Намиращият се в невероятна форма Макс Верстапен продължи с победите, като триумфира и в Гран При на Италия, на пистата Монца, 16-и кръг от сезона във Формула 1. Това е първият подиум за нидерландеца на това трасе след серия лоши резултати тук и отпадания.
Макар и да започна 7-и, световният шампион показа отлично темпо и стратегия, за да запише 5-ата си поредна победа, 11-а през сезона и 31-а в кариерата. В края имаше известно напрежение, а финалът дойде зад кола за сигурност, което бе неприятно и странно.
Шарл Льоклер, който започна от полпозиция остана втори, след като Ферари сякаш опитаха по-различна стратегия, която обаче не проработи. Джордж Ръсел остана трети, а Карлос Сайнц и Люис Хамилтън, които стартираха от дъното, стигнаха до 4-а и 5-а позиция.
Една част от пилотите в челото започнаха с гуми софт, като Льоклер, Ръсел и Верстапен. Шарл запази първото си място след старта, въпреки че Ръсел опита да го атакува. Норис започна лошо за Макларън и изостана, а Верстапен бързо си проби път напред и в началото на втория тур вече бе трети. Инциденти нямаше, което бе добре.
Макс подгони Ръсел и в начолото на 5-ата обиколка го изпревари, като бе с изоставане от само 2 секунди зад Льоклер. Сайнц започна да подобрява позицията си и бързо стигна до 10-ото място. Разликата се запази в следващите турове, а Перес направи ранна смяна още в 8-ата обиколка, сложи гуми хард и се върна последен. Мексиканецът имаше проблем с прегряване на спирачките на предна дясна гума и дори леки пламъци.
Сайнц скоро бе 7-и, а Верстапен започна да топи аванса на Льоклер и в 11-ата обиколка бе с изоставане от само 1,2 секунди. Фетел спря край пистата в 12-ия тур и отпадна, а Сайнц продължи с изпреварванията. Бе обявена виртуална кола за сигурност, но лидерите бяха подминали входа към бокса.
В края на следващия тур Льоклер спря за смяна и получи медиум, а Макс остана на трасето. Вероятно от Ферари минаха на стратегия с две спирания. Льоклер се върна трети, губейки позиция и от Ръсел, когато битката бе подновена. Скоро след него вече се оказа съотборника му Сайнц. Повечето от пилотите в челото обаче, вероятно щяха да карат само с едно спиране, а в 21-ата обиколка Верстапен бе с 15 секунди аванс пред Льоклер. Хамилтън пък бе излязал 7-и.
Макс водеше комфортно и губеше минимално време срещу Льоклер. Ръсел бе леко забавен при смяната си, като се върна 4-и, зад Сайнц, който поиска гуми софт при смяната си и бе в отлично темпо. Смяната на Верстапен за гуми медиум мина отлично в 26-ия тур, като той се върна на 10 секунди от Льоклер, който обаче щеше да спира още веднъж.
Темпото на Верстапен бе отлично и той се доближаваше до Льоклер. Сайнц смени гумите си в 31-ата обиколка, получи както се очакваше софт и се върна 8-и. Алонсо обаче отпадна поради повреда и това сложи край на серията му от 10 поредни състезания. Норис вървеше 4-и преди смяната си.
Шарл бе повикан за нова смяна в 34-ата обиколка, получи софт и се върна втори, точно пред Ръсел с пасив от 19-20 секунди от Макс. Хамилтън също сложи най-меките гуми и макар и да загуби няколко позиции, шансовете за точки бяха налице, тъй като се върна 12-и.
Норис бе забавен до 5 секунди при смяната си, което го върна в колона от няколко автомобили, а Хамилтън направи страхотно двойно изпреварване срещу Ландо и Гасли, за да излезе бързо 7-и, а скоро след това вече бе и 6-и, справяйки се и с Дани Рикардо.
Макс спокойно контролираше темпото и шансовете на Льоклер просто ги нямаше. Ръсел пък бе сигурен за третото място, въпреки доброто темпо на Сайнц. Перес направи втори късен стоп за софт, връщайки се 7-и.
В 47-ата обиколка стана интересно, тъй като Даниел Рикардо спря и отпадна на опасно място, което означаваше сейфти кар. Последва смяна за нови гуми за Ръсел и Сайнц, след като лидерите бяха подминали входа на бокса. Смяна имаше за Норис, а и за Макс и Льоклер.
Колата на Дани Рикардо обаче оставаше на пистата след много бавни действия на хората, които трябва да я отстранят от пистата. Това се случи чак в 51-ата обиколка, а до края нямаше как състезанието да бъде рестартирано, така че Макс спечели, за да се доближи още повече до титлата. На подиума се качиха Льоклер и Ръсел. Сайнц и Хамилтън взеха добри точки, а Топ 10 допълниха Перес, Норис, Гасли, дебютантът Де Врийс и Джоу.
Верстапен вече има 335 точки, като води със 116 пред Льоклер, който е с 219. Перес събира 210, Ръсел събира 203, а Сайнц е със 185.
Коментари
Напиши коментар18:54 | 24 апр 2024 г.
19:44 | 11 сеп 2022 г.
19:37 | 11 сеп 2022 г.
18:09 | 11 сеп 2022 г.
Напиши коментар