В горещото лято на пистата Хунгароринг налегна студ върху евентуалното споразумение между Ферари и Ейдриан Нюи. Преговорите са дълго ухажване, което започна, когато брилянтният британски инжинер обяви, че напуска Ред Бул на 1 април следващата година. Последва незабавен ход от страна на Фредерик Васер, който отлетя за Лондон, за да се срещне с него, след което дискусиите продължиха повече от два месеца, като кулминацията им бе конфронтация по повод проектодоговора. Резултатът обаче не беше такъв, на какъвто се надяваше Скудерията от Маранело. Условията, поставени от Нюи, за да поеме ролята на технически ръководител, се оказаха по-обширни и сложни, отколкото някой можеше да си представи, което доведе до патова ситуация в преговорите.

Пристигането на Нюи, подкрепено в началото на май от медените декларации на Люис Хамилтън и Шарл Льоклер по време на ГП на Маями, щеше да позволи на Ферари да използва безграничния опит на най-успешния техник в съвременната история на Формула 1 - предпоставка за промяната, към която вече се стремим чрез привличането на седемкратния световен шампион, който ще напусне Мерцедес през 2025 г., за да облече червения екип. Вместо това всичко спря и отново се появи хипотезата, че Нюи може да отиде в Астън Мартин, където магнатът Лорънс Строл ще сложи 100 млн. долара за четири години в банката, или в Макларън, възобновен от италианския тийм-шеф Андреа Стела. Напоследък се говори и за желанието на Ферари да излезе от надпреварата за повишаване на заплатата на Нюи, предизвикано именно от Астън Мартин, забравяйки обаче, че Макларън не би бил готов да извади подобни суми.

Всъщност парите са замесени в тази афера. Но не заради исканията на Нюи, на когото Ферари така или иначе щеше да гарантира около 10 млн. долара на сезон, а заради разходите, които щеше да наложи цялата операция. Магьосникът на аеродинамиката, технически директор на Ред Бул в продължение на 20 години, всъщност щеше да поиска да доведе голяма група свои верни служители. Това биха били двадесет известни инженери. Така че икономическото въздействие на сделката щеше да се отрази силно и върху "бюджетния лимит" на отбора. Както е добре известно, само трите най-високи заплати на отбора от Формула 1 не попадат в бюджетния таван, наложен от правилника: обикновено това са заплатите на директора на отбора и на пилотите.

Така че наемането на голямата група техници, свързани с Нюи, ще наложи и промени в настоящата организационна схема на Скудерията, за да разполага с резерв от икономически ресурси, които да посвети на проектирането и разработването на едноместния болид за 2026 г. Изглежда, че е била обмисляна възможността за пренасочване на някои техници към програмата за издръжливост на Ферари, която току-що спечели 24-те часа на Льо Ман за втори пореден път, но това не би било лесен или решаващ вариант. Следователно зад внезапното спиране на преговорите не биха стояли само личните причини на Нюи, който иска да живее във Великобритания.