Макс Врестапен с Ред Бул спечели по безапелационен начин Гран При на Бразилия и записа третата си победа за сезона във Формула 1.
Холандецът бе над всички в Сао Пауло и не остави съмнение в превъзходството си, а драмата в последните обиколки бе наистина огромна.
Пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Себастиан Фетел отпаднаха след удар помежду си, а и Валтери Ботас също не завърши.
Фантастичното второ място бе спечелено от Пиер Гасли с Торо Росо, докато Люис Хамилтън остана трети, след като преди това имаше инцидент между него и Алекс Албон, който се смъкна в подреждането, като световният шампион може да загуби позицията си. На старта Макс удържа първото си място, а Люис Хамилтън атакува Себастиан Фетел и успя да го изпревари. Валтери Ботас остана 4-и, докато Шарл Льоклер започна да си пробива път напред и след няколко тура вече бе 7-и.
В същото време челото Верстапен започна да се откъсва, като в 8-ата обиколка бе с над 2 секунди преднина пред Хамилтън, който пък на свой ред водеше също с толкова пред Фетел.
По-назад в колоната битката бе оспорвана за всяка позиция, като при една от атаките си Дани Рикардо удари леко Кевин Магнусен и го завъртя. Пилотът на Рено се оказа със счупено предно крило и трябваше да мине през бокса, докато този на Хаас се смъкна в класирането.
В 10-ата обиколка Льоклер зае 6-ото място изпреварвайки Гасли, като бе много бърз макар и с гуми медиум. Малко по-късно стюардите обявиха, че Дани Рикардо получава 5 секунди наказание заради инцидента с Магнусен.
Фетел изостана на 4,5 секунди от Хамилтън в 18-ата обиколка, докато Люис продължаваше да бъде на малко над 2 секунди зад лидера. Световният шампион първи от лидерите влезе в бокса за смяна като получи отново софт, явно търсейки пресичаща стратегия.
Ред Бул отговориха и повикаха на свой ред Верстапен, който вероятно щеше да остане начело, но точно на изхода от бокса бе засечен от Роберт Кубица и загуби време и съответно позиция. Макс обаче бе страхотно бърз, след като също получи гуми софт и с отлична атака изпревари Хамилтън и бързо дръпна с над секунда пред Люис.
Фетел бе лидер няколко тура, като при смяната си в 26-ата обиколка получи медиум. Хамилтън пък се оплака от липса на темпо, след като изоставането му до Верстапен скочи до 2,7 секунди. Ботас направи своята смяна най-късно от пилотите в челото и сложи хард, с които щеше да кара до края. Льоклер също получи най-твърдите гуми, което определено бе интересно, тъй като нямаше да спира до края.
Кубица също получи наказание от 5 секунди, след като едва не удари Верстапен при излизането от бокса. Последваха обиколки, в които пилотите се оплакаха от вятъра и не се случваше нищо особено. Изненадващо Ботас пръв направи нова смяна и от хард мина на медиум, след като се оказа, че най-твърдите гуми не работеха добре. Валтери се върна 6-и.
Последва смяна и за Хамилтън в 44-ата обиколка, а Макс веднага отговори с влизане в пита. Авансът му бе окол 3 секунди, като този път нямаше проблеми да остане начело, макар и с преднина само от около секунда.
Ботас настигна Льоклер и опита атаки, които обаче не бяха успешни, което бе проблем за финландеца. Фетел смени гумите си 21 обиколки преди края, получавайки софт. Състезанието за Ботас приключи в 52-ия тур, след като получи повреда в двигателя и макар и с известно закъснение, на пистата излезе сейфтикар.
Последва трета смяна за Макс, който получи нов софт, докато Хамилтън остана на пистата и поведе с използван медиум. Холандецът обаче се върна веднага след него. Очаквано Льоклер също смени гумите си и също получи софт.
Битката бе подновена 12 обиколки преди края, а Макс веднага атакува и изпревари Хамилтън на първи завой, след което започна да се откъсва бързо напред. Алекс Албон пък успя да мине пред Себастиан Фетел и зае третото място.
Малко по-късно германецът опита да си върне позицията, но Албон се защити отлично. Последва атака на Льоклер срещу Фетел, който опита да си върне позицията, след което двамата се удариха леко. Шарл се оказа със счупено окачване, а Себ със спукана гума, като и двамата отпаднаха. Това бе ужасно за Ферари.
Последва нов сейфти кар, а Хамилтън направи смяна, връщайки се 4-и, зад Пиер Гасли, който бе страхотната трета позиция. Веднага след рестартирането в предпоследната обиколка Хамилтън изпревари Гасли за третото място и започна атаки срещу Албон, с когото се удариха. Люис продължи, макар и след Гасли, докато Албон изостана за огромно разочарование на Ред Бул.
Хамилтън бе с повредено предно крило, но опита атака срещу Гасли, който обаче запази страхотното второ място. Люис пък бе разследан за удара с Албон.
Десетката допълниха Карлос Сайнц, който стартира последен, но приключи 4-и, Кими Райконен и Антонио Джовинаци с Алфа Ромео, Дани Рикардо, Ландо Норис, Серхио Перес и Дани Квят.