• Акценти
- Maserati GranCabrio Folgore e първият изцяло електрически кабриолет в луксозния сегмент
- Maserati GranCabrio Folgore е най-бързият електрически кабриолет на пазара, със задвижване, разработено и тествано във Formula E
- Maserati GranCabrio Folgore е най-луксозният кабриолет, предлаган официално в България
Най-бързият кабриолет с електрическо задвижване в света е вече в България и се намира в дълърството на Auto Italia – официалният представител на Ferrari и Maserati у нас . Maserati GranCabrio Folgore е най-новият и най-високотехнологичен продукт на легендарната италианска марка, която на 1 декември ще чества 110-ата си годишнина. Folgore - италианската дума за мълния - отбелязва изцяло електрическите модели на Maserati, като новият GranCabrio споделя задвижването си с вече присъстващия на българския пазар GranTurismo Folgore: със 761 конски сили максимална мощност, 2.8 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч, и 290 км/ч максимална скорост. В съчетание с най-добрите достижения на италианския дизайн, мекия сгъваем покрив и четирите пълноценни места, това ви дава един от най-вълнуващите гран туризмо автомобили на съвременната епоха.
Технологии от Formula E
Задвижването на GranCabrio Folgore e базирано върху технологии, първоначално разработени и тествани във Formula E, световния шампионат за електрически болиди. Автомобилът ползва напредничава 800-волтова електрическа архитектура, която позволява необикновено бързо зареждане с до 270 кВт (100 км пробег за едва 5 минути).
Три мощни 300-киловатови електромотора с постоянен магнит осигуряват максимална комбинирана мощност от 761 конски сили, максимален въртящ момент от 1350 Нм, максимална скорост от 290 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 2.8 секунди.
Литиево-йонната батерия осигурява 447 км пробег с едно зареждане (WLTP цикъл), при средна консумация на енергия 22.4 кВтч/100 км.
93 години под открито небе
Кабриолетите са неразделна част от историята на Maserati още от 1931 година насам (с Maserati 4CS). Новият GranCabrio Folgore продължава тази почти вековна традиция, като предлага елегантен дизайн, подсилена, но и олекотена конструкция, четири пълноценни места и мек покрив, който се сгъва само с един жест за едва 14 секунди (може да го прави и в движение при скорост до 50 км/ч). В сгънат вид, покривът е необикновено компактен и оставя достатъчно място в багажника за чантите на пътниците. Покривът се предлага в пет възможни цвята: Black, Blue Marine, Titan Grey, Greige, Granata. Управлението му е възможно не само с докосване на сензорния екран, но и с обикновен жест - само плъзнете пръст наляво и задръжте, за да го затворите. Същият жест, но надясно, ще го отвори.
GranCabrio Folgore е кабриолет, който не се бои и от студеното време, благодарение на вградената в седалките система за затопляне на вратовете на шофьора и пътника до него със струи горещ въздух. Системата е серийно оборудване за всички версии и може да се регулира в три различни степени.
Дизайнът: традиция и бъдеще в едно
Новото GranCabrio е създадено успоредно с купето GranTurismo и споделя същия дизайнерски език: със смели, но изчистени и елегантни линии, които не само очертават един от най-атрактивните силуети в автомобилния свят, но и осигуряват изключително добра аеродинамика.
По подобие на хиперколата MC20, и тук предните светлини са вертикални, което прави съвременните модели на Maserati изключително разпознаваеми.
Предният капак следва концепцията Cofango - комбинация от италианските думи за капак и калник, защото тук на практика те представляват един-единствен елемент. На предната броня ще откриете триизмерна версия на легендарния "Тризъбец" - емблемата на Maserati, заета някога от статуята на бог Нептун, дело на Джамболоня.
Задните светлини са познати от GranCabrio, и са смесица от класическия "бумеранг" на Maserati от миналото, и очертания на харпун. GranCabrio посреща собственика си и с ефектна комбинация от екстериорно и интериорно светлинно шоу, щом засече приближаването на ключа. По желание, колата може и да се отключва и заключва сама, когато се приближавате или отдалечавате.
Архитектура от суперколата Maserati MC20
Докато външният дизайн е естествена еволюция от предишното поколение, архитектурата под него е по-скоро революция. Над 65% от новото GranCabrio е направено от алуминий, за понижаване на теглото. Използвани са също магнезий и високоякостна стомана. За целта на инженерите се е наложило да изобретят изцяло нов производствен процес, но си е заслужавало: въпреки нуждата от допълнително укрепване и въпреки сложния механизъм на покрива, кабриолетът е само с 80 кг по-тежък от GranTurismo. Освен това архитектурата е специално планирана да работи еднакво добре при конвенционално, и при електрическо задвижване.
Спирачките идват от суперколата MC20, с минимални корекции. Инженерите са се погрижили и за един специфичен проблем при електромобилите, свързан с по-рядката употреба на спирачките заради регенеративната функция. За целта спирачната система на Folgore има самопочистваща се функция, която поддържа чиста повърхността на спирачните дискове.
Maserati GranCabrio Folgore идва и с необикновена комбинация от по-големи задни (21” 295/30) и по-малки предни гуми (20” 265/35) - решение, което подобрява още повече пътното поведение. Спирачните апарати идват в два различни цвята: черно и анодизирана тъмна мед. Но по желание могат да се поръчат и в бяло, жълто, синьо и анодизирано червено.
Задно предаване или AWD
Самите електромотори, разработени на базата на тези от Formula E, са нов еталон за подражание в автомобилната индустрия. Благодарение на изтънените стоманени компоненти и висококачествените магнити, тези мотори могат по-ефективно да отдават максималната си мощност, и да го правят по-продължително. От Formula E идват и инверторите от силициев карбид.
Два от електромоторите са монтирани отзад, задвижвайки индивидуално всяко от задните колела. Това позволява много ефективно векторно разпределение на въртящия момент. На практика резултатът е като от ползването на сложен електронно контролиран диференциал, но тук контролът е много по-прецизен.
Третият електромотор задвижва предните колела. Всеки от агрегатите се управлява индивидуално чрез т. нар. Vehicle Domain Control Module (VDCM), което позволява колата да се управлява само със задно предаване, или със задвижване на четирите колела (AWD). Системата VDCM е на практика "мозъкът" на автомобила, изцяло собствена разработка на Maserati.
Батерия и звук by Maserati
Литиево-йонната батерия, която се произвежда в Торино в завода Mirafiori Battery Hub, има капацитет от 92.5 кВтч и може да отдава до 610 кВт. Батерията е с Т-образна форма, така че модулите й да не се намират под седалките, и не увеличава височината на автомобила. Ниският център на тежестта подобрява допълнително пътното поведение.
Емблематичният звук на едно спортно Maserati също не е пропуснат: аудиоинженерите са съчетали характерния звук на електромоторите и инверторите с типичния рев на един V8 от най-добрите традиции на марката.
От икономията до пистите: 4 режима на шофиране
Folgore предлага четири режима на шофиране. В режим MAX RANGE максималната скорост е ограничена до 130 км/ч, реакциите на педала на газта са приглушени, а климатичната система работи с понижена мощност.
GT е стандартният режим за движение, предлагащ пълноценно gran turismo преживяване. При него се използват до 80% от мощността. В режим SPORT вече са достъпни 100%, звукът е усилен, окачването се настройва за по-динамично шофиране. В този режим можете да изключите и електронната стабилизираща система - ESC. Режим CORSA предлага на водача най-екстремното възможно преживяване, с максимална реакция от електромоторите и минимална намеса на системите за сигурност. Дигиталният дисплей показва важни за карането по писта параметри, като температура на батерията и разпределение на въртящия момент.
В двата най-спортни режима водачът може да използва и Launch Control за светкавични стартове без превъртане на колелата.
Интериорът: майсторство и високи технологии
Интериорът на GranCabrio Folgore комбинира познатото италианско занаятчийско майсторство и традиционните благородни материали с нови, високотехнологични и екологични решения. Резултатът от това е най-луксозният кабриолет, предлаган на българския пазар.
Тук интериорните дизайнери са продължили по пътя, утъпкан със суперколите MC20 и MC20 Cielo. Вътрешността е естестична, но в същото време изцяло подчинена на функционалността и удобството. Съчетаването на сензорни екрани, гласови команди и управление с жестове е позволило таблото да бъде изцяло освободено от физически бутони - изчистено и елегантно решение. Седалките са спортни, но удобни, с вградени подглавници. Иновативната им конструкция е олекотена в името на по-добрата динамика и по-ниския разход на автомобила. Седалките имат 18 различни настройки за максимално удобство на пътниците, и серийно се предлагат с отопление.
За тапицерията на седалките, страничните колони, сенниците и тавана се използва ECONYL - напредничав материал, получен чрез преработката на стари рибарски мрежи и други ненужни пластмаси. Те се подлагат на педантично почистване и селекция, преди от тях да се произведе мека, лека и напълно екологична материя.
Три сензорни екрана
Мултифункционалният волан е с вграден старт-стоп бутон отляво. Отдясно, огледално разположен бутон дава избор между петте режима на шофиране и активира предлаганото като опция пневматично окачване. Стандартно оборудване са и олекотените спортни педали с алуминиеви опори за крака.
GranCabrio Folgore разполага с три сензорни дисплея. Първият, с диагонал 12.2 инча, е за приборите пред водача, като той е комбиниран и с удобен head-up дисплей, прожектиращ най-важната информация върху предното стъкло.
12.3-инчовият централен дисплей е за информационната система, а по-малкият 8.8-инчов екран под него управлява комфортните функции като климатична система и седалки.
Информационната система позволява безжично свързване на Apple CarPlay и Android Auto за секунди, като могат да се свържат едновременно два телефона.
Поговорете с часовника
Емблематичният часовник на централното табло е вече дигитален и може да се конфигурира в три облика (Classic, Design и Sport). Може също да служи като компас, уред за измерване на странично ускорение и хронометър. Чрез него клиентите могат да задействат и гласовия асистент с обръщението “Hey Maserati” - това дава възможност за управление на климатика, мултимедията, навигацията и телефона.
Самата мултимедийна система е последното поколение на Maserati Intelligent Assistant (MIA). Основана върху Android Auto, тя дава интуитивно управление и впечатляваща бързина на операциите. Може да запомня до пет индивидуални потребителски профила, спрямо които автомобилът може да настройва седалката, волана, огледалата и климатика.
Безопасност от най-високо ниво
Безопасността е била водещо съображение при създаването на този автомобил, стандартно оборудван с десетки електронни системи за безопасност от второ ниво.
Maserati Active Driving Assist е комбинация от няколко асистента, включително и най-новият помощник за поддържане на лентата, който е в състояние сам да предприеме маневра за избягване на сблъсък. Dynamic Road View ви показва на таблото 3D реконструкция на всички околни превозни средства, елиминирайки сляпата точка на огледалото. Rear Emergency Braking може да спре автомобила, ако засече опасност от сблъсък при движение назад. Surround View Camera 2D дава 360-градусов обзор около автомобила. Virtual Wall показва препятствията, засечени от задните паркинг сензори, като виртуални блокчета на екрана, които си променят цвета според близостта до автомобила.
Звук от Sonus faber
За звука в салона отговаря световноизвестната италианска компания Sonus faber. Серийната аудиосистема има 13 говорителя с обща мощност 815 вата. Във върховото ниво на изпълнение High Premium говорителите са 16, с мощност 1060 вата, специално планирани за пространството в автомобила, за да предложат безкомпромисно аудио преживяване.
GranCabrio предлага и системата HomeLink®, който позволява да управлявате устройства като гаражни врати, порти и външни осветителни системи. Бутоните й са върху сенника на водача.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар