Макс Верстапен не даде шанс на Люис Хамилтън, за да спечели домашната си Гран При на Нидерландия, 13-и кръг от сезона във Формула 1.
Пилотът на Ред Бул водеше от началото до края, за да запише 7-ата си победа за сезона и 17-а в кариерата, а с това и поведе в класирането в шампионата. Той вече има 224,5 точки срещу 221,5 за Хамилтън.
Валтери Ботас завърши трети с втория Мерцедес, като в края дори не се съобрази със заповеди от бокса. Състезанието неочаквано мина без инциденти и прекъсвания, а Верстапен зарадва десеткитехиляди фенове по трибуните, както и Кралското семейство.
На старта всичко мина чисто и Макс запази първата си позиция пред Люис, след което бързо успя да отвори известен аванс пред британеца.
Гасли остана пред пилотите на Ферари, а Серхио Перес стартира от питлейна и бе с гуми хард, което означаваше, че ще престои максимално дълго на трасето. От автомобила на Дани Рикардо започна да излиза притеснителен дим, а в челото Верстапен бързо дръпна с над 2 секунди пред Хамилтън.
Разликата скочи над 3 секунди, след което Люис успя да вдигне темпото и от бокса на Ред Бул накараха Макс да отговори. Авансът му обаче се задържаше около 2,8-3,0 секунди. Перес мина през бокса и сложи медиум, след което започна да си пробива път напред. Макс пък вдигна разликата до 3,7 секунди в 20-ата обиколка.
Тур по-късно Люис пръв спря в пита от водачите и получи гуми медиум. Механиците малко се забавиха – до 3,6 десети, но той се върна трети, така че не загуби нещо особено като време. От Ред Бул веднага покриха стратегията на Хамилтън и Макс също сложи средно твърди гуми, като се върна на 2 секунди от съперника си.
Лидерът Ботас загуби темпо, а Люис свали разликата до Макс на 1,5 секунди, като определено бе много бърз. Макс настигна Валтери и бързо го изпревари, а финландецът след това пропусна и съотборника пред себе си. След това смени гуми и получи хард, с които щеше да остане до края.
В следващите обиколки Верстапен не успя да дръпне пред Хамилтън, като разликата се задържа около 1,4-1,8 секунди. Още в средата на дистанцията повечето от половината пилоти бяха изпреварени с обиколка от водачите.
Фетел се завъртя на трети завой, но имаше късмет да не се удари в стената. Ботас бе близо, но успя да заобиколи германеца. В 40-ата обиколка Хамилтън изненадващо влезе за нова смяна и сложи гуми медиум, но се върна в трафик. От Ред Бул повикаха Макс в следващата обиколка и той сложи хард, което бе интересно. Холандецът бе с 3 секунди пред Люис и с 5 пред Ботас.
Хамилтън се оплака по радиото, че няма да стигне до края с тези гуми, но бързо направи най-бърз тур. Той обаче оставаше на около 3 секунди зад лидера. Все пак разликата падна до 2 секунди в 54-ата обиколка, а след това и до 1,3 секунди. Перес влезе в топ 10 и явно щеше да вземе някои и друга точка, а Макс пак вдигна преднината си до 3 секунди, а след това и до 4, след като гумите на Люис явно изведнъж загубиха ресурса си.
Ботас направи трети питстоп, което бе неочаквано, тъй като от отбора му казаха да не се бори за най-бърз тур. Финландецът обаче не се съобрази с това и завъртя най-бързата обиколка. От Мерцедес повикаха и Хамилтън, за да си върне тази бонус-точка и той го направи в последния тур.
Пиер Гасли завърши 4-и за Алфа Таури, а след него останаха Шарл Льоклер, Фернандо Алонсо, Карлос Сайнц, Серхио Перес, Естебан Окон и Ландо Норис.