
Оскар Пиастри с Макларън триумфира в Гран При на Саудитска Арабия, за да излезе начело в класирането при пилотите във Формула 1.
Победата в 5-ия кръг от сезона в Джеда, на практика бе решена в началото, след като австралиецът се справи по-добре на старта и действията му предизвикаха наказание за Макс Верстапен, който остана втори.
Шарл Льоклер донесе най-накрая първи подиум на Ферари за кампанията, въпреки че в края трябваше да се защитава от Ландо Норис, който направи силна надпревара от 10-а стартова позиция, но пак не бе напълно безгрешен.
Както се очакваше от водещите пилоти само Ландо Норис заложи на обърната стратегия с гуми хард и идея да удължи първата си серия от обиколки, като по този начин да спечели позиции. Останалите сложиха медиум.
На старта Пиастри се ускори по-добре. Макс остана отвън на първи завой, като двамата бяха един до друг, но австралиецът бе на идеалната линия и Верстапен пресече напряко, за да остане лидер. Скоро след това обаче Цунода и Гасли се удариха и това доведе до кола за сигурност в първия тур, а Норис спечели 2 позиции.
Пиастри поиска от отбора си Макс да му върне позицията, но това очаквано не се случи, въпреки че световният шампион спечели от действията си. При рестартирането нидерландецът остана начело, но все пак получи наказание от стюардите от 5 секунди за действията си в началото, които трябваше да изтърпи при спирането си за смяна на гуми.
Ландо изпревари Сайнц на старт-финалната права и излезе 7-и в 7-ия тур. В челото Макс бе на около секунда пред Пиастри. Ръсел поизостанана на почти 3 секунди, а на повече от 2 от него бе Льоклер. Норис изпревари Хамилтън на последния завой, но след това на първи Люис си върна позицията по блестящ начин. Същото стана и в следващия тур, но в 15-ия Ландо промени стратегията си и направи изпреварване на първи завой, след което зае 6-ото място.
Макс успя да дръпне с 2 секунди пред Писатри в 17-ата обиколка и беше с отлично темпо. Норис пък се справи с Антонели в 19-ия тур, за да заеме 5-ото място. Пиастри обаче губеше темпо и от Макларън го повикаха за смяна в края на 19-ата обиколка. Оскар бе забавен до 3,4 секунди при смяната си и се върна 6-и, зад Хамилтън, тъй като и Кими спря.
Макс определено летеше в следващите няколко тура и спря в 22-ата обиколка. Той се върна на 3 секунди зад Пиастри, който бе успял да мине пред Хамилтън, но остана пред Ръсел, което бе важно. Верстапен се позабави зад Люис, за да се окаже на почти 4 секунди от Пиастри. Льоклер водеше в рамките на няколко тура, а зад него бе Норис.
В дъното Бортолето едва не прати Алонсо в стената и инцидентът се размина на косъм. Льоклер спря чак в 30-ия тур, като се върна 5-и, на 3 секунди от Ръсел. Ландо бе лидер, а Пиастри държеше Макс на повече от 4 секунди. Шарл обаче бе с отлично темпо и се доближи на 2 секунди от Ръсел.
Норис спря в края на 34-ата обиколка, като блокира гумите си на спирането и действието му не бе никак чисто, тъй като пресече и линиите. Той получи медиум и се върна 5-и, на 5 секунди от Льоклер, който пък слезе на под секунда от Джордж и го изпревари отлично в началото на 38-ия тур.
Ландо настигна Ръсел, но се оказа, че е с проблеми със стюардите заради неправилно излизане от бокса и настъпване на бялата линия. Все пак той изпревари съперника си 9 обиколки преди края, за да заеме 4-ото място, а стана ясно и че наказание му се размина. Разликата до третия Льоклер бе 3 секунди, но продължи да пада.
Пиастри влезе в трафик и разликата до Макс падна до 3 секунди, а в последния тур падна до секунда, но за атака все пак нямаше време.
Пиастри спечели третата си победа за сезона и 5-а в кариерата си. Верстапен се задоволи с второто място, макар че вероятно щеше да спечели без наказание. Льоклер остана пред Норис, а десетката допълниха Ръсел, Антонели, Хамилтън, Сайнц, Албън и Хаджар.
Оскар вече събира 99 точки, докато съотборникът му в Макларън Ландо Норис е с 89. Верстапен е трети с 87, така че битката е сериозна.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар