Себастиян Фетел спечели последното състезание за сезона във Формула 1 за Гран При на Абу Даби. Така пилотът на Ред Бул се пребори с Рубенс Баричело за второто място в крайното класиране.
Младият германец се пребори още след първите спирания в бокса с основния си конкурент Люис Хамилтън. След това англичанинът бе сполетян от малшанс и отпадна с механична повреда.
Триумфът на Ред Бул бе пълен, тъй като Марк Уебър завърши на второ място. В последната обиколка обаче австралиецът трябваше да отстоява бесните атаки на Дженсън Бътън, който приключи шампионския си сезон в много добър стил.
Денят обаче няма да бъде запомнен с добро от правещите прощалните си състезания за своите отбори Кими Райконен и Фернандо Алонсо. Финландецът завърши извън зоната на точките и така не успя да помогне на отбора си в битката за 3-то място при конструкторите с Макларън.
Фернандо Алонсо пък бе един от най-бавните на пистата и завърши едва 14-ти.
На старта нямаше разместване в челото и Хамилтън уддържа позицията си пред двата Ред Бул-а. 4-тия Рубенс Баричело обаче леко чукна Марк Уебър отзад и макар нито един от двамата да нямаше проблеми, Бътън се възползва и изпревари съотборника си.
Най-интересната битка в първата обиколка бе на Роберт Кубица и Ярно Трули, като след няколко опита полският пилот на БМВ успя да изпревари италианеца и да вземе 6-та позиция.
В началото Хамилтън отвори малка разлика, но бързо Фетел и Уебър изравниха скоростта. Не много далеч зад тях бе Дженсън Бътън, а Рубенс Баричело явно нямаше проблем с предното си крило, тъй като също караше със състезателно темпо.
Отпред Себастиян Фетел и Люис Хамилтън се бориха свирепо, разменяйки си най-бързи обиколки. В стремежа си да кара максимално бързо, пилотът на Макларън дори допусна малка грешка в 10-та обиколка, като излезе леко от пистата и загуби около секунда.
С промяната на условията на пистата постепенно болидите на Ред Бул станаха по-бързи. Себастиян Фетел не можеше да покаже скоростта си, запушен зад Хамилтън, но Марк Уебър започна да ги застига и стопи разликата от 3 секунди.
В 16-та обиколка пръв от лидерите в бокса влезе Рубенс Баричело. Механиците му не смениха изобщо крилото, което показа че явно ситуацията не е толкова лоша. В тази обиколка влезе и Роберт Кубица.
В следващата обиколка влязаха и Хамилтън и Бътън. Англичанинът се върна на 7-та позиция, а интересното бе, че заради многото гориво и студените гуми Бътън бе изпреварен на пистата от новака Кобаяши. Младият японски пилот на Тойота се представяше прекрасно и беше най-бързият пилот от тези, които бяха със стратегия с едно спиране в бокса, сред които бе и Кими Райконен.
Хайме Алгерсуари от Торо Росо пък направи абсурдна грешка, като обърка боксовете и вместо в своя, тръгна да спира в този на Ред Бул.
Пръв от Ред Бул-лите в бокса влезе Марк Уебър, а обиколка по-късно в 20-тия тур влезе и Себастиян Фетел. И двамата бяха натрупали достатъчно преднина и при връщането си на пистата бяха пред Хамилтън.
Пилотът на Макларън обаче бе сполетян от по-сериозен проблем, тъй като заради повреда в спирачките се прибра в бокса и отпадна от състезанието.
След спиранията в бокса Фетел уверено водеше напред, а отзад съотборникът му Марк Уебър не рискуваше излишно и остана на 10 секунди назад.
По-оспорвана обаче бе вътрешната битка в Браун ГП. Дженсън Бътън бе трети на 20 секунди зад лидера, а отзад Баричело го гонеше на около 3 секунди дистанция.
От пилотите само с едно спиране в бокса най-интересна бе битката между Хейки Ковалайнен и Кими Райконен. Тя бе също така и за 3-то място в генералното класиране при конструкторите. Пилотът на Макларън бе този, който спря по-късно от сънародника си от Ферари и успя да излезе преди него. И двамата обаче бяха доста зад сензацията Кобаяши.
Последен от всички, 20 обиколки преди края, в бокса влезе и Фернандо Алонсо, но дори и това не подобри ситуацията му и той продължи да е в дъното на колоната.
Роберт Кубица пък се бе оказал отново зад Ярно Трули и това означаваше, че трябва да даде всичко от себе си при вторите спирания. След спирането си обаче полякът влезе в остра битка с Буеми, което доведе до завъртане и загуба на ценни секунди.
Пръв от пилотите на Браун ГП влезе Рубенс Баричело, което означаваше, че губи битката за третото място с Бътън. Световният шампион нямаше никакви проблеми при своето спиране и така си гарантира качване на почетната стълбичка.
Бътън обаче не се бе задоволил само с 3-то място и подгони втория Марк Уебър. За 10 обиколки той стопи десетте секунди разлика и в последната обиколка започна свирепа офанзива. В няколко обиколки двамата караха гума до гума. Бътън обаче се показа като джентълмен и определено внимаваше много да не блъсне съперника си, което пък донякъде му попречи да финализира изпреварването.
Ник Хайдфелд пък някак незабележимо се бе преборил за чудесното 5-то място в последното си състезание за БМВ. Зад него още по-сензационнно бе 6-то място на Камуи Кобаяши в едва второто му състезание във Формула 1.
Последните точки отидоха за Ярно Трули, който все още не знае къде ще кара през следващия сезон и за Себастиян Буеми.
Напиши коментар
Младият германец се пребори още след първите спирания в бокса с основния си конкурент Люис Хамилтън. След това англичанинът бе сполетян от малшанс и отпадна с механична повреда.
Триумфът на Ред Бул бе пълен, тъй като Марк Уебър завърши на второ място. В последната обиколка обаче австралиецът трябваше да отстоява бесните атаки на Дженсън Бътън, който приключи шампионския си сезон в много добър стил.
Денят обаче няма да бъде запомнен с добро от правещите прощалните си състезания за своите отбори Кими Райконен и Фернандо Алонсо. Финландецът завърши извън зоната на точките и така не успя да помогне на отбора си в битката за 3-то място при конструкторите с Макларън.
Фернандо Алонсо пък бе един от най-бавните на пистата и завърши едва 14-ти.
На старта нямаше разместване в челото и Хамилтън уддържа позицията си пред двата Ред Бул-а. 4-тия Рубенс Баричело обаче леко чукна Марк Уебър отзад и макар нито един от двамата да нямаше проблеми, Бътън се възползва и изпревари съотборника си.
Най-интересната битка в първата обиколка бе на Роберт Кубица и Ярно Трули, като след няколко опита полският пилот на БМВ успя да изпревари италианеца и да вземе 6-та позиция.
В началото Хамилтън отвори малка разлика, но бързо Фетел и Уебър изравниха скоростта. Не много далеч зад тях бе Дженсън Бътън, а Рубенс Баричело явно нямаше проблем с предното си крило, тъй като също караше със състезателно темпо.
Отпред Себастиян Фетел и Люис Хамилтън се бориха свирепо, разменяйки си най-бързи обиколки. В стремежа си да кара максимално бързо, пилотът на Макларън дори допусна малка грешка в 10-та обиколка, като излезе леко от пистата и загуби около секунда.
С промяната на условията на пистата постепенно болидите на Ред Бул станаха по-бързи. Себастиян Фетел не можеше да покаже скоростта си, запушен зад Хамилтън, но Марк Уебър започна да ги застига и стопи разликата от 3 секунди.
В 16-та обиколка пръв от лидерите в бокса влезе Рубенс Баричело. Механиците му не смениха изобщо крилото, което показа че явно ситуацията не е толкова лоша. В тази обиколка влезе и Роберт Кубица.
В следващата обиколка влязаха и Хамилтън и Бътън. Англичанинът се върна на 7-та позиция, а интересното бе, че заради многото гориво и студените гуми Бътън бе изпреварен на пистата от новака Кобаяши. Младият японски пилот на Тойота се представяше прекрасно и беше най-бързият пилот от тези, които бяха със стратегия с едно спиране в бокса, сред които бе и Кими Райконен.
Хайме Алгерсуари от Торо Росо пък направи абсурдна грешка, като обърка боксовете и вместо в своя, тръгна да спира в този на Ред Бул.
Пръв от Ред Бул-лите в бокса влезе Марк Уебър, а обиколка по-късно в 20-тия тур влезе и Себастиян Фетел. И двамата бяха натрупали достатъчно преднина и при връщането си на пистата бяха пред Хамилтън.
Пилотът на Макларън обаче бе сполетян от по-сериозен проблем, тъй като заради повреда в спирачките се прибра в бокса и отпадна от състезанието.
След спиранията в бокса Фетел уверено водеше напред, а отзад съотборникът му Марк Уебър не рискуваше излишно и остана на 10 секунди назад.
По-оспорвана обаче бе вътрешната битка в Браун ГП. Дженсън Бътън бе трети на 20 секунди зад лидера, а отзад Баричело го гонеше на около 3 секунди дистанция.
От пилотите само с едно спиране в бокса най-интересна бе битката между Хейки Ковалайнен и Кими Райконен. Тя бе също така и за 3-то място в генералното класиране при конструкторите. Пилотът на Макларън бе този, който спря по-късно от сънародника си от Ферари и успя да излезе преди него. И двамата обаче бяха доста зад сензацията Кобаяши.
Последен от всички, 20 обиколки преди края, в бокса влезе и Фернандо Алонсо, но дори и това не подобри ситуацията му и той продължи да е в дъното на колоната.
Роберт Кубица пък се бе оказал отново зад Ярно Трули и това означаваше, че трябва да даде всичко от себе си при вторите спирания. След спирането си обаче полякът влезе в остра битка с Буеми, което доведе до завъртане и загуба на ценни секунди.
Пръв от пилотите на Браун ГП влезе Рубенс Баричело, което означаваше, че губи битката за третото място с Бътън. Световният шампион нямаше никакви проблеми при своето спиране и така си гарантира качване на почетната стълбичка.
Бътън обаче не се бе задоволил само с 3-то място и подгони втория Марк Уебър. За 10 обиколки той стопи десетте секунди разлика и в последната обиколка започна свирепа офанзива. В няколко обиколки двамата караха гума до гума. Бътън обаче се показа като джентълмен и определено внимаваше много да не блъсне съперника си, което пък донякъде му попречи да финализира изпреварването.
Ник Хайдфелд пък някак незабележимо се бе преборил за чудесното 5-то място в последното си състезание за БМВ. Зад него още по-сензационнно бе 6-то място на Камуи Кобаяши в едва второто му състезание във Формула 1.
Последните точки отидоха за Ярно Трули, който все още не знае къде ще кара през следващия сезон и за Себастиян Буеми.
Гран При на Абу Даби: | |||
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Фетел | Ред Бул | 1ч34:03.314 |
2 | Уебър | Ред Бул | + 17.857 |
3 | Бътън | Браун | + 18.467 |
4 | Баричело | Браун | + 22.735 |
5 | Хайдфелд | БМВ | + 26.253 |
6 | Кобаяши | Тойота | + 28.343 |
7 | Трули | Тойота | + 34.366 |
8 | Буеми | Торо Росо | + 41.294 |
9 | Росберг | Уилямс | + 45.941 |
10 | Кубица | БМВ | + 48.180 |
11 | Ковалайнен | Макларън | + 52.798 |
12 | Райконен | Ферари | + 54.317 |
13 | Накажима | Уилямс | + 59.839 |
14 | Алонсо | Рено | + 1:09.687 |
15 | Лиюци | Форс Индия | + 1:34.450 |
16 | Грожан | Рено | + 1 об. |
17 | Фисикела | Ферари | + 1 об. |
18 | Сутил | Форс Индия | + 1 об. |
Най-бърза обиколка – Фетел: 1:40.279 | |||
Отпаднали: | |||
Хамилтън | Макларън | 21 | |
Алгерсуари | Торо Росо | 19 | |
Крайно класиране 2009: | |||
Пилоти: | |||
1 | Бътън | 95 | |
2 | Фетел | 84 | |
3 | Баричело | 77 | |
4 | Уебър | 69.5 | |
5 | Хамилтън | 49 | |
6 | Райконен | 48 | |
7 | Росберг | 34.5 | |
8 | Трули | 32.5 | |
9 | Алонсо | 26 | |
10 | Глок | 24 | |
11 | Ковалайнен | 22 | |
12 | Маса | 22 | |
13 | Хайдфелд | 19 | |
14 | Кубица | 17 | |
15 | Фисикела | 8 | |
16 | Буеми | 6 | |
17 | Сутил | 5 | |
18 | Кобаяши | 3 | |
19 | Бурде | 2 | |
Отбори: | |||
1 | Браун | 172 | |
2 | Ред Бул | 153.5 | |
3 | Макларън | 71 | |
4 | Ферари | 70 | |
5 | Тойота | 59.5 | |
6 | БМВ | 36 | |
7 | Уилямс | 34.5 | |
8 | Рено | 26 | |
9 | Форс Индия | 13 | |
10 | Торо Росо | 8 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар