Себастиян Фетел спечели последното състезание за сезона във Формула 1 за Гран При на Абу Даби. Така пилотът на Ред Бул се пребори с Рубенс Баричело за второто място в крайното класиране. Младият германец се пребори още след първите спирания в бокса с основния си конкурент Люис Хамилтън. След това англичанинът бе сполетян от малшанс и отпадна с механична повреда.Триумфът на Ред Бул бе пълен, тъй като Марк Уебър завърши на второ място. В последната обиколка обаче австралиецът трябваше да отстоява бесните атаки на Дженсън Бътън, който приключи шампионския си сезон в много добър стил.Денят обаче няма да бъде запомнен с добро от правещите прощалните си състезания за своите отбори Кими Райконен и Фернандо Алонсо. Финландецът завърши извън зоната на точките и така не успя да помогне на отбора си в битката за 3-то място при конструкторите с Макларън.Фернандо Алонсо пък бе един от най-бавните на пистата и завърши едва 14-ти.На старта нямаше разместване в челото и Хамилтън уддържа позицията си пред двата Ред Бул-а. 4-тия Рубенс Баричело обаче леко чукна Марк Уебър отзад и макар нито един от двамата да нямаше проблеми, Бътън се възползва и изпревари съотборника си.Най-интересната битка в първата обиколка бе на Роберт Кубица и Ярно Трули, като след няколко опита полският пилот на БМВ успя да изпревари италианеца и да вземе 6-та позиция.В началото Хамилтън отвори малка разлика, но бързо Фетел и Уебър изравниха скоростта. Не много далеч зад тях бе Дженсън Бътън, а Рубенс Баричело явно нямаше проблем с предното си крило, тъй като също караше със състезателно темпо.Отпред Себастиян Фетел и Люис Хамилтън се бориха свирепо, разменяйки си най-бързи обиколки. В стремежа си да кара максимално бързо, пилотът на Макларън дори допусна малка грешка в 10-та обиколка, като излезе леко от пистата и загуби около секунда.С промяната на условията на пистата постепенно болидите на Ред Бул станаха по-бързи. Себастиян Фетел не можеше да покаже скоростта си, запушен зад Хамилтън, но Марк Уебър започна да ги застига и стопи разликата от 3 секунди.В 16-та обиколка пръв от лидерите в бокса влезе Рубенс Баричело. Механиците му не смениха изобщо крилото, което показа че явно ситуацията не е толкова лоша. В тази обиколка влезе и Роберт Кубица.В следващата обиколка влязаха и Хамилтън и Бътън. Англичанинът се върна на 7-та позиция, а интересното бе, че заради многото гориво и студените гуми Бътън бе изпреварен на пистата от новака Кобаяши. Младият японски пилот на Тойота се представяше прекрасно и беше най-бързият пилот от тези, които бяха със стратегия с едно спиране в бокса, сред които бе и Кими Райконен.Хайме Алгерсуари от Торо Росо пък направи абсурдна грешка, като обърка боксовете и вместо в своя, тръгна да спира в този на Ред Бул. Пръв от Ред Бул-лите в бокса влезе Марк Уебър, а обиколка по-късно в 20-тия тур влезе и Себастиян Фетел. И двамата бяха натрупали достатъчно преднина и при връщането си на пистата бяха пред Хамилтън.Пилотът на Макларън обаче бе сполетян от по-сериозен проблем, тъй като заради повреда в спирачките се прибра в бокса и отпадна от състезанието.След спиранията в бокса Фетел уверено водеше напред, а отзад съотборникът му Марк Уебър не рискуваше излишно и остана на 10 секунди назад.По-оспорвана обаче бе вътрешната битка в Браун ГП. Дженсън Бътън бе трети на 20 секунди зад лидера, а отзад Баричело го гонеше на около 3 секунди дистанция.От пилотите само с едно спиране в бокса най-интересна бе битката между Хейки Ковалайнен и Кими Райконен. Тя бе също така и за 3-то място в генералното класиране при конструкторите.  Пилотът на Макларън бе този, който спря по-късно от сънародника си от Ферари и успя да излезе преди него. И двамата обаче бяха доста зад сензацията Кобаяши.Последен от всички, 20 обиколки преди края, в бокса влезе и Фернандо Алонсо, но дори и това не подобри ситуацията му и той продължи да е в дъното на колоната.Роберт Кубица пък се бе оказал отново зад Ярно Трули и това означаваше, че трябва да даде всичко от себе си при вторите спирания. След спирането си обаче полякът влезе в остра битка с Буеми, което доведе до завъртане и загуба на ценни секунди. Пръв от пилотите на Браун ГП влезе Рубенс Баричело, което означаваше, че губи битката за третото място с Бътън. Световният шампион нямаше никакви проблеми при своето спиране и така си гарантира качване на почетната стълбичка.Бътън обаче не се бе задоволил само с 3-то място и подгони втория Марк Уебър. За 10 обиколки той стопи десетте секунди разлика и в последната обиколка започна свирепа офанзива. В няколко обиколки двамата караха гума до гума. Бътън обаче се показа като джентълмен и определено внимаваше много да не блъсне съперника си, което пък донякъде му попречи да финализира изпреварването. Ник Хайдфелд пък някак незабележимо се бе преборил за чудесното 5-то място в последното си състезание за БМВ. Зад него още по-сензационнно бе 6-то място на Камуи Кобаяши в едва второто му състезание във Формула 1. Последните точки отидоха за Ярно Трули, който все още не знае къде ще кара през следващия сезон и за Себастиян Буеми.
Гран При на Абу Даби:
Пилот Отбор Време
1 Фетел Ред Бул 1ч34:03.314
2 Уебър Ред Бул + 17.857
3 Бътън Браун + 18.467
4 Баричело Браун + 22.735
5 Хайдфелд БМВ + 26.253
6 Кобаяши Тойота + 28.343
7 Трули Тойота + 34.366
8 Буеми Торо Росо + 41.294
9 Росберг Уилямс + 45.941
10 Кубица БМВ + 48.180
11 Ковалайнен Макларън + 52.798
12 Райконен Ферари + 54.317
13 Накажима Уилямс + 59.839
14 Алонсо Рено + 1:09.687
15 Лиюци Форс Индия + 1:34.450
16 Грожан Рено + 1 об.
17 Фисикела Ферари + 1 об.
18 Сутил Форс Индия + 1 об.
Най-бърза обиколка – Фетел: 1:40.279
Отпаднали:
Хамилтън Макларън 21
Алгерсуари Торо Росо 19
Крайно класиране 2009:
Пилоти:
1 Бътън 95
2 Фетел 84
3 Баричело 77
4 Уебър 69.5
5 Хамилтън 49
6 Райконен 48
7 Росберг 34.5
8 Трули 32.5
9 Алонсо 26
10 Глок 24
11 Ковалайнен 22
12 Маса 22
13 Хайдфелд 19
14 Кубица 17
15 Фисикела 8
16 Буеми 6
17 Сутил 5
18 Кобаяши 3
19 Бурде 2
Отбори:
1 Браун 172
2 Ред Бул 153.5
3 Макларън 71
4 Ферари 70
5 Тойота 59.5
6 БМВ 36
7 Уилямс 34.5
8 Рено 26
9 Форс Индия 13
10 Торо Росо 8