Люис Хамилтън триумфира в домашното си състезание за Гран При на Великобритания на пистата Силвърстоун.

За разлика от предишните състезания, този път късметът бе на страната на англичанина, тъй като съотборникът му в Мерцедес Нико Росберг бе връхлетян от механична повреда.

Германецът водеше състезанието и бе в люта битка за първото място с Хамилтън. В средата на състезанието обаче той получи проблем със скоростната кутия и отпадна. Това бе първото състезание от началото на сезона, в което Росберг не завършва.

Така Хамилтън спечели не само първото място, а навакса максималните 25 точки в борбата за титлата. Така той съкрати изоставането си в класирането само на две точки.

На второ място завърши Валтери Ботас, който направи забележително състезание, тръгвайки от 14-то място.

Трети на почетната стълбичка се качи Даниел Рикардо, който удържа натиска на другият местен любимец Дженсън Бътън.

Най-интересната част от състезанието бе дългата битка между Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо за 5-то място, която в крайна сметка бе спечелена от германеца.

На старта Росберг запази първата си позиция, но Фетел потегли много лошо и изостана до 5-то място. Той бе изпреварен от Бътън, Магнусен и Хамилтън, докато Хулкенберг също потегли зле и от 4-ти остана 6-ти.

Междувременно в края на колоната Кими Райконен изхвърча от пистата в тревата. Той овладя колата и опита да се върне, но при преминаването през бордюра колата му подскочи леко, завъртя се и се удари в предпазните огради. След рикошета се върна обратно на пистата и отнесе преминаващия в този момент Фелипе Маса. Пилотът на Уилямс спука задна дясна гума и повреди предното си окачване. Маса продължи, но малко по-късно механиците прибраха колата му в бокса и той отпадна.

Състезанието бе прекратено, тъй като бе необходимо да се поправят предпазните огради на мястото на удара. Така колите трябваше да се подредят на стартовата решетка в реда, в който бяха след първата обиколка.  Лидер бе Росберг пред Бътън, Магнусен, Хамилтън, Фетел, Хулкенберг, Рикардо, Квият, Ботас и Бианки. Фернандо Алонсо не бе прогресирал особено и бе на 14-та позиция.

Според Ферари първите думи на Райконен при излизане от колата са били "Добре ли е Фелипе". Самият финландец изглеждаше леко разклатен и първоначалните притеснения бяха за удар в глезените, но в последствие бе съобщено, че е добре. Малко по-късно пък от Скудерията съобщиха, че ударът на Кими с оградите е бил със сила 47 G.

Поправянето на оградите отне почти един час. Състезанието бе подновено зад кола за сигурност и след прибирането и  нямаше незабавни изпреварвания. В 3-та обиколка обаче Магнусен направи грешка и излезе широко от пистата, губейки място от Хамилтън. Ботас пък изпревари чисто Рикардо за 7-то място.

Двата мерцедеса бяха зашеметяващо по-бързи от останалите и само за две обиколки Росберг дръпна с 4 секунди пред Бътън. Хамилтън пък не се затрудни изобщо и изпревари без никакви проблеми сънародника си в края на 4-та обиколка. Ботас също продължи да напредва и мина пред Хулкенберг.

Алонсо също напредваше впечатляващо и бе изпреварил пет човека, за да стигне до 9-то място. В 7-та обиколка той се възползва от неуспешен опит на Рикардо да изпревари Хулкенберг и в този момент изпревари пилота на Ред Бул. Малко по-късно той изпревари и Хулкенберг, а точно в този момент стюардите обявиха, че го разследват за потегляне извън позицията си при първоначалния старт. Впоследствие те решиха да го накажат с 5 секунди спиране в бокса, но наказанието можеше да се изтърпи заедно с някое от редовните му посещения в бокса.

Отпред двамата лидери правеха обиколки с по 2 секунди по-бързи от всички останали и натрупаха над 25 секунди аванс пред третия Бътън. Той пък не можеше да се откъсне от преследвачите си и на секунда зад него бяха Ботас, Магнусен и Алонсо. В 17-та обиколка финландецът атакува Бътън и го изпревари.

В 19-та обиколка пръв от двамата лидери в бокса влезе Росберг. В този момент авансът му пред Хамилтън бе 3.4 секунди, а англичанинът получи любимата си инструкция по радиото "its hammer time" (време да натисне). След връщането си на пистата Росберг се оплака от проблем в скоростната кутия при превключване на предавки надолу. Това обаче не му попречи да запише най-бърза обиколка с новите си гуми.

В 24-та обиколка и Хамилтън спря в бокса и се върна на пистата на 6 секунди зад Росберг. За разлика от Росберг той сложи твърди гуми и така на теория можеше да продължи до края без повече смени.

Междувременно Фетел, който бе влязъл в бокса доста по-рано, изпревари Магнусен за 6-то място, а Алонсо се отказа от борбата да изпревари Бътън на пистата и в 26-та обиколка влезе в бокса. Механиците му изчакаха 5 секунди преди да започнат работа и така той изтърпя наказанието си.  След това се завърна на пистата на 8-мо място.

Отпред Хамилтън започна да стопява аванса на Росберг, записвайки невероятно бързи обиколки. Той застигна съотборника си само за три обиколки. Точно в този момент Росберг получи блокиране на скоростите и започна да кара много бавно, излезе на тревата и спря колата си.

Така практически битката за първото място приключи, тъй като Хамилтън имаше 25 секунди аванс пред втория Ботас, който освен това влезе отново в бокса в 32-та обиколка и се отдалечи на 42 секунди зад лидера.

В 34-та обиколка Фетел направи второто си спиране в бокса и излезе точно пред Алонсо и Магнусен. Испанецът обаче атакува няколко завоя по-късно и изпревари световния шампион. След загряването на гумите на Фетел обаче той на свой ред започна атаки срещу Алонсо. Испанецът бе принуден да се отбранява и това бе добре дошло за каращият малко пред тази двойка Дженсън Бътън, който иначе щеше да бъде застигнат.

11 обиколки преди края Хамилтън съобщи по радиото, че гумите му са добре. Въпреки това той бе повикан в бокса за планираната смяна на гуми и  без проблеми се върна на пистата. Междувременно на Бътън бе съобщено, че Рикардо няма да спира повече в бокса и трябва да бъде застигнат на пистата. Той бе на трето място на 11 секунди зад Ботас и на 8 пред Бътън.

Битката между Фетел и Алонсо продължаваше и германецът на няколко пъти се изравни гума до гума с испанеца, който обаче му затваряше вратата. Германецът на няколко пъти се оплака по радиото, че Алонсо не му оставя място, докато от Ферари заявиха, че ще пуснат оплакване срещу Фетел за излизане от очертанията на пистата.

Четири обиколки преди края Фетел най-накрая успя да изпревари Алонсо след спираща дъха маневра, при която в продължение на три завоя двамата караха  гума до гума буквално на сантиметри един до друг.

Пилотът на Ферари веднага реагира гневно и се оплака по радиото, че Фетел е използвал некоректно ДРС и трябва веднага да му бъде върната позицията.

До края нямаше повече изпреварвания и пилотите завършиха в този ред.

 

 

  ГРАН ПРИ НА ВЕЛИКОБРИТАНИЯ:
       
  Пилот: Отбор: 52 об.
1 Люис Хамилтън Мерцедес 2:26:52.094
2 Валтери Ботас Уилямс +30.1
3 Даниел Рикардо Ред Бул +46.4
4 Дженсън Бътън Макларън +47.3
5 Себастиан Фетел Ред Бул +53.8
6 Фернандо Алонсо Ферари +59.9
7 Кевин Магнусен Макларън +62.5
8 Нико Хулкенберг Форс Индия +88.6
9 Данил Квият Торо Росо +89.3
10 Жан-Ерик Верн Торо Росо +1 об.
11 Серхио Перес Форс Индия +1 об.
12 Роман Грожан Лотус +1 об.
13 Адриан Сутил Заубер +1 об.
14 Жулс Бианки Марусиа +1 об.
15 Камуи Кобаяши Катерам +2 об.
16 Макс Чилтън Марусиа +2 об.
17 Пастор Малдонадо Лотус +3 об.
  Нико Росберг Мерцедес +24 об.
  Маркус Ериксон Катерам +41 об.
  Естебан Гутиерес Заубер +43 об.
  Фелипе Маса Уилямс катастрофа
  Кими Райконен Ферари катастрофа
       
       
  Класиране пилоти:  
1 Нико Росберг 165  
2 Люис Хамилтън 161  
3 Даниел Рикардо 98  
4 Фернандо Алонсо 87  
5 Валтери Ботас 73  
6 Себастиан Фетел 70  
7 Нико Хулкенберг 63  
8 Дженсън Бътън 55  
9 Кевин Магнусен 35  
10 Фелипе Маса 30  
11 Серхио Перес 28  
12 Кими Райконен 19  
13 Жан-Ерик Верн 9  
14 Роман Грожан 8  
15 Данил Квият 6  
16 Жулс Бианки 2  
       
       
  Класиране отбори:  
1 Мерцедес 326  
2 Ред Бул 168  
3 Ферари 106  
4 Уилямс 103  
5 Форс Индия 91  
6 Макларън 90  
7 Торо Росо 15  
8 Лотус 8  
9 Марусиа 2