Макс Верстапен измъкна максимума от хаоса в Гран При на Канада, за да спечели 6-ата си победа от началото на сезона. 

Нидерландецът бе най-добър в променливите условия на трасето в Монреал и изпревари Ландо Норис с Макларън и Джордж Ръсел с Мерцедес, които имат за какво да съжаляват. 

Голямото разочарование бе за Ферари, след като и двамата пилоти на отбора отпаднаха и тимът не взе нищо от надпреварата. 

Преди състезанието валеше силно и пистата бе доста мокра, но минути преди надпреварата спря. Времето обаче бе облачно и хладно. Пилотите се отправиха към местата за старта с гуми за средно мокро трасе, а очакванията бяха да завали отново, което и се случи в навечерието на загряващия тур. Само двете коли на Хаас бяха с гуми за екстремно мокър асфалт. 

Стартът мина чиста, като първите четирима запазиха позициите си, а и никой нямаше възможност за атака. По-назад Алонсо и Хамилтън минаха пред Даниел Рикардо, а Сайнц се смъкна чак 15-и след няколко грешки. Магнусен прогресира до 4-ата позиция с гумите си за мокро, като бе спечелил 10 позиции за само 3 обиколки. Нико Хюлкенберг също прогресираше, но дъждът спря и слънцето се показа, което промени отново условията. 

В челото Ръсел водеше с 2,5 секунди пред Верстапен, а още 7 по-назад бе Норис. Магнусен спря за интермедии в 8-ия тур, но бе забавен и се върна 12-и. Алонсо и Хамилтън се бореха за 5-ото място. При двигателя на Льоклер имаше проблеми, като той се движеше 10-и, а Сайнц бе 13-и. 

Започна да се оформя суха линия на пистата, а Макс се доближи до 1,3 секунди от Ръсел, а след това и на по-малко от секунда, след като бе доста по-бърз от лидера. Норис губеше темпо и бе 7 секунди назад, но пък скоро след това направи най-бърз тур. Появиха се информации, че ще завали отново след 15-20 минути. 

Ръсел определено загуби темпо и Ландо се доближи бързо до лидерите. Макс изпусна пистата и пресече първи завой, което го отдалечи на 3 секуди от Ръсел и позволи на Норис да е плътно зад него. Предупрежденията за дъжд след десетина минути обаче продължаваха. В 21-ия тур Ландо изпревари Макс и излезе втори, на секунда от лидера. Бързо обаче настигна Ръсел и мина бързо пред него, а Ръсел допусна грешка и Верстапен също изпревари пилота на Мерцедес. 

Норис бързо се откъсна напред, като разликата стана 10 секунди, но точно тогава Сарджънт се удари и това доведе до кола за сигурност на пистата. Групата зад лидера – Макс, Ръсел и Пиастри спряха заедно в пита за нови гуми интермедия заради очакваното преваляване, но докато Норис остана още един тур и когато се върна бе трети. 

Макс запази контрола след рестарта  и отвори аванс от няколко секунди. Ръсел задържа Норис зад себе си, след  което Льоклер отпадна с повреда в 43-ия тур. Веднага след това Верстапен и Ръсел влязоха заедно за смяна, докато Норис остана още един тур и когато се върна не успя да излезе пред Макс, като едва не се удари, тъй като стъпи на мокра част от пистата. 

Последва обаче инцидент , при който Сайнц се завъртя и удари Албън, с което предизвика нов сейфтикар, докато пилотът на Ферари отпадна и направи деня за Скудерията трагичен. Пилотите на Мерцедес влязоха за нови сухи гуми, въпреки че Ръсел загуби една позиция, като двамата бяха 4-и и 5-и при подновяването на борбата, но с перспективи за нещо повече. Макс, както и пилотите на Макларън, не смениха гуми. 

Верстапен дръпна с над 2 секунди в челото, докато Ръсел опита две атаки срещу Пиастри, но не успя, като при втората имаше и лек контакт между двамата, а Хамилтън излезе 4-и и подгони пилота на Макларън и 4 обиколки преди края го изпревари, излизайки трети. Ръсел също се справи с Пиастри, а Люис подгони и Норис. 

Хамилтън обаче не успя да се доближи до пилота на Макларън, а и не само това, ами и Ръсел го изпревари и в крайна сметка завърши трети, носейки първия подиум на Мерцедес за сезона. Победата обаче остана за Верстапен, а Ландо Норис завърши втори, но остана неясно защо от Макларън не смениха гуми, както това направиха в Мерцедес. 

След 5-ия Оскар Пиастри, се подредиха Алонсо, Строл, Рикардо, Гасли и Окон. Макс обаче дръпна с 56 точки в класирането пред Шарл Льоклер, докато Норис е вече само на 7 точки от пилота на Ферари.