Германският шампион Байерн Мюнхен и Японската футболна федерация (JFA) подписаха споразумение за партньорство, обявиха от клуба. Договорът е част от политиката на баварците за разширяване на влиянието на отбора на азиатския пазар.

Подробности по сделката не бяха посочени, като приоритет ще бъде развитието на млади таланти в Япония и региона. Като част от споразумението Байерн ще изпраща треньори в азиатската страна и ще приема екипи от JFA на обучение в Мюнхен.

Планирани са също приятелски мачове между юношеските формации на баварците и японския национален отбор, както и съвместни тренировъчни лагери в академията на германците в близост до Хирошима.

"Японският пазар е много привлекателен за Байерн. Ентусиазмът към футбола е впечатляващ и качеството на играчите е много високо. С партньорството с японската федерация искаме да добавим още един градивен елемент към нашата глобална стратегия", каза изпълнителният директор на баварците Карл-Хайнц Румениге, цитиран от вестник "Дневник".

Както е известно, най-успешният германски клуб има над 90 милиона фена в Китай. Клубът си има офис в Шанхай и очаква скоро да премине бариерата от 100 милиона китайски ултраси. Байерн е №1 в света по отношение на новоспечелените фенове в тази част на света в интернет. Социалната мрежа Sina Weibo е най-използваната в Китай и само за 2016 година Байерн е спечелил 676 039 потребители. За сравнение Реал Мадрид е спечелил 657 616 фена, Манчестър Юнайтед и със 149 543, а Барселона - със 139 524.