. Разликата между тях бе само 5 секунди, като Уебър бе доста бърз и затова имаше интрига и за 3-то място.
Десет обиколки преди края Хамилтън започна атаките си към Фетел, но на няколко пъти за малко не успя да го изпревари.
Докато отпред лидерите се бореха за победата, отзад бе доста интересно, тъй като Ник Хайфелд имаше един комплект меки гуми в повече и затова бе от най-бързите пилоти в средата на колоната. Фелипе Маса пък нямаше този лукс и последователно бе изпреварен както от Серхио Перес, така и от Хайдфелд. Тежкия ден за бразилеца завърши с отпадане в чакъла, а Хайдфелд изпревари и Перес за 8-то място. Германецът почти застигна и двамата пилоти на Мерцедес, но не му стигна време до края на състезанието, за да ги изпревари.
Отпред пък Уебър реши да не рискува и се отказа да преследва Бътън. Хамилтън не се отказа да преследва Фетел, но така и не успя да го изпревари.
Пети завърши Фернандо Алонсо, но показателен за представянето му бе фактът, че бе затворен с една обиколка от лидерите.
Напиши коментар
За разлика от предишните състезания обаче днешната му победа бе доста трудна, тъй като Люис Хамилтън го притискаше до финала, но така и не успя да го изпревари.
Доброто представяне на Макларън бе затвърдено и от 3-тото място на Дженсън Бътън, който на старта изостана чак до 10-то място, но след това със страхотно състезание и едно спиране в бокса по-малко успя да стигне до подиума.
На другия полюс бе представянето на местния любимец Фернандо Алонсо. Той потегли чудесно и излезе начело, но след това лошо представяне на гумите го прати на 5-то място.
6-ти и 7-ми финишираха двата Мерцедеса, като този път Михаел Шумахер успя да изпревари съотборника си Нико Росберг.
На старта Фернандо Алонсо потегли феноменално и от 4-та позиция успя да излезе начело. Потеглилият от Пол Позишън Марк Уебър пък бе изпреварен и от съотборника си Фетел и остана чак 3-ти.
Още по-лош старт направи пък Дженсън Бътън, който от 5-то място потъна чак до 10-та позиция. Михаел Шумахер обаче потегли чудесно и от 10-то място се изкачи до 6-то.
Така след първата обиколка подреждането бе Алонсо, пред Фетел, Уебър, Хамилтън, Петров, Шумахер, Росберг, Маса, Буеми и Бътън. Англичанинът обаче бързо успя да изпревари пилота на Торо Росо за 9-то място.
Заради бързото износване на гумите пилотите започнаха да влизат в бокса още в 10-та обиколка от общо 66. Пръв това стори Себастиян Фетел и след връщането си на пистата попадна в трафик, но с новите гуми лесно изпревари Бътън, а след това и Маса.
Обиколка по-късно влязаха Алонсо, Уебър и Хамилтън и след излизането от бокса англичанинът се оказа пред пилота на Ред Бул.
Дженсън Бътън влезе едва в 15-та обиколка, но въпреки лошото състояние на гумите си явно бе успял да навакса малко време, защото се върна на 6-мо място. След това пък той направи добро изпреварване на пистата срещу Михаел Шумахер и излезе 5-ти.
Отпред четиримата водещи пилоти имаха аванс от 25 секунди пред Бътън, но явно бяха с малко по-различна стратегия, тъй като още в 19-та обиколка Фетел направи второто си спиране в бокса.
Алонсо и Уебър отново влязоха обиколка по-късно, но този път не успяха да излезат преди Фетел, който явно бе направил много бърза обиколка.
Болидите на Макларън очевидно пазеха добре гумите, защото Хамилтън влезе цели 5 обиколки след Фетел, в 24-та обиколка. Въпреки това той също успя да излезе пред Алонсо и Уебър.
В 30-та обиколка дойде ред за третите спирания и този път първи това направиха Алонсо и Уебър, които сложиха от по-твърдия тип гуми. Обиколка по-късно Бътън спря, но за само второто си спиране в бокса. След връщането си на пистата той бе на по-малко от десет секунди от тях двамата и тъй като бе с меките гуми, бързо ги настигаше с по около 2 секунди на обиколка.
Отпред Фетел и Хамилтън изчакваха със своето трето спиране, но гумите им бяха в добро състояние и те дори бяха по-бързи от Алонсо и Уебър.
В 35-та обиколка Фетел направи своето спиране, поставяйки твърди гуми. Преди това той имаше аванс пред Алонсо от 36 секунди и съответно и нямаше никаква опасност да загуби позиция от тях. Обиколка по-късно и Хамилтън влезе в бокса и се върна на второ място.
Испанецът и Уебър пък допълнително загубиха време, тъй като си размениха по едно изпреварване. Докато се бореха един с друг, Дженсън Бътън успя да ги настигне. С по-бързите меки гуми англичанинът нямаше никакви проблеми и в рамките на само една обиколка ги изпревари и двамата.
Така той излезе на 3-то място, като на 20 секунди пред него бяха лидерите Фетел и Хамилтън.
Междувременно Маса бе излязал пред двата Мерцедеса на 6-то място, но завъртане на пистата го забави и след спирането си в бокса той изостана на 8-то място.
Малко изненадващо Алонсо изкара само 10 обиколки с твърдите гуми и влезе в бокса в 40-та обиколка за 4-ти път. Поради липса на повече меки гуми, той отново сложи твърди и от бокса му съобщиха, че това му е последният комплект и с тях трябва да изкара още 25 обиколки до края на състезанието.
Отпред интригата за първото място бе висока, тъй като Хамилтън бе непосредствено зад Фетел. А 20 обиколки преди края тя стана още по-голяма, тъй като стана ясно, че системата КЕРС в болида на Фетел не работи.
18 обиколки преди края Фетел пръв направи финалното си, 4-то влизане в бокса и сложи задължителните твърди гуми. Хамилтън влезе обиколка по-късно, но не бе успял да натрупа аванс и след връщането си на пистата остана на второ място зад Фетел.
Отзад Бътън и Уебър също бяха направили последните си спирания в бокса - съответно 3-то и 4-то и бяха с твърди гуми. Разликата между тях бе само 5 секунди, като Уебър бе доста бърз и затова имаше интрига и за 3-то място.
Десет обиколки преди края Хамилтън започна атаките си към Фетел, но на няколко пъти за малко не успя да го изпревари.
Докато отпред лидерите се бореха за победата, отзад бе доста интересно, тъй като Ник Хайфелд имаше един комплект меки гуми в повече и затова бе от най-бързите пилоти в средата на колоната. Фелипе Маса пък нямаше този лукс и последователно бе изпреварен както от Серхио Перес, така и от Хайдфелд. Тежкия ден за бразилеца завърши с отпадане в чакъла, а Хайдфелд изпревари и Перес за 8-то място. Германецът почти застигна и двамата пилоти на Мерцедес, но не му стигна време до края на състезанието, за да ги изпревари.
Отпред пък Уебър реши да не рискува и се отказа да преследва Бътън. Хамилтън не се отказа да преследва Фетел, но така и не успя да го изпревари.
Пети завърши Фернандо Алонсо, но показателен за представянето му бе фактът, че бе затворен с една обиколка от лидерите.
ГРАН ПРИ НА ИСПАНИЯ: | |||
Пилот | Отбор | Време: | |
1 | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1ч39:03.301 |
2 | Люис Хамилтън | Макларън | + 0.630 |
3 | Дженсън Бътън | Макларън | + 35.697 |
4 | Марк Уебър | Ред Бул | + 47.966 |
5 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 1 об. |
6 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 1 об. |
7 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1 об. |
8 | Ник Хайдфелд | Рено | + 1 об. |
9 | Серхио Перес | Заубер | + 1 об. |
10 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
11 | Виталий Петров | Рено | + 1 об. |
12 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1 об. |
13 | Адриан Сутил | Форс Индия | + 1 об. |
14 | Себастиан Буеми | Торо Росо | + 1 об. |
15 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1 об. |
16 | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | + 2 об. |
17 | Рубенс Баричело | Уилямс | + 2 об. |
18 | Ярно Трули | Лотус | + 2 об. |
19 | Тимо Глок | Върджин | + 3 об. |
20 | Жером Д'Амброзио | Върджин | + 3 об. |
21 | Нараин Картикян | Испания | + 4 об. |
Най-бърза обиколка: Алонсо, 1:26.727 | |||
Отпаднали: | |||
Фелипе Маса | Ферари | 60 об. | |
Хейки Ковалайнен | Лотус | 49 об. | |
Витантонио Лиюци | Испания | 29 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Себастиан Фетел | 118 | |
2 | Люис Хамилтън | 77 | |
3 | Марк Уебър | 67 | |
4 | Дженсън Бътън | 61 | |
5 | Фернандо Алонсо | 51 | |
6 | Нико Росберг | 26 | |
7 | Ник Хайдфелд | 25 | |
8 | Фелипе Маса | 24 | |
9 | Виталий Петров | 21 | |
10 | Михаел Шумахер | 14 | |
11 | Камуи Кобаяши | 9 | |
12 | Себастиан Буеми | 6 | |
13 | Адриан Сутил | 2 | |
14 | Пол ди Реста | 2 | |
15 | Серхио Перес | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 185 | |
2 | Макларън | 138 | |
3 | Ферари | 75 | |
4 | Рено | 46 | |
5 | Мерцедес | 40 | |
6 | Заубер | 11 | |
7 | Торо Росо | 6 | |
8 | Форс Индия | 4 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар