Люис Хамилтън води от старта до финала, за да спечели първата в историята Гран При на Катар и да намали още изоставането си до Макс Верстапен в класирането.
Нидерландецът успя да минимизира щетите и завърши втори, а след като направи и най-бързата обиколка, загуби само 6 точки, като води с 8 две състезания преди края. Фернандо Алонсо донесе страхотно трето място на Алпин.
Около час преди състезанието стана ясно, че стартовата решетка в челото ще бъде различна. Макс Верстапен получи 5 места наказание заради двойно игнориране на жълти флагове в края на квалификацията и това го прати на 7-о място. Валтери Ботас загуби 3 позиции заради същото провинение и след като веднъж не се съобрази с предупредителните знамена, което означаваше старт от 5-о място за него. Пиер Гасли бе на първа редица до Хамилтън, а Фернандо Алонсо започна трети, като и двамата бяха с гуми софт и щяха да имат предимство в началото. Ландо Норис също дебнеше за грешка като 4-и.
Хамилтън обаче започна отлично и запази лидерството, като бързо започна да се откъсва напред. Алонсо изпревари Гасли за второто място, а Верстапен се измъкна 4-и, докато Ботас се смъкна на 11-о място след лошо потегляне.
В 4-ия тур Макс изпревари Гасли, който допусна неточност и излезе от идеалната линия. Люис вече бе на 3,7 секунди пред Алонсо, който обаче нямаше как да задържи Верстапен зад себе си и нидерланцът вече бе втори. Ботас се мъчеше в средата на колоната, а Перес прогреса с няколко позиции до 8-ото място, а впоследствие мина и пред Сайнц и Окон и излезе 6-и.
Макс имаше добро темпо, но все пак бе на около 4 секунди от Люис, който вдигна темпото и правеше рекорд след рекорд на пистата. При Верстапен пък имаше съмнения за повреда на предното крило. Норис изпревари Гасли за 4-ото място, но Перес и Ботас бяха близо и Чеко също мина пред пилота на Алфа Таури, който нямаше темпо.
Хамилтън дръпна на повече от 7 секунди пред Макс, а Перес мина пред Норис и зае 4-ата позиция. Верстапен пръв влезе за смяна от лидерите в 18-ия тур и сложи гуми хард, като не загуби нито една позиция. Алонсо оставаше трети, като не бе влизал за смяна, въпреки че бе със софт.
От Мерцедес покриха стратегията на Ред Бул и повикаха Хамилтън в следващия тур, като се върна на първо място, с комфортен аванс от над 10 секунди пред Макс. Той също получи хард, въпреки че преди влизането поиска да не влиза толкова скоро.
Ботас подгони Норис за 4-ото място, като стратегията на финландеца изглеждаше различна, тъй като той остана на пистата и явно щеше да кара до края с едно спиране. Алонсо смени гуми чак в 24-ия тур и сложи хард, а Макс свали разликата до Люис на под 8 секунди. Норис пък мина за смяна чак в 26-ата обиколка.
От Ферари пък направи двоен стоп, сменяйки гумите на колите в един и същи тур и всичко мина добре. Перес изпревари Алонсо за 4-ото място, а Ботас бе трети без да е сменял гумите си. Хамилтън контролираше темпото и бе с аванс от около 6-7 секунди пред Макс. Драмата настъпи за Ботас в 33-ата обиколка, когато спука предна лява гума, оставайки твърде дълго време на пистата. Финландецът успя да стигне до бокса, като получи и ново предно крило, връщайки се на обиколка от лидерите и губейки шанс за челно класиране.
15 обиколки преди края Макс отново направи смяна и получи медиум. Последва пит и за Перес, който се движеше трети, а и Люис очаквано също спря и всичко мина чисто, запазвайки аванса си от около 8 секунди пред Верстапен. Последва битка за най-бързия тур, който мина през Макс, Перес, Хамилтън и отново Макс.
Чеко преследваше място на подиума, като бе на 15 секунди от Алонсо 10 тура преди края. Той направи спорно изпреварване срещу Окон, но все пак мина пред другия пилот на Алпин. Норис също смени гумите си, което го върна зад колите на Ферари, а Ботас отпадна 6 тура преди края. Ръсел пък също спука гума, а скоро това сполетя и съотборника му Латифи. Перес бе на цели 9 секунди от Алонсо.
3 обиколки преди края стюардите обявиха виртуална кола за сигурност, а Макс направи нова смяна, за да запази точката от най-бързия тур и получавайки гуми софт.
До края логично не се случи нищо ново. Хамилтън постигна 7-ата си победа за сезона и 102-а в кариерата. Макс остана втори, прибирайки и бонусточката за най-бърз тур, а Алонсо записа първия си подиум от 2014-а година насам.
Серхио Перес завърши 4-и, а десетката допълниха Естебан Окон, Ланс Строл, Карлос Сайнц, Шарл Льоклер, Ландо Норис и Себастиан Фетел.
В класирането Макс има 351,5 точки срещу 343,5 за Хамилтън. Мерцедес загуби 6 точки от предимството си при конструкторите и води само с 5 пред Ред Бул.