Световният шампион Макс Верстапен спечели за първи път в кариерата си драматичната Гран При на Австралия, за да запише 2-а победа през сезона и 37-а в кариерата си.
Състезанието бе прекъсвано на няколко пъти заради инциденти и в крайна сметка завърши почти зад кола за сигурност заради масова катастрофа в предпоследната обиколка при поредния рестарт. Всичко продължи повече от 2 часа и половина.
Люис Хамилтън и Фернандо Алонсо се качиха на подиума, въпреки че испанецът бе ударен от Карлос Сайнц и пратен назад в предпоследната обиколка.
Преди старта стана ясно, че Валтери Ботас и Серхио Перес ще стартират от питлейна, след проблемите, които имаха вчера в квалификацията. Почти всички започнаха със средно твърди гуми – медиум.
На старта Макс се позабави и Ръсел го изпревари на първия завой. Малко след това последва и агресивна атака на Люис Хамилтън, който също мина пред световния шампион. Сайнц излезе 4-и, като изпревари Алонсо, а Строл закачи Льоклер и го изхвърли в чакъла, слагайки край на състезанието му. Последва и кола за сигурност за първите 2-3 обиколки.
След рестарта Макс започна да притиска Хамилтън, а Ръсел не успяваше да се откъсне напред. В 6-ата обиколка Люис бе много близо до съотборника си, който сякаш имаше проблеми с темпото. Последва обаче удар на Албън в стената и оставане на пистата за пилота на Уилямс, което доведе отново до кола за сигурност.
От Мерцедес вкараха Ръсел в бокса и му сложиха гуми хард, разделяйки стратегиите на пилотите си, като британецът се върна 7-и. Същото направи и Сайнц, който се смъкна до 11-ото място. Последва спиране на състезанието с червен флаг, заради разпиления чакъл по пистата, което даде възможност на пилотите да сменят безплатно гумите си, което бе отлична новина за Хамилтън и Верстапен и много лоша за Ръсел, който загуби позиции. Строл, Гасли и Хюлкенберг бяха 4-и, 5-и и 6-и.
Лидерите сложиха хард, както и почти всички останали, а стартът трябваше да бъде от място. Хамилтън удържа Макс при подновяването на борбата, Гасли излезе 4-и, а Ръсел 5-и. Макс подгони Люис, като разликата бе само 5-6 десети, за да го изпревари доста лесно в 12-ата обиколка. Хамилтън не оказа никаква съпротива, след като бе наясно, че няма шанс. Ръсел пък изпревари Гасли за 4-ото място, а Перес бе 15-и
Верстапен бързо се откъсна напред, а Хамилтън бе на около секунда от Алонсо, който пък бе с 2 аванс пред Ръсел, чийто двигател не издържа, подпали се и състезанието приключи за пилота на Мерцедес. Този път последва виртуална кола за сигурност, тъй като Ръсел спря на излизане от питлейна.
След рестарта нямаше промени в челото, след като Макс дръпна пред Люис, който пък се откъсна пред Алонсо. Битката бе по-назад, като Перес стигна до 9-ото място след поредица изпреварвания, а Сайнц притискаше Гасли за 4-ата позиция и в 25-ата обиколка я спечели.
Окон също направи някои изпреварвания и излезе 10-и, докато в челото всичко вървеше без проблеми. В средата на дистанцията Алонсо сякаш вдигна темпото и се доближи на около секунда и половина от Хамилтън. Сайнц също бе близо, а Макс бе на повече от 9 секунди напред и всичко вървеше по план за него.
Перес мина пред Норис и излезе 8-и 15 обиколки преди края, а в следващия тур вече бе 7-и, изпреварвайки и Хюлкенберг. 6-ият Строл бе на повече от 4 секунди обаче. Макс излезе в тревата на един завой, но нямаше проблеми да се върне бързо на пистата.
Алонсо така и не успяваше да притисне Хамилтън и разликата оставаше повече от секунди между двамата. Норис пък се бореше здраво за 8-ото място и в крайна сметка изпревари Хюлкенберг с отлична маневра.
Магнусен се удари в стената, а задна дясна гума просто излетя и това пак бе кола за сигурност, която ликвидира разликите. До края обаче имаше само 4 обиколки, за да дойде още един червен флаг и прекъсване на състезанието заради частите по пистата от колата на Магнусен. Това означаваше нов старт от място и предпоставки за епичен финал с нови меки гуми.
При рестарта Макс затвори Люис, а по-назад стана страшно. Сайнц удари Алонсо и го завъртя, пращайки го назад. Окон и Гасли пък се удариха и разбиха в стената, което доведе до ново спиране на състезанието. Последва разследване на процедурата при рестартирането и неяснота кои позиции ще бъдат приети за финални, защото Алонсо беше бесен.
От рейсконтрола обявиха реда от преди рестартирането за поредния рестарт, което върна Алонсо на трета позиция. Състезанието обаче щеше да завърши зад кола за сигурност без отпадналите преди това. Така финалният ред бе следния: Верстапен, Хамилтън, Алонсо, Сайнц, Строл, Перес, Норис, Хюлкенберг, Пиастри и Джоу.
За да е драмата пълна Сайнц получи наказание от 5 секунди заради инцидента с Алонсо, което го смъкна още назад в подреждането. Това също бе противоречиво, защото в крайна сметка бе върнато подреждането отпреди рестарта и катастрофата между двамата, което означаваше, че Алонсо не е пострадал от случилото се.
В крайна сметка последва още една обиколка и финал на драматичната надпревара без кола за сигурност, тъй като тя се прибра, а след нея Верстапен пресече пръв финала поне в състезателно темпо. Хамилтън завърши на 1 десета, а Сайнц излезе извън топ 10, което прати напред Строл – 4-и, Перес, Норис, Хюлкенберг, Пиастри, Джоу и Цунода.
Така Макс събира 69 точки, докато Перес е с 54, след като взе бонус точката за най-бърз тур. Алонсо има 45, а Хамилтън 38. От Макларън взеха първи точки, както и Алфа Таури. Следващият старт е чак след 4 седмици – Гран При на Азербайджан.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар