Кирил Домусчиев и Венци Стефанов дадоха официален старт на дискусията за нова Висша лига в българския футбол, която да включва клубове с нормални стадиони, осветление, терени и доказани в банките финансови възможности. Не е тайна, една от целите на проекта е за бързото връщане в елита на ЦСКА, Литекс и софийския Локо. Без тях стана скучно, факт. Но законите трябваше да бъдат спазени далеч по-рано. Също факт. Босът на Лудогорец и колегата му от Славия бяха на коренно различни позиции. Домусчиев намекна, че е един от двигателите на тази идея и дори негови хора вече работят по реализирането й.
Анкета на "7 дни спорт" показа, че останалите клубове в елита също теглят чергата към себе си и няма основание да се предполага за намиране на обща позиция. Големите отбори нямат проблеми с Висша лига, но не искат там да бъдат пускани по терлици тарикатите от "А" група. Защото така излиза, че те са плащали, докато други са харчели, и сега искат да се върнат на трапезата наготово.
На малките не им пука толкова кой ще играе в Суперлигата, тъй като това няма да са те. В държавата липсват пари, да не говорим за футбола, оплакват се. От тяхната камбанария също са прави - който разбира, да ходи да събира 2 милиона лева в Монтана. И още толкова за база. Естествено, твърдо "за" са от Локо и ЦСКА.
Но вижте сами мненията на анкетираните клубни шефове.
Неясна схема, по-скоро мечта, Константин Баждеков, Левски
В Левски не сме коментирали идеята за Висша лига. На мен нито ми е ясна формата, нито условията, при които може да се случва. Не може да коментирам нещо, което не ми е ясно и как тази идея би се реализирала. Говори се за банкова гаранция. Това трябва да го има и сега, а и преди го имаше като изискване. В момента съществуващият формат на "А" група отговаря на изискванията по действащите наредби. Ако се въвежда нова структура на първенството и на други формати, трябва да се промени цялостният характер на съществуващата наредба. Не знам това доколко може да се случи, съобразно нормативните документи на БФС, които са съгласувани с УЕФА и ФИФА. Не ми е ясна схемата и по какъв начин може да се случи тази Висша лига. Как така ще върнат в елита отбори, които са в долните дивизии. Това да не е по желание?! За да се участва в такъв формат, трябва да има насреща юридически лица, които да поемат отговорността, свързана с бюджет, стадион и т.н. За мен това е много трудно изпълнима задача в съществуващата ситуация във футбола ни като бази и финансиране. Виждате, че сега не може да се уреди това и да има нормални условия по стадионите, камо ли да говорим за разширяване на групата. Да си говорим такива неща, които са далече от реалностите, не е сериозно. Всеки може да даде идеи, но въпросът е доколко те са изпълними. Защото разликата от идеята до реалността е по-скоро мечта.
Аз поне не знам официално за създаване на Висша лига. Нито при какви условия. Но сме против в нея да участват отбори, които са наказани, да прескачат няколко групи, за да бъдат реабилитирани по такъв начин. Иначе съм "за" такава лига, но не зная при какви условия ще бъде създадена.
Едва ли ще съберат и пет отбора, Христо Крушарски, Локо Пд
Нямам нищо против идеята за Висша лига. Гледам, че колегите се надпреварват един през друг да говорят, да дават мнения и да коментират. Според мен обаче затова имаме постоянни проблеми, защото станахме големи всезнайковци, всичко ни е ясно. Искам да попитам с какво тази Висша лига ще се различава от сегашната "А" група? Чувам, че искат клубовете да имат банкова гаранция, стадионите да са в добър вид, да имат осветление и т.н., но ако това е основното условие, то в тази група няма да има дори 10 отбора, а 5. То какво излиза, ще имаме Левски, Лудогорец, Берое, сигурно Литекс и ЦСКА, и дотам. Ако от БФС се вземат в ръце и затегнат мерките, ще има и силна "А" група, ще има конкуренция, но на този етап подобно нещо аз не виждам. Не искам да звуча като песимист, който отрича всичко, но това с банковата гаранция не го разбирам. Ако ходя и разнасям чек, че имам 500 хил. лв., това какво ще промени. Ето аз имам 5 лв. и ще ги похарча за футбол. Нека да си наредя моята къща, да сложа ред в нея, а едва след това ще говорим за другите отбори.
Добре, но на този етап е несериозно, Венко Попов, Пирин
Има си правила, по които работи БФС и не могат да се прескочат разпоредбите и законите на ФИФА и УЕФА. Идеята наистина е добра, но никой още не е казал какви ще са критериите, по които ще става лицензирането и попадането на отборите в такава Висша лига. Реално това е постижимо, но не в близките 4-5 години. Нека всичко си стане по естествен път. Добре е да се изискват терени и стадиони, както и финансова стабилност и банкови гаранции, но колко отбора биха успели да направят това? За момента това е само хипотеза и не мога да кажа доколко е сериозна идеята за създаването на Висша лига. Искат да върнат ЦСКА, Литекс и Локомотив София, но аз бих попитал кой Локомотив - старият или този, който е новият и участва в "А" окръжна група?
Искаме си старата "А", Златко Живков, Монтана
Не ми се струва реална тази идея за Висша лига. Нито е ясно формулирана като идея, нито е ясно възможно ли е да се реализира законово, въобще не съм оптимист. Какви ще са критериите, как ще се прави подбор на поканените клубове? Слушам и чета, че ще се канят няколко клуба от аматьорския футбол, а защо само няколко, питам аз. Ами ако има повече желаещи, какво ще стане? Освен това, говори се за финансови критерии, това е много хубаво, но нали виждаме всички какво е състоянието на клубовете ни, на държавата ни като цяло... Ето ви и друга неяснота: ние играем на полуфинал за купата, но там има два отбора, които са с неясен статут. Единият е изваден от първенството, а другият е със санкция да не участва в европейски турнири и с неясно бъдеще в нашият футбол. А ние си говорим за висши лиги. За мен по-реалистично е вместо тази "А" група от 8-9 отбора, да се върне старият формат на "А" група от 14 или 16 отбора и да се възродят стари центрове, а не да се играе футбол в 4-5 града. В западните ни съседи правиха такива експерименти и в крайна сметка върнаха старите си формати на първенства. Не сме готови за Висша лига.
Зад идеята сме, но нека видим нещо реално, Пламен Марков, ЦСКА
Първо, за момента никой не е излязъл с официално изявление по темата с нещо конкретно, което да коментираме. Разбира се, от ЦСКА ще сме щастливи, ако се създаде подобна лига и бъдем поканени. Нормално е да искаме да играем в "А" група. Но не съм наясно как ще се развият нещата.
Твърдо подкрепям, Иван Василев, Локомотив Сф
На мен лично идеята за създаване на Висша лига е добра и аз напълно я подкрепям. Вижда се, че в този формат "А" група не предлага на повечето отбори да играят на най- високо ниво. Освен това има 4-5 клуба с пари - в тях има добри чужденци. Но какво се случва с добрите българи? Нали и те трябва да играят някъде. И ето, получава се една такава лига от 12-14 отбора, в която да има и по-малки отбори с млади българи. В "Локомотив" до лятото ще сме готови с ремонта по базата, ще си стегнем и стадиона, така че ако ни поканят, защо да не участваме. С бюджет от 1,5-2 милиона лева спокойно един клуб може да се издържа. Като се прибавят и парите от телевизионни права, ще покрием и финансовите изисквания за участие в такава лига. Хубаво е да има и критерии за участие. Трябват нормални условия по стадионите, терените също са ужасни. И задължително трябва да има условие за финансова обезпечение.
Материал на вестник "7 дни спорт"
Коментари
Напиши коментар13:43 | 8 фев 2016 г.
03:45 | 8 фев 2016 г.
16:25 | 7 фев 2016 г.
14:01 | 7 фев 2016 г.
11:01 | 7 фев 2016 г.
Напиши коментар