Себастиан Фетел с Ферари спечели четвърти полпозишън от началото на сезона, след като триумфира с оспорваната квалификация на пистата "Жил Вилньов" и ще стартира от най-добра позиция за Гран При на Канада. 

След германеца остана Валтери Ботас с Мерцедес, което също бе отлична новина за финландеца. На втора редица останаха Макс Верстапен с Ред Бул и Люис Хамилтън с Мерцедес. 

Квалификацията започна с драма за Ромен Грожан и Хаас, чийто двигател гръмна още преди да излезе от алеята пред боксовете и това означаваше, че ще стартира последен. Ериксон също допусна грешка и остана 19-и. Отпаднаха още Пиер Гасли с Торо Росо, както и двамата пилоти на Уилямс Ланс Строл и Сергей Сироткин. Пилотите на Макларън едвам продължиха напред, а в първата фаза Фетел и Райконен бяха начело разделени само от 15 хилядни. 

Във втората фаза от Ферари и Мерцедес заложиха на средно твърдите гуми - ултрасофт в стремежа да прескочат в третата фаза и да стартират с тях утре, което ще означава по-дълъг престой на трасето в началната фаза на състезанието. 

Това се случи, въпреки че в края на сесията те излязоха и с хиперсофт, но не подобриха времената си. Макс Верстапен бе с топ време, преди в края да бъде изпреварен от съотборника си Дани Рикардо, а извън десетката останаха Кевин Магнусен, Брендън Хартли, Шарл Льоклер и пилотите на Макларън Фернандо Алонсо и Щофел Вандорн, за които представянето определено бе разочароващо. 

В началото на третата фаза Ботас и Фетел "полетяха", като слязоха под минута и 11 секунди, с леко предимство за германеца. В последните турове Себ свали още малко от времето си и в крайна сметка се оказа недостижим. 

Отлично обаче бе представянето на Валтери Ботас, който остана втори, докато Макс Верстапен стигна до третата стартова позиция, като мина пред Люис Хамилтън, който допусна няколко грешки. 

Десетката допълниха Кими Райконен, Дани Рикардо, Нико Хюлкенберг, Естебан Окон, Карлос Сайнц и Серхио Перес.