Световният шампион Макс Верстапен спечели по отличен начин Гран При на Япония, за да вземе първата си победа за новия сезон във Формула 1 и 64-а в кариерата си. 

На „Сузука” нидерландецът се възползва от първата си стартова позиция и контролираше състезанието, макар и да завърши само с около секунда пред Ландо Норис, записвайки 4-и пореден триумф на "Сузука". 

Другият пилот на Макларън Оскар Пиастри остана трети, а големият въпрос бе защо от отбора не използваха стратегическото предимство което имаха заради двете си коли в челото, в опит да притиснат Макс. 

Сутринта преди състезанието бе валяло, но битката започна на сухо, макар и при хладно време, като очакванията бяха обаче, да завали отново в хода на надпреварата. От топ 10 единствено Люис Хамилтън започна с обърната стратегия и гуми хард, а останалите започнаха с медиум. 

На старта Макс не допусна изненада и остави колите на Макларън зад себе си, като Пиастри задържа Шарл Льоклер зад себе си. В първите обиколки Верстапен дръпна на над секунда от Норис, докато малко по-назад бе Пиастри. Хамилтън спечели една позиция срещу Хаджар и излезе 7-и. 

Ландо нямаше добро темпо и разликата скочи до 2 секунди до лидера, докато Оскар бе само на 7 десети от него. Все пак след няколко тура британецът се откъсна пред австралиеца на около секунда и половина, но оставаше на 2 от световния шампион. По-назад Хамилтън имаше добро темпо и започна да намалява разликата до Кими Антонели. Юки Цунода пък се движеше 13-и. 

В челото темпото се запазваше, като всички чакаха евентуален дъжд или да дойде време за спиранията в бокса, когато Макларън щеше да опита да раздели стратегиите си, за да притисне Верстапен.  

Ръсел спря първи от пилотите в челото, опитвайки да пресече Льоклер, но се върна едва 13-и с хард. От Макларън пресякоха Макс с Пиастри, който спря в края на 20-ия тур, като се върна 9-и, а явно дъжд не се очакваше. Ред Бул покри Оскар, но и Ландо спря в същия тур. Макс остана на идеалната линия и въпреки че Норис бе близо, той нямаше как да мине напред и дори мина за кратко през зоната за сигурност. Британецът се оплака, че е бил избутан, но всъщност не беше така и нямаше последствия за случилото се. 

Така или иначе от Макларън сбъркаха, като не промениха нищо стратегически и така в челото не се промени нищо. Лидер бе Антонели, а след него бе Хамилтън. Верстапен бе с около 2 секунди пред Норис и контролираше събитията. Люис смени гуми по-рано от очакваното – в 31-ата обиколка и се върна 7-и, т.е не спечели нищо. Антонели влезе в слуващия тур и запази позицията си пред пилота на Ферари. 

В челото разликите малко понамаляха, като Норис бе на 1,5 секунди от Макс, а още толкова зад него бе Пиастри. Оскар обаче вдигна темпото и слезе на под секунда от Норис и каза на отбора си, че има темпото да догони Верстапен. 

В следващите обиколки обаче нищо не се промени и така Макс финишира с малко над секунда пред Норис, който дори допусна грешка на последния шикан, докато на още секунда назад бе Пиастри. Шарл Льоклер донесе 4-о място на Ферари,  а след това завършиха пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Кими Антонели. Люис Хамилтън прогресира с една позиция до 7-ата, а Исак Хаджар взе добри 4 точки за Рейсинг Булс. Алекс Албън с Уилямс и Оли Беърман с Хаас завършиха десетката. 

В класирането Макс вече е само на точка от Норис – 61 срещу 62, докато Пиастри има 49, а Ръсел е с 45.