Англичанинът бе най-бърз на това трасе през целия уикенд, вчера спечели Пол Позишън а днес не позволи на съперниците си да го изпреварят.
Най-голям натиск на Хамилтън оказаха пилотите на Лотус, като в началото Роман Грожан плътно го преследваше, а в края Кими Райконен се залепи зад него и бе очевидно по-бърз.
Дори и с новите правила обаче пистата Хунгароринг се оказа прекалено неудобна за изпреварвания и така Айсмен трябваше да се задоволи за трети път през сезона с второто място. Заедно с него на почетната стълбичка се качи и Грожан.
Лидерът в класирането Фернандо Алонсо имаше много трудно състезание и едва се пребори за 5-то място. Съперниците му обаче имаха още по-лош късмет и Марк Уебър завърши на 8-мо място, а Себастиан Фетел трябваше да направи непредвидена смяна на гуми към края и завърши 4-ти.
Първоначално стартът на състезанието бе отложен, тъй като Михаел Шумахер получи проблем и колата му угасна. Така се наложи пилотите да правят още една загряваща обиколка, а германецът потегли от бокса.
При втория старт Люис Хамилтън удържа позицията си пред Роман Грожан. Макар Себастиан Фетел да влезе в първия завой преди Дженсън Бътън, малко след това англичанинът атакува и успя да го изпревари.
Така след първата обиколка редът бе Хамилтън, Грожан, Бътън, Фетел, Алонсо, Райконен и Уебър.
Отпред Хамилтън отвори лека преднина от около две секунди пред Грожан, докато малко по-назад бяха Бътън и Фетел. Петият Алонсо пък очевидно бе по-бавен от преследващите го Райконен и Уебър и ги задържаше зад себе си.
Пръв от лидерите в бокса влезе Дженсън Бътън в 16-та обиколка. В 18-та това направиха Фетел и Алонсо.
Лидерите Хамилтън и Грожан влязоха съответно в 19-та и 20-та обиколка, като нямаше разместване в позициите им.
Последен от лидерите в бокса влезе Райконен и благодарение на няколкото обиколки на чиста писта успя да се върне пред Алонсо.
Така след първите спирания на всички пилоти Хамилтън продължаваше да води с две секунди пред Грожан, докато зад тях Бътън и Фетел се бореха за третото място на 8 секунди изоставане. Райконен бе на 13 секунди, а Алонсо и Уебър на 18 секунди зад първия.
Роман Грожан обаче вдигна темпото и започна да застига Хамилтън. За кратко и англичанинът подобри скоростта си и отвори 2 секунди разлика, но бързо французинът отвърна и отново се залепи зад водача.
Себастиан Фетел се оплака по радиото на механиците си, че е много по-бърз от Бътън и трябва да направят нещо. От бокса на Бътън пък му съобщиха, че трябва да сменят стратегията.
В 35-та обиколка Бътън влезе в бокса, но това се оказа грешно решение, защото се върна на пистата точно зад Бруно Сена и започна да губи време.
След като получи чиста писта пред себе си, Фетел веднага вдигна темпото и започна да застига Хамилтън. Още по-бърз пък бе Кими Райконен, който също стопяваше застрашително разликата на лидера.
В 39-та обиколка Фетел влезе в бокса и се върна точно пред Бруно Сена и Бътън.
В 40-та обиколка Грожан смени гумите си, а обиколка по-късно това направи лидерът Хамилтън, който нямаше проблем да се върне отново на първо място.
Последен в бокса влезе Кими Райконен в 46-та обиколка. Той се върна на пистата точно когато съотборникът му Грожан мина старт-финалната права. На първия завой двамата влязоха в битка гума до гума и в крайна сметка Райконен излезе победител и се пребори за второто място.
Също в 46-та обиколка и Дженсън Бътън направи своето второ спиране в бокса и след като механиците се забавиха малко със смяната на предна лява гума, той се върна на пистата зад Алонсо на 7-мо място.
Така след като пилотите направиха и вторите си спирания в бокса Хамилтън имаше преднина от 3 секунди пред Райконен. Грожан бе на още три секунди по-назад, а зад него бе Фетел.
Марк Уебър бе излязал на пето място, но изоставаше на 15 секунди, а на 25 секунди от лидера Алонсо бе сформирал влакче пред Бътън и Сена.
Кими Райконен бе най-бързият пилот на пистата и започна да застига Хамилтън. В 53-та от общо 69 обиколки той го настигна и се залепи зад него.
В 59-та обиколка се оказа, че от Ред Бул трябва да направят непредвидена трета смяна на гумите и механиците скочиха бързо, за да обслужат Фетел. След това той се върна на пистата точно пред Алонсо.
Очаквано Фетел бе най-бързият пилот на пистата с новите си гуми и макар да стопяваше по две секунди от аванса на Грожан, до края нямаше време, за да го изпревари.
Отпред и Райконен не успя да изпревари Хамилтън, който през цялото време хладнокръвно пазеше първото си място.
ГРАН ПРИ НА УНГАРИЯ | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Люис Хамилтън | Макларън | 1ч.41:05.503 |
2 | Кими Райконен | Лотус | + 1.032 |
3 | Роман Грожан | Лотус | + 10.518 |
4 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 11.614 |
5 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 26.653 |
6 | Дженсън Бътън | Макларън | + 30.243 |
7 | Бруно Сена | Уилямс | + 33.899 |
8 | Марк Уебър | Ред Бул | + 34.458 |
9 | Фелипе Маса | Ферари | + 38.300 |
10 | Нико Росберг | Мерцедес | + 51.200 |
11 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 57.200 |
12 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1:02.800 |
13 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:03.600 |
14 | Серхио Перес | Заубер | + 1:04.400 |
15 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1 об. |
16 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 1 об. |
17 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
18 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 2 об. |
19 | Витали Петров | Катерам | + 2 об. |
20 | Чарсл Пик | Марусиа | + 2 об. |
21 | Тимо Глок | Марусиа | + 3 об. |
22 | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | + 3 об. |
Най-бърза обиколка, Фетел – 1:24.136 | |||
Отпаднали: | |||
Нараин Картикян | Испания Рейсинг | 63 об. | |
Михаел Шумахер | Мерцедес | 61 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Фернандо Алонсо | 164 | |
2 | Марк Уебър | 124 | |
3 | Себастиан Фетел | 122 | |
4 | Люис Хамилтън | 117 | |
5 | Кими Райконен | 116 | |
6 | Нико Росберг | 77 | |
7 | Роман Грожан | 76 | |
8 | Дженсън Бътън | 76 | |
9 | Серхио Перес | 47 | |
10 | Камуи Кобаяши | 33 | |
11 | Пастор Малдонадо | 29 | |
12 | Михаел Шумахер | 29 | |
13 | Пол ди Реста | 27 | |
14 | Фелипе Маса | 25 | |
15 | Бруно Сена | 24 | |
16 | Нико Хулкенберг | 19 | |
17 | Жан-Ерик Верн | 4 | |
18 | Даниел Рикардо | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 246 | |
2 | Макларън | 193 | |
3 | Лотус | 192 | |
4 | Ферари | 189 | |
5 | Мерцедес | 106 | |
6 | Заубер | 80 | |
7 | Уилямс | 53 | |
8 | Форс Индия | 46 | |
9 | Торо Росо | 6 |
Коментари
Напиши коментар11:58 | 24 ное 2013 г.
20:57 | 19 ное 2013 г.
04:45 | 17 ное 2013 г.
20:48 | 6 ное 2013 г.
21:41 | 2 ное 2013 г.
Напиши коментар