Себастиян Фетел с Ред Бул най-сетне прекъсна лошия си късмет от началото на сезона и след като направи безгрешно състезание в Гран При на Малайзия спечели първата си победа.

Фетел бе най-бързият пилот в предишните две състезания, но механични повреди му попречиха да се качи на почетната стълбичка. Сега обаче той нямаше такива проблеми и взе 6-тата си победа в кариерата.

Триумфът на Ред Бул бе пълен, тъй като Марк Уебър помогна за двойната победа на отбора.  Австралиецът също направи много стабилно състезание и единствено по-лошото тръгване на старта предопредели загубата му от Фетел.

Същевременно продължава впечатляващото представяне на Нико Росберг с Мерцедес. Той финишира на 3-то място и спечели първи подиум за отбора си през този сезон. На другия полюс бе настроението на съотборника му Михаел Шумахер, който отпадна поради повреда.

Роберт Кубица също затвърди възхода на Рено и след като в миналото състезание бе 2-ри, сега взе солидната 4-та позиция.

Най-добро представяне от тръгналите от дъното на решетката пилоти на Макларън и Ферари направи Люис Хамилтън. Той се добра до 6-то място. Фелипе Маса, Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо водеха тройна битка през почти цялото състезание. Накрая бразилецът я спечели, взимайки 7-мо място, а Алонсо отпадна заради повреда в двигателя само 2 обиколки преди края.





На старта Себастиян Фетел потегли много добре и излезе на първо място, изпреварвайки Росберг и Уебър. Михаел Шумахер също спечели две позиции и стана 6-ти. Най-добър старт обаче направи Люис Хамилтън, който от 20-ти стигна 12-то място.

За разлика от него Маса, Бътън и Алонсо не потеглиха толкова добре и след първата обиколка бяха 15-ти, 16-ти и 17-ти.

Постепенно Хамилтън изпревари още двама души, но 9-тия Витали Петров доста го затрудни. Двамата направиха много зрелищна битка, при която Хамилтън изпревари руснакът, но той много изненадващо контраатакува след два завоя и си върна позицията. Малко по-късно Хамилтън отново изпревари пилота на Рено и макар да имаше нова много интересна контраатака, тя се оказа неуспешна.

Много интересно бе и при битката между Маса, Бътън и Алонсо. Пилотът на Макларън опита да изпревари бразилеца, но не само че не успя, ами допусна Алонсо пред себе си. Малко по-късно обаче световният шампион изпревари испанеца и си върна позицията. Състоянието на гумите на Бътън обаче се влоши прекалено бързо и пръв от фаворитите влезе в бокса още в 10-та обиколка.

Тежките времена за Михаел Шумахер след завръщането му продължиха и германецът трябваше да преглътне нов горчив хап - заради повреда в задната гума той отпадна в 12-та обиколка.

Отпред Себастиян Фетел и Марк Уебър се движеха в рамките само на секунда и половина, докато зад тях третият Нико Росберг бе на 4.5 секунди.

Постепенно пък Люис Хамилтън стигна до 6-то място.

Първи от лидерит в бокса влязаха Сутил от 5-то място и Кубица от 4-то място съответно в 21 и 22 обиколка.

В 23-та обиколка в бокса влезе и Нико Росберг и механиците на Мерцедес поставиха рекорд за сезона, сменяйки гумите му за 3.3 секунди. Това позволи на Росберг да излезе точно пред Кубица, който бе наваксал доста време.

Обиколка по-късно в бокса влезе и Фетел и той също имаше шансът да излезе точно пред носа на Хамилтън.

Другият пилот на Ред Бул - Марк Уебър обаче пострада от работата на механиците и се забави допълнително с около 2 секунди повече при своето спиране в бокса.

Фелипе Маса също спря в бокса в 27-та обиколка, но съотборникът му Алонсо, както и Хамилтън продължиха да карат.

Все пак пилотът на Макларън смени гуми в 33-та обиколка и се завърна точно зад съотборника си Бътън на 8-ма позиция. Той обаче много бързо го изпревари.

Едва в 37-та позиция в бокса влезе и Фернандо Алонсо. Изтегленото му назад спиране го върна на пистата на 9-то място, на цели 12 секунди зад Маса.

Така подреждането бе Фетел, Уебър, Росберг, Кубица, Сутил, Хамилтън, Бътън, Маса и Алонсо.

Най-близко един до друг бяха Сутил и Хамилтън, както и Бътън и Маса, които се бореха съответно за 5-то и 7-мо място.

Изключително интересно обаче бе темпото на Алонсо. Заради оставащите до края по-малко обиколки той бе заложил на по-мекия тип гуми и правеше обиколки с  около 2 секунди по-бързи от останалите пилоти. Така само за 5-6 обиколки той застигна съотборника си Фелипе Маса.

След като бе застигнат от Алонсо, Маса сякаш се стресна от това и набързо изпревари Бътън 12 обиколки преди края. Това му позволи да вдигне темпото си и постепенно започна да застига Люис Хамилтън, който бе на около 6 секунди напред.

Две обиколки преди края Алонсо, който на свой ред бе запушен зад Бътън, започна яростни атаки срещу англичанина. Неговият двигател обаче не издържа и той отпадна злощастно.

До края никой друг пилот не предприе повече рискове и така Фетел спечели пред Уебър, Росберг, Кубица, Сутил, Хамилтън, Маса и Бътън.



ГРАН ПРИ НА МАЛАЙЗИЯ





Пилот Отбор Време
1 Фетел Ред Бул
2 Уебър Ред Бул + 4.8
3 Росберг Мерцедес + 13.5
4 Кубица Рено + 18.5
5 Сутил Форс Индия + 21.0
6 Хамилтън Макларън + 23.4
7 Маса Ферари + 27.0
8 Бътън Макларън + 37.9
9 Алгерсуари Торо Росо + 70.6
10 Хулкенберг Уилямс + 73.3
11 Буеми Торо Росо + 78.9
12 Баричело Уилямс + 1 об.
13 Алонсо Ферари + 2 об.
14 Ди Граси Върджин + 3 об.
15 Чандхок Испания + 3 об.
16 Сена Испания + 4 об.
17 Трули Лотус + 5 об.





Отпаднали:

Ковалайнен Лотус 46 об.

Петров Рено 32 об.

Лиюци Форс Индия 12 об.

Шумахер Мерцедес 9 об.

Кобаяши Заубер 8 об.

Глок Върджин 2 об.

Де ла Роса Заубер 0 об.





Класиране пилоти:
1 Маса 39
2 Фетел 37
3 Алонсо 37
4 Бътън 35
5 Росберг 35
6 Хамилтън 31
7 Кубица 30
8 Уебър 24
9 Сутил 10
10 Шумахер 9
11 Лиюци 8
12 Баричело 5
13 Алгерсуари 2
14 Хулкенберг 1





Класиране отбори:
1 Ферари 76
2 Макларън 66
3 Ред Бул 61
4 Мерцедес 44
5 Рено 20
6 Форс Индия 18
7 Уилямс 6
8 Торо Росо 2