Без никакви проблеми Макс Верстапен спечели и Гран При на Испания, 7-и кръг през сезона във Формула 1, за да увеличи още повече преднината си в класирането.
Нидерландецът водеше от началото до края, като в нито един момент не бе застрашен, за да стигне до 40-ата победа в кариерата си и 5-а през кампанията. Страхотен резултат записаха от Мерцедес с двоен подиум за Люис Хамилтън и Джордж Ръсел, а от Ферари пак разочароваха.
Надпреварата започна при суха писта и горещо време, макар че около трасето имаше доста тъмни облаци, което създаваше опасност за дъжд, но за съжаление така и не заваля.
Верстапен и Перес сложиха гуми медиум за старта, като интересното бе, че около тях обаче, пилотите бяха със софт и щяха да бъдат по-бързи в първите обиколки, което щеше да означава, че пилотите на Ред Бул ще бъдат под напрежение. Шарл Льоклер с Ферари стартира от питлейна след много сменени компоненти по колата му.
На старта Макс запази първото си място, докато Люис Хамилтън мина пред Ландо Норис и двамата леко се докоснаха, което означаваше повреди по предното крило за пилота на Макларън, който трябваше да мине през ранно спиране в бокса. Ланс Строл използва ситуацията и излезе трети, докато Фернандо Алонсо бе 6-и, а Джордж Ръсел бе стигнал до 7-ата позиция.
Перес започна да си пробива път напред, а Хамилтън изпревари Строл за третото място. Ръсел мина пред Окон за 5-ата позиция, докато доста от пилотите с гуми софт започнаха да влизат в бокса, след като ги износваха доста бързо. Льоклер бе 11-и в 12-ата обиколка, след като започна с хард.
Верстапен бе с аванс от около 6 секунди пред Сайнц, който бе с предимство от около 1,3 секунди пред Хамилтън. Люис обаче се доближаваше до испанеца, който влезе за смяна в края на 15-ата обиколка, като се върна 9-и, зад Льоклер, който обаче го пусна, а доста изненадващо веднага след това влезе за смяна и сложи софт.
Алонсо смени гуми в 20-ия тур, като пак сложи софт и се върна 10-и. Ръсел пък предложи състезание само с едно спиране, което бе доста интересна възможност. В Ред Бул обаче също гледаха към подобно нещо. Хамилтън влезе в бокса в 25-ата обиколка и сложи медуим, като се върна малко зад Сайнц на 5-о място. Същото в следващия тур направи и Ръсел, който пак с медиум излезе 6-и, зад Строл. При Макс всичко също бе наред, като получи хард и пак се върна пръв, пред съотборника си Чеко Перес.
Ръсел обяви, че на 5-и завой има дъжд, но това сякаш не бе така, докато Перес смени гумите си и излезе 9-и. Хамилтън се справи лесно със Сайнц и пак бе втори. Чеко се справи лесно с Алонсо за 8-ото място, като и той се очакваше да кара само с един стоп.
Ръсел също настигна Сайнц в битката за подиума и го изпревари лесно в 35-ата обиколка, за да излезе трети. Пилотът на Ферари губеше темпо и Перес също го настигаше, като го изпревари, след като и двете коли на Скудерията пак минаха през пита. Сайнц се върна 6-и, а Льоклер оставаше извън топ 10 – на 14-а позиция.
Мерцедес повикаха Ръсел за смяна, като той получи софт и трябваше да се опита да атакува Перес, като се върна 4-и, на цели 14 секунди от мексиканеца. В следващите обиколки той започна да топи разликата, докато Хамилтън също смени гумите си, като се върна със софт, а същото направи и Перес, като сложи най-меките гуми.
Люис бе втори, с преднина от 5 секунди пред Ръсел, който бе с аванс от 8 секунди пред Сайнц и с 10 пред Перес, 14 обиколки преди края. Макс също се подсигури с още едно спиране, а Чеко без проблеми прати Сайнц на 5-о място, като след това започна да преследва място на подиума.
Той свали разликата до Ръсел на 5 секунди 7 секунди преди края, като сваляше по около половин секунда на обиколка, до края така и не успя да се доближи до съперника и остана извън подиума.
В крайна сметка Макс спокойно пресече пръв финала, след като бе направил и най-бързата обиколка. Отличен резултат за Мерцедес с двоен подиум, а Перес остана 4-и. След това се наредиха Сайнц, Строл, Алонсо, Окон, Джоу и Гасли, след като Цунода бе наказан с 5 секунди и изпадна от топ 10. Льоклер остана 11-и.
Нидерландецът вече е със 170 точки, докато Перес е само със 117. Фернандо Алонсо е трети с 99, докато Хамилтън с 87. Отличният резултат обаче, изведе Мерцедес втори при конструкторите със 152 точки, докато Астън Мартин са със 134.