Марк Уебър спечели втора поредна победа във Формула 1, след като бе безапелационен в Гран При на Монако.
Пилотът на Ред Бул контролираше състезанието от началото до края и не остави никакви шансове на съперниците си.
С това австралиецът излезе начело във временното класиране. Втори днес бе съотборникът му Себастиян Фетел, който същевременно е втори и в класирането с равни точки с Уебър, но с по-малко победи.
Трети днес завърши правещия сензационен сезон Роберт Кубица с Рено. Полякът през цялото време поддържаше близка скорост до тази на фаворитите от Ред Бул, но нямаше как да ги изпревари.
Днешното състезание по улиците на княжеството не предложи много вълнуващи моменти, като интрига имаше за кратко единствено по време на спиранията в бокса.
На 4 пъти пък на пистата излизаше кола за сигурност заради различни инциденти. Единствено първото излизане на колата за сигурност още в първата обиколка доведе до някакви минимални размествания. Печеливш в този случай бе Фернандо Алонсо, който направи хитър стратегически ход, който му помогна от последно място да се добере до 6-та позиция.
Асът на Ферари държеше това 6-то място до последния завой, когато дебнещия го отзад Михаел Шумахер направи сензационно изненадваща маневра и открадна позицията под носа на испанеца.
На старта Себастиян Фетел успя да изпревари Роберт Кубица за второто място, а Михаел Шумахер се пребори със съотборника си Нико Росберг. И двамата пилоти на Мерцедес обаче бяха изненадани от Рубенс Баричело, който направи великолепен старт и от 9-то място се изстреля на 6-та позиция.
Още в първата обиколка Нико Хулкенберг се разби в тунела и това наложи излизането на кола за сигурност. От това се възползва тръгналия от бокса Фернандо Алонсо, който нямаше какво да губи и влезе в бокса за задължителната една смяна на гуми.
Трудният ден за световния шампион Дженсън Бътън приключи по много неприятен начин, тъй като двигателят му изгърмя докато на пистата бе колата за сигурност. Вчера пилотът на Макларън имаше доста слаба квалификация, а на всичкото отгоре днес загуби 3 позиции на старта.
След подновяване на надпреварата най-интересна бе борбата на Фернандо Алонсо с аутсайдерите на края на колоната. 20-тия Лукас ди Граси успя да задържи пилота на Ферари няколко обиколки, с което предизвика гнева му. Все пак Алонсо го изпревари, а след това и Ярно Трули, добирайки се до 18-то място.
Отпред Марк Уебър започна да се откъсва от съотборника си Фетел и натрупа над 8 секунди разлика. Отзад много близко бяха Кубица и Хамилтън, а Рубенс Баричело очевидно задържаше двата мерцедеса и изостана на над 20 секунди от лидера.
Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 18-та обиколка и интересното бе, че се завърна на пистата малко пред Фернандо Алононсо.
Две обиколки по-късно влязаха Фелипе Маса, Михаел Шумахер и Рубенс Баричело. По-бързата работа на механиците на Мерцедес позволи на Шумахер да изпревари Баричело.
Нико Росберг остана на пистата и завъртя две поредни най-бързи обиколки. Постепенно обаче скоростта му падна и след като влезе в бокса 7 обиколки по-късно той се върна зад Шумахер.
Така след спиранията на всички пилоти нямаше никакви размествания в челниците, с изключение на това, че Фернандо Алонсо бе изскочил пред Шумахер на 6-то място.
В 32-та обиколка Рубенс Баричело се разби и провокира второ излизане на колата за сигурността. Това не доведе до никакви размествания в класирането, а само за стопяване на разликите между пилотите.
Постепенно Марк Уебър започна отново да се откъсва от преследващите го Фетел и Кубица, но в 42-та обиколка за трети път излезе кола за сигурност. Този път причината не бе катастрофирал болид, а липсващ покривен капак на един от шиканите.
И това обаче не промени нищо и след поредното подновяване на състезанието Уебър набързо дръпна пред Фетел. Отзад също нямаше никаква остра борба за позиция.
В оставащите малко по-малко от 30 обиколки състезанието не предложи нищо интересно, с изключение на една зрелищна катастрофа между аутсайдерите Ярно Трули и Карун Чандхок.
Това предизвика поредно излизане на кола за сигурност, която остана до последната обиколка. Така реално пилотите имаха на разположение единствено последния завой, за да опитат нещо.
След като 78 обиколки нямаше никакви изпреварвания, освен срещу аутсайдери, никой не очакваше да се случи нещо. Явно и Фернандо Алонсо си е мислел така, но Михаел Шумахер показа, че си остава един от най-феноменалните пилоти в този спорт и с невероятна маневра изпревари пилота на Ферари точно в този последен завой.
Напиши коментар
Пилотът на Ред Бул контролираше състезанието от началото до края и не остави никакви шансове на съперниците си.
С това австралиецът излезе начело във временното класиране. Втори днес бе съотборникът му Себастиян Фетел, който същевременно е втори и в класирането с равни точки с Уебър, но с по-малко победи.
Трети днес завърши правещия сензационен сезон Роберт Кубица с Рено. Полякът през цялото време поддържаше близка скорост до тази на фаворитите от Ред Бул, но нямаше как да ги изпревари.
Днешното състезание по улиците на княжеството не предложи много вълнуващи моменти, като интрига имаше за кратко единствено по време на спиранията в бокса.
На 4 пъти пък на пистата излизаше кола за сигурност заради различни инциденти. Единствено първото излизане на колата за сигурност още в първата обиколка доведе до някакви минимални размествания. Печеливш в този случай бе Фернандо Алонсо, който направи хитър стратегически ход, който му помогна от последно място да се добере до 6-та позиция.
Асът на Ферари държеше това 6-то място до последния завой, когато дебнещия го отзад Михаел Шумахер направи сензационно изненадваща маневра и открадна позицията под носа на испанеца.
На старта Себастиян Фетел успя да изпревари Роберт Кубица за второто място, а Михаел Шумахер се пребори със съотборника си Нико Росберг. И двамата пилоти на Мерцедес обаче бяха изненадани от Рубенс Баричело, който направи великолепен старт и от 9-то място се изстреля на 6-та позиция.
Още в първата обиколка Нико Хулкенберг се разби в тунела и това наложи излизането на кола за сигурност. От това се възползва тръгналия от бокса Фернандо Алонсо, който нямаше какво да губи и влезе в бокса за задължителната една смяна на гуми.
Трудният ден за световния шампион Дженсън Бътън приключи по много неприятен начин, тъй като двигателят му изгърмя докато на пистата бе колата за сигурност. Вчера пилотът на Макларън имаше доста слаба квалификация, а на всичкото отгоре днес загуби 3 позиции на старта.
След подновяване на надпреварата най-интересна бе борбата на Фернандо Алонсо с аутсайдерите на края на колоната. 20-тия Лукас ди Граси успя да задържи пилота на Ферари няколко обиколки, с което предизвика гнева му. Все пак Алонсо го изпревари, а след това и Ярно Трули, добирайки се до 18-то място.
Отпред Марк Уебър започна да се откъсва от съотборника си Фетел и натрупа над 8 секунди разлика. Отзад много близко бяха Кубица и Хамилтън, а Рубенс Баричело очевидно задържаше двата мерцедеса и изостана на над 20 секунди от лидера.
Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 18-та обиколка и интересното бе, че се завърна на пистата малко пред Фернандо Алононсо.
Две обиколки по-късно влязаха Фелипе Маса, Михаел Шумахер и Рубенс Баричело. По-бързата работа на механиците на Мерцедес позволи на Шумахер да изпревари Баричело.
Нико Росберг остана на пистата и завъртя две поредни най-бързи обиколки. Постепенно обаче скоростта му падна и след като влезе в бокса 7 обиколки по-късно той се върна зад Шумахер.
Така след спиранията на всички пилоти нямаше никакви размествания в челниците, с изключение на това, че Фернандо Алонсо бе изскочил пред Шумахер на 6-то място.
В 32-та обиколка Рубенс Баричело се разби и провокира второ излизане на колата за сигурността. Това не доведе до никакви размествания в класирането, а само за стопяване на разликите между пилотите.
Постепенно Марк Уебър започна отново да се откъсва от преследващите го Фетел и Кубица, но в 42-та обиколка за трети път излезе кола за сигурност. Този път причината не бе катастрофирал болид, а липсващ покривен капак на един от шиканите.
И това обаче не промени нищо и след поредното подновяване на състезанието Уебър набързо дръпна пред Фетел. Отзад също нямаше никаква остра борба за позиция.
В оставащите малко по-малко от 30 обиколки състезанието не предложи нищо интересно, с изключение на една зрелищна катастрофа между аутсайдерите Ярно Трули и Карун Чандхок.
Това предизвика поредно излизане на кола за сигурност, която остана до последната обиколка. Така реално пилотите имаха на разположение единствено последния завой, за да опитат нещо.
След като 78 обиколки нямаше никакви изпреварвания, освен срещу аутсайдери, никой не очакваше да се случи нещо. Явно и Фернандо Алонсо си е мислел така, но Михаел Шумахер показа, че си остава един от най-феноменалните пилоти в този спорт и с невероятна маневра изпревари пилота на Ферари точно в този последен завой.
ГРАН ПРИ НА МОНАКО | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Уебър | Ред Бул | 1ч.50:00 |
2 | Фетел | Ред Бул | + 0.448 |
3 | Кубица | Рено | + 1.600 |
4 | Маса | Ферари | + 2.600 |
5 | Хамилтън | Макларън | + 4.300 |
6 | Шумахер | Мерцедес | + 5.700 |
7 | Алонсо | Ферари | + 6.300 |
8 | Росберг | Мерцедес | + 6.600 |
9 | Сутил | Форс Индия | + 6.900 |
10 | Лиюци | Форс Индия | + 7.300 |
11 | Буеми | Торо Росо | + 8.100 |
12 | Алгерсуари | Торо Росо | + 9.100 |
13 | Петров | Рено | + 4 об. |
Най-бърза обиколка: Фетел - 1:15.192 | |||
Отпаднали: | |||
Чандхок | Испания | 71 об. | |
Трули | Лотус | 71 об. | |
Ковалайнен | Лотус | 59 об. | |
Сена | Испания | 59 об. | |
Баричело | Уилямс | 28 об. | |
Кобаяши | Заубер | 27 об. | |
Ди Граси | Върджин | 26 об. | |
Глок | Върджин | 23 об. | |
Де ла Роса | Заубер | 22 об. | |
Бътън | Макларън | 3 об. | |
Хулкенберг | Уилямс | 1 об. | |
Класиране Пилоти: | |||
1 | Уебър | 78 | |
2 | Фетел | 78 | |
3 | Алонсо | 73 | |
4 | Бътън | 70 | |
5 | Маса | 61 | |
6 | Хамилтън | 59 | |
7 | Кубица | 59 | |
8 | Росберг | 54 | |
9 | Шумахер | 30 | |
10 | Сутил | 18 | |
11 | Лиюци | 9 | |
12 | Баричело | 7 | |
13 | Петров | 6 | |
14 | Алгерсуари | 3 | |
15 | Хулкенберг | 1 | |
Класиране Отбори: | |||
1 | Ред Бул | 156 | |
2 | Ферари | 134 | |
3 | Макларън | 129 | |
4 | Мерцедес | 84 | |
5 | Рено | 65 | |
6 | Форс Индия | 27 | |
7 | Уилямс | 8 | |
8 | Торо Росо | 3 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар