Себастиян Фетел с Ред Бул най-сетне прекъсна лошия си късмет от началото на сезона и след като направи безгрешно състезание в Гран При на Малайзия спечели първата си победа. Фетел бе най-бързият пилот в предишните две състезания, но механични повреди му попречиха да се качи на почетната стълбичка. Сега обаче той нямаше такива проблеми и взе 6-тата си победа в кариерата. Триумфът на Ред Бул бе пълен, тъй като Марк Уебър помогна за двойната победа на отбора. Австралиецът също направи много стабилно състезание и единствено по-лошото тръгване на старта предопредели загубата му от Фетел. Същевременно продължава впечатляващото представяне на Нико Росберг с Мерцедес. Той финишира на 3-то място и спечели първи подиум за отбора си през този сезон. На другия полюс бе настроението на съотборника му Михаел Шумахер, който отпадна поради повреда. Роберт Кубица също затвърди възхода на Рено и след като в миналото състезание бе 2-ри, сега взе солидната 4-та позиция. Най-добро представяне от тръгналите от дъното на решетката пилоти на Макларън и Ферари направи Люис Хамилтън. Той се добра до 6-то място. Фелипе Маса, Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо водеха тройна битка през почти цялото състезание. Накрая бразилецът я спечели, взимайки 7-мо място, а Алонсо отпадна заради повреда в двигателя само 2 обиколки преди края. На старта Себастиян Фетел потегли много добре и излезе на първо място, изпреварвайки Росберг и Уебър. Михаел Шумахер също спечели две позиции и стана 6-ти. Най-добър старт обаче направи Люис Хамилтън, който от 20-ти стигна 12-то място. За разлика от него Маса, Бътън и Алонсо не потеглиха толкова добре и след първата обиколка бяха 15-ти, 16-ти и 17-ти. Постепенно Хамилтън изпревари още двама души, но 9-тия Витали Петров доста го затрудни. Двамата направиха много зрелищна битка, при която Хамилтън изпревари руснакът, но той много изненадващо контраатакува след два завоя и си върна позицията. Малко по-късно Хамилтън отново изпревари пилота на Рено и макар да имаше нова много интересна контраатака, тя се оказа неуспешна. Много интересно бе и при битката между Маса, Бътън и Алонсо. Пилотът на Макларън опита да изпревари бразилеца, но не само че не успя, ами допусна Алонсо пред себе си. Малко по-късно обаче световният шампион изпревари испанеца и си върна позицията. Състоянието на гумите на Бътън обаче се влоши прекалено бързо и пръв от фаворитите влезе в бокса още в 10-та обиколка. Тежките времена за Михаел Шумахер след завръщането му продължиха и германецът трябваше да преглътне нов горчив хап - заради повреда в задната гума той отпадна в 12-та обиколка. Отпред Себастиян Фетел и Марк Уебър се движеха в рамките само на секунда и половина, докато зад тях третият Нико Росберг бе на 4.5 секунди. Постепенно пък Люис Хамилтън стигна до 6-то място. Първи от лидерит в бокса влязаха Сутил от 5-то място и Кубица от 4-то място съответно в 21 и 22 обиколка. В 23-та обиколка в бокса влезе и Нико Росберг и механиците на Мерцедес поставиха рекорд за сезона, сменяйки гумите му за 3.3 секунди. Това позволи на Росберг да излезе точно пред Кубица, който бе наваксал доста време. Обиколка по-късно в бокса влезе и Фетел и той също имаше шансът да излезе точно пред носа на Хамилтън. Другият пилот на Ред Бул - Марк Уебър обаче пострада от работата на механиците и се забави допълнително с около 2 секунди повече при своето спиране в бокса. Фелипе Маса също спря в бокса в 27-та обиколка, но съотборникът му Алонсо, както и Хамилтън продължиха да карат. Все пак пилотът на Макларън смени гуми в 33-та обиколка и се завърна точно зад съотборника си Бътън на 8-ма позиция. Той обаче много бързо го изпревари. Едва в 37-та позиция в бокса влезе и Фернандо Алонсо. Изтегленото му назад спиране го върна на пистата на 9-то място, на цели 12 секунди зад Маса. Така подреждането бе Фетел, Уебър, Росберг, Кубица, Сутил, Хамилтън, Бътън, Маса и Алонсо. Най-близко един до друг бяха Сутил и Хамилтън, както и Бътън и Маса, които се бореха съответно за 5-то и 7-мо място. Изключително интересно обаче бе темпото на Алонсо. Заради оставащите до края по-малко обиколки той бе заложил на по-мекия тип гуми и правеше обиколки с около 2 секунди по-бързи от останалите пилоти. Така само за 5-6 обиколки той застигна съотборника си Фелипе Маса. След като бе застигнат от Алонсо, Маса сякаш се стресна от това и набързо изпревари Бътън 12 обиколки преди края. Това му позволи да вдигне темпото си и постепенно започна да застига Люис Хамилтън, който бе на около 6 секунди напред. Две обиколки преди края Алонсо, който на свой ред бе запушен зад Бътън, започна яростни атаки срещу англичанина. Неговият двигател обаче не издържа и той отпадна злощастно. До края никой друг пилот не предприе повече рискове и така Фетел спечели пред Уебър, Росберг, Кубица, Сутил, Хамилтън, Маса и Бътън.
Напиши коментар
ГРАН ПРИ НА МАЛАЙЗИЯ | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Фетел | Ред Бул | |
2 | Уебър | Ред Бул | + 4.8 |
3 | Росберг | Мерцедес | + 13.5 |
4 | Кубица | Рено | + 18.5 |
5 | Сутил | Форс Индия | + 21.0 |
6 | Хамилтън | Макларън | + 23.4 |
7 | Маса | Ферари | + 27.0 |
8 | Бътън | Макларън | + 37.9 |
9 | Алгерсуари | Торо Росо | + 70.6 |
10 | Хулкенберг | Уилямс | + 73.3 |
11 | Буеми | Торо Росо | + 78.9 |
12 | Баричело | Уилямс | + 1 об. |
13 | Алонсо | Ферари | + 2 об. |
14 | Ди Граси | Върджин | + 3 об. |
15 | Чандхок | Испания | + 3 об. |
16 | Сена | Испания | + 4 об. |
17 | Трули | Лотус | + 5 об. |
Отпаднали: | |||
Ковалайнен | Лотус | 46 об. | |
Петров | Рено | 32 об. | |
Лиюци | Форс Индия | 12 об. | |
Шумахер | Мерцедес | 9 об. | |
Кобаяши | Заубер | 8 об. | |
Глок | Върджин | 2 об. | |
Де ла Роса | Заубер | 0 об. | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Маса | 39 | |
2 | Фетел | 37 | |
3 | Алонсо | 37 | |
4 | Бътън | 35 | |
5 | Росберг | 35 | |
6 | Хамилтън | 31 | |
7 | Кубица | 30 | |
8 | Уебър | 24 | |
9 | Сутил | 10 | |
10 | Шумахер | 9 | |
11 | Лиюци | 8 | |
12 | Баричело | 5 | |
13 | Алгерсуари | 2 | |
14 | Хулкенберг | 1 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Ферари | 76 | |
2 | Макларън | 66 | |
3 | Ред Бул | 61 | |
4 | Мерцедес | 44 | |
5 | Рено | 20 | |
6 | Форс Индия | 18 | |
7 | Уилямс | 6 | |
8 | Торо Росо | 2 |