Претендентът за световната титла във Формула 1 Макс Верстапен спечели Гран При на САЩ и увеличи още повече преднината си пред Люис Хамилтън, който остана втори. Серхио Перес качи отново втората кола на Ред Бул на подиума.
С пресичаща стратегия и по-ранна смяна на гумите си, пилотът на Ред Бул си върна първото място, което загуби в началото, а в края успя да удържи световния шампион.
Това бе 9-а победа за сезона за Макс и 18-а в кариерата му, но много по-важното бе, че разликата до Хамилтън в класирането бе увеличена на 12 точки
Надпреварата се състоя бе при доста по-топло време от очакваното, което изглеждаше, че облагодетелстваше Ред Бул. Температурата на асфалта бе 39 градуса.
Хамилтън стартира по-добре, Макс опита да го притисне, но британецът бе на по-добрата траектория и се измъкна напред. Страхотен старт за Люис! Верстапен и Перес останаха зад него, а след тях Ферари и Макларън оформиха страхотна битка, като Даниел Рикардо мина пред Карлос Сайнц, който стартира с гуми софт. Ботас остана 9-и, но след това загуби позиция от Пиер Гасли.
Макс оставаше на по-малко от секунда от Хамилтън, но нямаше възможност за атака, а вероятно пазаше и гумите си. Серхио Перес поизостана на 3,5 секунди, а зад тях се отвориха по-големи разлики, като Норис притискаше Сайнц.
В 9-ия тур Макс бе на само 3 десети от Люис, но действаше внимателно без да атакува. След като се оплака от прегряване на гумите, Верстапен направи пресичаща стратегия и влезе в бокса в 11-ата обиколка, като получи гуми хард. Същото направи и Норис веднага след това.
Макс излезе 5-и, но веднага изпревари Рикардо за 4-ата позиция. От Мерцедес не повикаха Хамилтън веднага, за да покрият стратегията и пилотът на Ред Бул започна да трупа предимство. Дани Рик и Сайнц смениха гумите си в 12-ия тур.
Перес влезе в пита преди Люис, като също получи гуми медиум, макар и малко забавен. Това означаваше още едно спиране за мексиканеца. Последва пит за Люис в 14-ата обиколка, гуми хард, но той се върна на пистата 5,5 секунди от Макс, който вече бе лидер.
След това нидерландецът поддържаше добро темпо и аванс от над 6 секунди пред Хамилтън, който бе с още 6 пред Перес. Ботас стигна до 8-ата позиция и подгони Норис. Сайнц пък започна да притиска Рикардо за 5-ата позиция.
Люис вдигна малко темпото и разликата до Макс започна да пада с по 2-3 десети на обиколка, като разликата падна до 4,7 секунди в 24-ата обиколка. Алонсо пък върна 11-ата позиция на Джовинаци, след като го изпревари излизайки от пистата.
Разликата падна още малко, след което от Ред Бул повикаха Макс за нова смяна сравнително рано, като той отново получи гуми хард. Хамилтън остана на пистата още 6 обиколки, след което също смени гумите си и се върна на 8 секунди от съперника си. Очакванията бяха в края на състезанието той да е съвсем близо до съперника си.
Зад тях Перес бе без шансове за нещо повече от третото място. Ботас пък излезе 7-и, като изпревари Норис. Сайнц започна да атакува Рикардо, а Хамилтън също вдигна темпото и скоро вече бе на 6 секунди от Макс, който освен това влезе и в трафик.
Рикардо и Сайнц леко се докоснаха гума в гума при поредната битка помежду си, докато много близо до тях вече бе и Ботас. Рзаликата между лидерите обаче продължи да пада и 11 обиколки преди края бе под 4 секунди.
Бързо стана ясно, че Хамилтън ще се доближи до конкурента си в последните обиколки. 6 тура преди края Люис бе само на 1,8 секунди от Макс. Двете коли на Алпин пък отпаднаха заради повреди.
Световният шампион започна да губи темпо и така и не успяваше да слезе под секунда от съперника си, за да отвори задното крило. Явно обаче идеята бе той да спести малко от ресурса на гумите си и да атакува в самия край. В предпоследната обиколка Люис бе на 1,1 секунда изоставане.
Точно на старта на последната обиколка преднината на Макс авансът на Верстапен бе под секунда. Ключовият момент бе дългата права към 12-и завой. Там Люис не бе достатъчно близо и в крайна сметка остана на 1,3 секунди от победителя.
Серхио Перес донесе още един подиум на Ред Бул, а Шарл Льоклер приключи на отличната 4-а позиция за Ферари. Даниел Рикардо финишира 5-и, а Ботас стигнадо 6-ото място пред Сайнц. Десетката допълниха Ландо Норис, Юки Цунода и Себастиан Фетел.
Трофеят на победителя бе връчен от легендата на НБА Шакил О'Нийл, който го донесе в един доста колоритен автомобил, за да предизвика страхотна емоция сред феновете.
В класирането Макс вече има 287,5 точки срещу 275,5 за Люис. Ботас е трети със 185, а Перес излезе 4-и със 150, една повече от Ландо Норис. При конструкторите Мерцедес загуби част от преднината си, но все пак все още води пред Ред Бул със 460,5 срещу 437,5 точки. Макларън остава трети с 254, но Ферари вече е съвсем близо с 250,5.