Еволюцията на Нико Уилямс надхвърля спортните му постижения. Крилото на Атлетик Билбао има договор до 2027 г., въпреки че има няколко клуба, заинтересовани да платят 58-те милиона евро от клаузата му за прекратяване на контраста. Освен това младокът е и източник на брандинг и рекламен мениджмънт. Колосът Найк, която е спортната фирма, която го спонсорира, иска да го превърне в един от имиджовите си лидери за Европа - категория, водена от Мбапе, Винисиус и Хааланд. Първите двама играят за Реал Мадрид, а третият - за Манчестър Сити. Интересно е, че нито един от тези отбори не носи екипировка от Найк.

Нико (22 г.) е един от победителите на Европейското първенство и от известно време е свързан с американския концерн. Компанията ще подобри отношенията си с играча на Атлетик. Още повече, че през последните шест месеца тя загуби други ключови играчи. През февруари Ламин Ямал обяви, че напуска Найк, за да последва стъпките на Меси с Адидас, а малко след това Айтана Бонмати наруши споразумението, което имаше с американската фирма, за да се върне към спонсорството на Адидас.

Превръщането на Нико в рекламно лице ще  бъде осъществено независимо от това за кой отбограе през следващия сезон. Ако запази отношенията си с Атлетик, с които поднови през декември до 2027 г., футболистът ще бъде основен играч в Ла Лига, въпреки че образът на Нико ще бъде използван и от Касторе, която е фирмата, осигуряваща екипите за игра и тренировки на червено-белия отбор.

Влиянието на Нико обаче би било по-голямо, ако той се съгласи да напусне Атлетик и да подпише с Барселона или ПСЖ, които са двата най-заинтересовани от него клуба и освен това имат директен договор с Найк, която е негов спонсор. В случай че се присъедини към ПСЖ, ефектът би бил още по-голям, тъй като Найк току-що загуби Мбапе като една от емблемите на парижкия отбор.