Макс Верстапен спечели 36-ата победа в кариерата си, а Ред Бул доминираше в Гран При на Бахрейн, след като Серхио Перес завърши втори. Биковете завършиха категорично пред останалите, а Фернандо Алонсо донесе страхотен подиум за Астън Мартин с третото си място, правейки великолепно състезание.
Карлос Сайнц завърши 4-и за Ферари, но провалът на Скудерията бе сериозен, защото Шарл Льоклер отпадна. Люис Хамилтън трябваше да се задоволи с 5-ата позиция, а Ланс Строл донесе още добри точки за Астън Мартин с 6-ата си позиция.
На старта Макс запази първото си място, но Перес се позабави и позволи на Льоклер да мине пред него. Верстапен не бе притесняван от пилота на Ферари, докато и двете коли на Мерцедес изпревариха Алонсо.
На 4-и завой съотборниците в Астън Мартин Ланс Строл и Фернандо Алонсо се удариха леко, но всичко се размина без последствия. Действието на канадеца обаче бе ужасно глупаво. Ботас пък успя да излезе 8-и след силно начало и няколко изпреварвания.
Макс бързо започна да се откъсва напред, като в 5-ата обиколка предимството му бе 3,5 секунди. Льоклер пък допусна грешка и блокира предна дясна гума. Перес бързо настигна съперника си от Ферари и започна да подготвя атака, но така и не успя да я осъществи. Пилотите на Уилямс пък започнаха да печелят позиции, докато Норис с Макларън се смъкваше назад.
В следващите обиколки Верстапен вдигна още повече предимството си, но Льоклер се измъкна от Чеко. Сайнц бе на 5 секунди от мексиканеца, а след това следваха Хамилтън, Ръсел, Алонсо, Строл, Ботас и Окон.
Смените за гуми-хард започнаха още в 10-ия тур, а Ръсел се оплака от износване 2 обиколко по-късно, след като Алонсо притисна британеца. От Мерцедес обаче оставиха Ръсел на пистата, а повикаха Хамилтън, с което жертваха състезанието на Джордж. Алонсо очаквано изпревари съперника, макар и след доста здрава битка.
Колите на Ферари направиха двоен стоп в 14-ия тур и всичко мина по план. Ръсел пък бе забавен малко. Обиколка по-късно Верстапен също смени гуми. Алонсо също, като успя да излезе пред Ръсел. Пиастри пък отпадна, след като колата му угасна, а се оказа, че има повреда.
Ръсел бе много бърз и той започна да притиска Фернандо, а Перес оставаше на пистата като лидер, пазейки отлично меките гуми. Все пак Чеко смени гуми в началото на 18-ия тур, като отново сложи гуми софт, действайки с различна стратегия, като се върна на около 4 секунди от Льоклер. Оказа се, че и Макс е сложил софт, въпреки че първоначално бе изписано, че е получил хард.
Перес скоро се доближи до Льоклер и в 26-ата обиколка го изпревари, за да излезе на второ място показвайки, че изоставането на Ферари изобщо не е малко. Последваха нови смени, като Алонсо излезе 4-и заради спирането на Сайнц, а скоро след това и трети, след като и Шарл спря.
От лидерите Перес спря пръв за втората си смяна в края на 34-ия тур, а в същата обиколка това направи и Алонсо, който обаче се върна 6-и след промяната, пак на около секунда от Хамилтън. В 36-ия тур и Макс смени гумите си, за едва 2,3 секунди и остана със солиден аванс на върха.
Алонсо атакува успешно Хамилтън, но колата се плъзна и Люис си върна позицията. Испанецът обаче бе по-бърз от съперника си и логично го изпревари отново в 39-ия тур, за да излезе 5-и. Сайнц обаче бе само на 3 секунди пред него. Хамилтън обаче оставаше близо и притесняваше пилота на Астън Мартин.
В 41-ата обиколка катастрофата за Ферари стана пълна, защото Льоклер получи повреда и отпадна. Последва виртуална кола за сигурност, но почти всички останаха на пистата. Алонсо подгони Сайнц за място на подиума, а и Хамилтън не бе далеч. Фернандо изпревари категорично пилота на Ферари в 45-ия тур, като Люис също бе готов да заеме позицията на пилота на Ферари, но така и не успяваше да го направи.
До края нямаше промени. Двойна победа за Ред Бул и страхотен Алонсо, който се качи за 99-и път на подиума. Сайнц завърши 4-и за Ферари, а десетката допълниха Хамилтън, Строл, Ръсел, Ботас, Гасли и Алекс Албън, донесъл точка за Уилямс.