Карлос Сайнц спря победната серия на Макс Верстапен и Ред Бул, след като спечели драматичната Гран При на Сингапур.
Испанецът водеше през цялото време, но в края бе поставен под сериозно напрежение, преди да успее да спечели втория си успех в кариерата и първи за Ферари от Австрия през лятото на 2022-а.
Ландо Норис с Макларън завърши втори, а Люис Хамилтън остана трети. От Мерцедес изглеждаха фаворити в края за победата, след като бяха с по-добрите гуми, но не успяха да ги използват, след като Джордж Ръсел отпадна.
Макс Верстапен успя да приключи 5-и и вече има 374 точки точки. Перес е с 223, а Хамилтън изпревари Алонсо и вече е трети със 180.
Макс започна с гуми хард и обърната стратегия, за да остане по-дълго на пистата преди първата си смяна. Интересно бе, че колите на Ферари бяха с различни гуми – Сайнц с медиум, а Льоклер със софт, което щеше да му даде предимство в първите обиколки. Все пак повечето пилоти започваха със средно твърдите гуми.
На старта Сайнц остана първи, а Льоклер се изстреля и изпревари Ръсел. Хамилтън пресече първи завой и спечели 2 позиции, преди да върне мястото на съотборника си, но остана пред Норис. Верстапен спечели 2 позиции в началото, а Цунода отпадна след лек контакт с Перес и спукана гума.
Люис все пак върна позицията и на Норис и слезе до 5-а позиция, а никой не успяваше да се откъсне в първите турове. В 6-ата обиколка Верстапен вече бе 8-и, след като изпревари и Магнусен. Разликите между пилотите бяха около секунда.
Сайнц държеше добро темпо и контролираше ситуацията, като в 14-ата обиколка отвори аванс от над 2 секунди пред Льоклер. Хамилтън притискаше Норис, пред когото съвсем близо бе Ръсел. Шарл получи наставления да остане на 5 секунди от Сайнц и разликата бързо се вдигна до 3,5 секунди.
В 19-ата обиколка Сарджънт се удари леко и счупи предното си крило, но успя да стигне до бокса. Появиха се информации и за приближаващ дъжд, преди на пистата да излезе кола за сигурност заради частите от колата на Сарджънт. Последва веднага смяна за Сайнц, Льоклер, Ръсел, Норис и Хамилтън. Шарл бе забавен и Ръсел и Норис го изпревариха, а Макс остана на пистата и се изкачи до 2-ото място, като пред него бе само Сайнц. Перес също стигна до 4-ата позиция.
При рестарта Сайнц нямаше проблеми, а пилотите на Ред Бул бяха очевидно по-бавни, но задържаха останалите. Льоклер загуби още една позиция от Хамилтън, след като едва не се удари в Норис, който пък успя да изпревари Перес, а Ръсел мина пред Макс. Ландо се справи с Верстапен и вече бе трети, докато Ръсел бе на по-малко от секунда от Сайнц и го натискаше здраво.
Люис се справи и с Макс за 4-ата позиция, а и Льоклер мина пред колите на Ред Бул, за да излезе 5-и. Ръсел пък бе категоричен, че Сайнц умишлено е по-бавен, за да контролира внимателно темпото и не случайно разликите между пилотите в топ 4 бяха по-малко от секунда.
В опита си да мине пред Перес Алонсо загуби позиция от Окон. Сайнц пък попита отбора си кога да започне да натиска, след като има секунда в запас. Чеко спря за смяна в 40-ата обиколка, сложи медиум, но се върна 18-и. Последва смяна и за Макс, също средни по твърдост гуми и 15-а позиция.
Топ 3 отново бяха много близо, след което Окон спря на пистата след повреда и това означаваше виртуална кола за сигурност, което обаче не накара никой от лидерите да смени отново гумите си. Все пак Ръсел и Хамилтън минаха през пита за двойна смяна, като сложиха нови медиум и загубиха само позиция от Норис и Льоклер. Алонсо бе забавен здраво при своята смяна, след което борбата бе подновена.
Сайнц бе с 1,5 секунди пред Норис слез рестарта. Льоклер бе на 2,7 секунди, а Ръсел на цели 13 от пилота на Ферари 17 секунди преди края. Ръсел и Хамилтън обаче бяха по-бързи с над секунда и половина на обиколка, което щеше да направи финалните обиколки вълнуващи.
Макс излезе 9-и 13 обиколки преди края, а Сайнц получи разрешение да вдигне темпото. Верстапен мина и пред Лоусън, а Ръсел бе само на 2,2 секунди от Льоклер 10 тура преди края.
Ръсел изпревари Льоклер в края на 53-ата обиколка, а след това същото направи и Хамилтън. Сайнц бе с аванс от около 8 секунди пред пилотите на Мерцедес. Макс пък стигна до 7-ото място след изпреварване срещу Пиастри, а до края успя да мине и пред Гасли, за да завърши 6-и.
Ръсел бързо топеше и от аванса на Норис и Сайнц и победата изглеждаше възможна. 4 обиколки преди края колите на Мерцедес вече бяха зад лидерите. Атаките започнаха два тура до финала. Норис отби първите, а Хамилтън се залепи зад Ръсел.
В последната обиколка обаче нямаше промяна на позициите. Драмата стана пълна в средата на последния тур, когато Ръсел изпусна завой и се удари. Това гарантира победата на Сайнц, а Норис и Хамилтън бяха до него на подиума. Топ 10 допълниха Льоклер, Верстапен, Гасли, Пиастри, Перес, Лоусън и Магнусен.