Дженсън Бътън е новият световен шампион във Формула 1. Пилотът на Браун ГП направи страхотно състезание за Гран При на Бразилия и от 14-то място се пребори за 5-та позиция.Така той запази преднината си пред съперниците си Рубенс Баричело и Себастиян Фетел и едно състезание преди края на шампионата е недостижим начело в класирането.Преди състезанието той имаше 16 точки преднина пред Фетел и 14 точки пред съотборника си Баричело. Затова той знаеше, че при едно стабилно състезание дори и победа на някой от преките му конкуренти нямаше да го спре за титлата.Задачата му бе много улеснена от това, че на старта доста от пилотите в средата на таблицата отпаднаха след няколко отделни инцидента. След това обаче и той даде необходимото от себе си, изнасяйки много силно, но същевременно много предпазливо състезание без излишни рискове.Стартиралият от първа позиция Рубенс Баричело пък разочарова местните фенове, тъй като загуби битката с Марк Уебър и дори Роберт Кубица. Той щеше да завърши на 3-то място, но дори и това бе провалено от спукана гума, която го прати чак на 8-мо място.Себастиян Фетел пък направи нелошо състезание, но много задната му 16-та стартова позиция го бе обрекла още от начало.На другия полюс бе съотборникът му в Ред Бул Марк Уебър, който спечели състезанието, което е втора негова победа в шампионата.Робърт Кубица пък изпя нещо като лебедова песен на БМВ, като изключително изненадващо стигна до 2-то място. На старта най-добре тръгна Кими Райконен, който изскочина 3-та позиция и след първия завой започна да притиска Марк Уебър. При опита му за изпреварване обаче австралиецът му затвори вратата и Кими се блъсна в него и си счупи предния спойлер.Отзад пък  Ярно Трули и Адриан Сутил се сблъскаха здраво и излетяха от пистата. Фернандо Алонсо също стана жертва на техния инцидент, тъй като се натресе на въртящата се кола на Сутил.При отделен инцидент пък Ковалайнен и Фисикела имаха контакт и в резултат на това финландският пилот на Макларън също трябваше да влезе в бокса.Там хаосът продължи, тъй като Ковалайнен тръгна предварително и откъсна маркуча за зареждане на гориво. Изтичащия от него бензин поля каращия отзад Райконен и за секунда пилотът на Ферари избухна в пламъци. Те обаче спряха след миг и той продължи безпроблемно. Люис Хамилтън също трябваше да влезе в бокса, но зареди с доста гориво и практически смени стратегията си само с едно нормално спиране.Всички тези инциденти естествено принудиха излизането на колата за сигурност. След рестарта на състезанието Баричело и Уебър запазиха позициите си, а Роберт Кубица изненадващо изпревари Росберг за 3-то място.Отзад Бътън и Фетел, които след разборията в началото бяха стигнали до 9-то и 11-то място, постепенно си проправяха път напред. И двамата изпревариха лесно Грожан, след това и Накаджима. Устремът на Бътън обаче бе спрян от 6-тия Кобаяши, който го задържа зад себе си доста обиколки.Отпред Баричело не успя да се откъсне от Уебър, а близо зад тях бе и Роберт Кубица. Пръв влезе Баричело, три обиколки по-късно Кубица, а след още три и Уебър. Това доведе до пълна промяна на реда, като Уебър се оказа пръв, Кубица втори, а Баричело трети.Малко по-късно в бокса влезе и Дженсън Бътън и се върна на 8-ма позиция. Много бързо обаче той изпревари Буеми и зае 7-мо място. Последен от всички, след средата на състезанието, влезе Себастиян Фетел. Той се бе изкачил до 2-ро място и бе на десетина секунди пред Баричело и 25 пред Бътън. След като спря в бокса обаче той излезе точно зад Бътън, на 7-мо място.При вторите спирания в бокса Уебър, Кубица и Баричело запазиха позициите си. Люис Хамилтън обаче, с променената си стратегия със само едно спиране, се възползва максимално и изскочи до 4-та позиция.Себастиян Фетел бе успял да изпревари Бътън след второто си спиране в бокса за 5-то място, но това бе абсолютно недостатъчно.Лошият ден за другият претендент за титлата Рубенс Баричело пък завърши с тотален малшанс, тъй като се оказа, че той има леко спукване на гумата и трябваше също да влезе за 3-ти път в бокса.Това го прати от 3-то чак на 8-мо място.В оставащите обиколки до края нямаше нито едно изпреварване на пистата. Опасенията от леки капки дъжд, които можеха да променят нещата, също не се оправдаха.Така на финала победителят Марк Уебър видя размахвания от Фелипе Маса кариран, а пък Дженсън Бътън запя на механиците си по радиовръзката "We are the champions" на Куин.
Пилот Отбор Време
1 Уебър Ред Бул 1ч32:23.081
2 Кубица БМВ + 7.626
3 Хамилтън Макларън + 18.944
4 Фетел Ред Бул + 19.652
5 Бътън Браун + 29.005
6 Райконен Ферари + 33.340
7 Буеми Торо Росо + 35.991
8 Баричело Браун + 45.454
9 Ковалайнен Макларън + 48.499
10 Кобаяши Тойота + 1:03.324
11 Фисикела Ферари + 1:10.665
12 Лиюци Форс Индия + 1:11.388
13 Грожан Рено + 1 об.
14 Алгерсуери Торо Росо + 1 об.
Най-бърза обиколка: Уебър - 1:13.733
Отпаднали:
Накажима Уилямс 31 об.
Росберг Уилямс 28 об.
Хайдфелд БМВ 22 об.
Сутил Форс Индия 1 об.
Трули Тойота 1 об.
Алонсо Рено 1 об.
Класиране Пилоти:
1 Бътън 89
2 Фетел 74
3 Баричело 72
4 Уебър 61.5
5 Хамилтън 49
6 Райконен 48
7 Росберг 34.5
8 Трули 30,5
9 Алонсо 26
10 Глок 24
11 Ковалайнен 22
12 Маса 22
13 Кубица 17
14 Хайдфелд 15
15 Фисикела 8
16 Сутил 5
17 Буеми 5
18 Бурде 2
Класиране Конструктори:
1 Браун 161
2 Ред Бул 135.5
3 Макларън 71
4 Ферари 70
5 Тойота 54.5
6 Уилямс 34.5
7 БМВ 32
8 Рено 26
9 Форс Индия 13
10 Торо Росо 7