Шарл Льоклер донесе страхотна победа за Ферари на старта на новия сезон във Формула 1. В Бахрейн пилотът от Монако водеше почти от началото до края, за да осигури великолепния старт на кампанията за Скудерията и първия триумф от 2019-а година. Голям провал претърпяха от Ред Бул.
Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул отпадна заради технически проблем, като в средата на дистанцията двамата с Льоклер водеха страхотна битка, спечелена обаче от пилота на италианския отбор. В края не завърши и Серхио Перес.
Така Люис Хамилтън се качи на подиума, завършвайки трети, което бе много повече, от това, което очакваха в Мерцедес, особено след като Джордж Ръсел приключи четвърти.
Всички в челото бяха с гуми софт, като за Льоклер те бяха чисто нови, а за Верстапен и Сайнц използвани.
На старта Макс започна малко по-добре, но Шарл реагира добре и запази позицията си. Сайнц остана трети, докато Перес се забави и пред него минаха Хамилтън и Магнусен. Разликите останаха малки в първите турове, като в 3-ия Магнусен допусна грешка и малко по-късно Перес го изпревари.
Джордж Ръсел също спечели позиции на старта и в 5-ата обиколка вече бе 6-и. Ботас пък потъна в подреждането след лошо начало. Льоклер успя да отвори малко по-голяма разлика до Верстапен – 1,8 секунди. Окон пък получи 5 секунди заради удар срещу Мик Шумахер, който се завъртя, но успя да продължи.
В челото Шарл дръпна на 2,6 секунди пред Макс, а Сайнц бе на още 4 по-назад. В 10-ата обиколка Перед настигна Хамилтън и успешно го атакува, за да се върне на 4-ата позиция, на 3 секунди от Сайнц.
От Мерцедес износваха бързо гумите и Хамилтън влезе за смяна още в 12-ата обиколка, като сложи хард и се върна 11-и, но бързо бе изпреварен от новобранеца Гуаню Джоу. Още в следващия тур обаче, той мина пред пилота на Алфа Ромео.
Последва по-ранна смяна за Макс от лидерите и пресичаща стратегия, като в 15-ата обиколка сложи чисто нови гуми софт. Последва същото и от Сайнц, а Льоклер бе повикан още в следващата обиколка и също получи софт. Монегаскът се върна съвсем малко пред Макс, който атакува в 17-ата обиколка и изпревари Льоклер. Пилотът на Ферари обаче веднага направи контра и пак излезе начело. Страхотна битка!
В следващата обиколка се случи същото – Макс излезе начело на стартфиналната права, но на 4-и завой Льоклер пак бе първи. Невероятно наистина! След нова атака в следващия тур, Верстапен блокира предна дясна гума заради късно спиране и този път Шарл веднага поведе отново. Световният шампион обаче комрометира състезанието си с този блокаж и изостана на 3 секунди в 25-ата обиколка, като имаше проблеми и с прегряване на спирачките.
Сайнц пък попита отбора да помислия за 3 спирания. Хамилтън влезе за нова смяна в 28-ата обиколка и сложи медиум, след като с хард темпото не бе добро. В 31-ия тур Макс мина през бокса за гуми медиум, като се върна четвърти. От Ферари го покриха и извикаха Льоклер веднага, като всичко мина по план и Шарл се върна на секунда пред Верстапен.
Малко след това Сайнц и Перес смениха гумите си в един тур и пилотът на Ферари остана по-напред. Страхотна работа от механиците на Ферари. В челото нещата се успокоиха и Льоклер отвори аванс от няколко секунди пред Макс.
Последваха трети късни спирания за колите на Ред Бул, като пилотите получиха софт. Сайнц излезе втори, а Верстапен бе на 9 секунди зад него. От Ферари извикаха Карлос за трети стоп и той се върна на 2 секунди пред Перес.
В 46-ата обиколка колата на Пиер Гасли се запали, а рейсконтрола изведе първоначално виртуална кола за сигурност, а след това и истинска, като Льоклер също мина за смяна и сложи софт, оставайки начело. През бокса преминаха и почти всички останали. Рестартирането обаче малко се забави, тъй като автомобилът на Гасли остана край трасето.
Колата за сигурност се прибра 6 обиколки преди края. Шарл стартира отлично, а Сайнц атакува Макс, но световният шампион остана от вътрешната страна и запази второто си място. Льоклер обаче не допусна никакво колебание и записа 3-ата победа в кариерата си.
Драмата за Ред Бул стана пълна 3 обиколки преди края. Първо Верстапен се оплака от технически проблеми и трябваше да отпадне. Невероятно наистина! Малко след това и Серхио Перес обяви, че нещо не е наред и това даде шанс на Хамилтън за място на подиума.
На първи завой в последната обиколка, Перес се завъртя, вероятно заради проблем с колата и това означаваше трето място за Люис. Невероятна драма за Ред Бул.
Джордж Ръсел завърши 4-и с другата кола на Мерцедес, а десетката допълниха Кевин Магнусен с Хаас, Валтери Ботас с Алфа Ромео, Естебан Окон с Алхин, Юки Цунода с Алфа Таури, Фернандо Алонсо с Алпин и новобранецът Гуаню Джоу с другата Алфа Ромео.