Асът на Ферари стартира от първа позиция и води колоната от първата до последната обиколка. Макар преследвачите му Фетел и Бътън да бяха постоянно близко до него, така и не го застрашиха.
Това бе втора поредна победа за Алонсо и трета общо през сезона. Благодарение на нея испанецът увеличи още преднината си начело в класирането, тъй като вторият в класирането Марк Уебър завърши едва 8-ми.
На второ място в днешното състезание финишира Себастиан Фетел, който успя да изпревари в предпоследната обиколка Дженсън Бътън, макар и стюардите да обявиха, че ще разследват маневрата.
На старта Фернандо Алонсо потегли перфектно и се изстреля напред. Себастиан Фетел обаче не бе толкова убедителен и в продължение на две обиколки Михаел Шумахер яростно го атакуваше за второто място, но не успя да го изпревари. Това направи Дженсън Бътън спрямо Пастор Малдонадо за 5-то място. Следваха Люис Хамилтън и Марк Уебър, а Кими Райконен изпревари Пол ди Реста за 9-то място.
Отзад в колоната пък заради инцидент Фелипе Маса и Роман Грожан счупиха предните си спойлери и се наложи да минат през бокса за нови носове на болидите. Малко след това Люис Хамилтън мина през отломки от счупените спойлери на пистата и спука гума. Той успя да се прибере до бокса, като механиците го посъветваха да се оттегли, но въпреки това той продължи.
Отпред Алонсо и Фетел започнаха да се откъсват пред Шумахер. Темпото на Хулкенберг бе още по-бавно и в 6-та обиколка Дженсън Бътън успя да го изпревари за 4-то място. Малко след това пилотът на Макларън настигна Шумахер и в 11-та обиколка успя да мине и пред него.
Пръв за редовното си спиране в бокса влезе Марк Уебър в 13-та обиколка. Обиколка по-късно това направи и Пастор Малдонадо и мина пред австралиеца.
По подобен начин и Нико Хулкенберг изпревари Шумахер след спирането си в бокса. Почти веднага обаче пилотът на Мерцедес атакува на пистата и върна позицията си, а от ситуацията се възползва и Кими Райконен, който изпревари Хулкенберг.
Лидерът Алонсо влезе в бокса в 19-та обиколка, в 20-та направи това третият Бътън, а в 21-та и вторият Фетел. При тях нямаше размествания.
Кими Райконен атакува Михаел Шумахер на пистата и успя да го изпревари за 4-то място.
Така подреждането след първите спирания в бокса бе Алонсо, на една секунда зад него бе Фетел, на още пет Бътън, а четвъртия Райконен бе на 15 секунди зад лидера. Шумахер бе малко по-назад, а на четири секунди зад него бяха залепени Хулкенберг, Перес, Уебър и Кобаяши.
Темпото на Дженсън Бътън бе много високо и постепенно той започна да застига втория Фетел. Макар да бе обиколка назад, другият пилот на Макларън Люис Хамилтън също бе изключително бърз. Така в 35-та обиколка се стигна до интересна ситуация, тъй като Хамилтън изпревари Фетел на пистата, макар да бе обиколка зад него.
Пръв от борещите се за точките в бокса спря Михаел Шумахер в 37-та обиколка. Две обиколки по-късно това направи и Райконен.
По-интригуваща обаче бе борбата в челото, където Алонсо, Фетел и Бътън бяха залепени един зад друг. Пръв своя стоп направи Бътън в 41-та обиколка. Обиколка по-късно едновременно това направиха Алонсо и Фетел и се върнаха на пистата пред Бътън.
Англичанинът обаче веднага започна атаки срещу Фетел и след лека грешка на германеца, Бътън мина на второто място. Впоследствие Фетел изостана малко от англичанина и така стана ясно, че за победата ще се борят Алонсо и Бътън.
Интересно бе и малко по-назад, тъй като намиращият се на 6-та позиция Камуи Кобаяши бе най-бързият пилот на пистата и макар да бе на 6-7 секунди зад Шумахер, стопяваше преднината му доста бързо.
В 53-та от общо 67 обиколки Шумахер направи трето спиране в бокса и на свой ред стана най-бързият пилот на пистата. След спирането си той бе загубил две позиции и макар да застигна Серхио Перес, не успя да го изпревари.
Отпред разпределението на силите се бе променило и Фетел отново бе намерил скоростта си. Той застигна Бътън и две обиколки преди края успя да го изпревари за второто място. При маневрата обаче Фетел бе притиснат от Бътън и излезе с цялата кола отстрани на пистата, на шикана. Затова Бътън се оплака по радиото, че е бил изпреварен неправомерно.
ГРАН ПРИ НА ГЕРМАНИЯ: | |||
Пилот: | Отбор: | Време: | |
1 | Фернандо Алонсо | Ферари | 1ч.31:05.862 |
2 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 3.732 |
3 | Дженсън Бътън | Макларън | + 6.949 |
4 | Кими Райконен | Лотус | + 16.409 |
5 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 21.925 |
6 | Серхио Перес | Заубер | + 27.896 |
7 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 28.960 |
8 | Марк Уебър | Ред Бул | + 46.900 |
9 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 48.100 |
10 | Нико Росберг | Мерцедес | + 48.800 |
11 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 59.200 |
12 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1:11.400 |
13 | Фелипе Маса | Ферари | + 1:16.800 |
14 | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | + 1:16.900 |
15 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1 об. |
16 | Витали Петров | Катерам | + 1 об. |
17 | Бруно Сена | Уилямс | + 1 об. |
18 | Роман Грожан | Лотус | + 1 об. |
19 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 2 об. |
20 | Чарлс Пик | Марусиа | + 2 об. |
21 | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | + 3 об. |
22 | Тимо Глок | Марусиа | + 3 об. |
23 | Нараин Картикян | Испания Рейсинг | + 3 об. |
Най-бърза обиколка: Шумахер, 1:18.275 | |||
Отпаднали: | |||
Люис Хамилтън | Макларън | 58 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Фернандо Алонсо | 154 | |
2 | Марк Уебър | 120 | |
3 | Себастиан Фетел | 118 | |
4 | Кими Райконен | 95 | |
5 | Люис Хамилтън | 92 | |
6 | Нико Росберг | 76 | |
7 | Дженсън Бътън | 65 | |
8 | Роман Грожан | 61 | |
9 | Серхио Перес | 47 | |
10 | Камуи Кобаяши | 31 | |
11 | Пастор Малдонадо | 29 | |
12 | Михаел Шумахер | 29 | |
13 | Пол ди Реста | 27 | |
14 | Фелипе Маса | 23 | |
15 | Нико Хулкенберг | 19 | |
16 | Бруно Сена | 18 | |
17 | Жан-Ерик Верн | 4 | |
18 | Даниел Рикардо | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ред Бул | 238 | |
2 | Ферари | 177 | |
3 | Макларън | 157 | |
4 | Лотус | 156 | |
5 | Мерцедес | 105 | |
6 | Заубер | 78 | |
7 | Уилямс | 47 | |
8 | Форс Индия | 46 | |
9 | Торо Росо | 6 |
Коментари
Напиши коментар02:05 | 21 мар 2021 г.
12:54 | 10 мар 2021 г.
15:19 | 8 мар 2021 г.
10:39 | 20 яну 2021 г.
15:39 | 24 сеп 2020 г.
15:23 | 24 сеп 2020 г.
12:05 | 17 сеп 2020 г.
22:22 | 16 сеп 2020 г.
00:54 | 25 юли 2018 г.
14:10 | 22 юли 2018 г.
Напиши коментар