Себастиян Фетел спечели третата си победа през сезона на пистата Сузука в Гран При на Япония и запази шансовете си за световната титла във Формула 1.
Пилотът на Ред Бул потегли от първа позиция и през цялото време контролираше състезанието. Дори и излизането на кола за сигурност в самия край на състезанието не му попречи да спечели победата.
На второ място финишира Ярно Трули с Тойота, което е и най-добрият му резултат през сезона. Италианецът се пребори в оспорвана битка с Люис Хамилтън, който в крайна сметка остана 3-ти.
Лидерите в класирането от Браун ГП имаха тежко състезание, потегляйки от 6-то и 10-то място. И двамата обаче взеха точки, като Баричело бе 7-ми, а Бътън 8-ми.
Така две състезания преди края интригата в борбата за титлата се запазва, тъй като и тримата претенденти запазват шансовете си. Води Дженсън Бътън, на 14 точки зад него е Баричело, а на 16 Фетел.
На старта Люис Хамилтън изпревари Ярно Трули благодарение на системата си КЕРС, но лидерът Себастиян Фетел зае защитна позиция и запази позицията си и след първия завой.
Борещият се за титлата Дженсън Бътън изпревари Роберт Кубица, но на свой ред отстъпи позиция на Хейки Ковалайнен с Макларън.
Фетел леко дръпна напред и натрупа преднина от около 4,5 секунди пред Хамилтън. Той пък бе преследван от Ярно Трули. По-назад се отдалечиха Ник Хайфелд, Кими Райконен и Рубенс Баричело.
Стартиралият от пит-лейна Марк Уебър имаше кошмарен ден, тъй като заради проблеми с рамката на кок-пита влезе цели 3 пъти в бокса само за 4 обиколки.
В 14-та обиколка Бътън получи подарък от Адриан Сутил, който в опита си да изпревари Ковалайнен направи контакт с него, завъртя се и позволи на Бътън да ги изпревари и двамата.
Пръв за планирано спиране в бокса влезе Люис Хамилтън в 15-та обиколка. Две обиколки по-късно това направиха и всички от челната шестица. Никой обаче не спечели позиция спрямо пряк съперник.
Последен от пилотите от първата половина на таблицата в бокса влезе Кубица. Въпреки това той не бе успял да натрупа аванс, който да му позволи да излезе пред Дженсън Бътън.
Преди вторите спирания в бокса Фетел отново имаше малък аванс пред Хамилтън - около 7 секунди. Ярно Трули пък бе още 3 секунди назад. Отзад пък Кими Райконен бе намерил много добра скорост и бе застигнал Хайдфелд, като двамата бяха на 20 секунди зад лидера. Същевременно пилотът на Ферари се бе откъснал доста пред Рубенс Баричело.
Финландецът обаче пръв от лидерите направи своето второ спиране в бокса, а на всичкото отгоре при връщането си на пистата влезе в трафик. Все пак именно спирането в бокса помогна на Кими да изпревари Хайдфелд, който спря обиколка по-късно.
Най-интересно бе при спирането на втория и третия Люис Хамилтън и Ярно Трули. Пилотът на Тойота спря две обиколки по-късно и това му помогна да навакса 3-те секунди изоставане и да изпревари световния шампион.
Интересно бе и при излизането от бокса на Джанкарло Фисикела и Хейки Ковалайнен. Точно накрая на питлейна, преди излизане на пистата двамата се счепкаха сериозно и дори блъснаха леко колите си, като бе голям късмет, че и двамата продължиха без повреди. Лютата битка бе спечелена от пилота на Макларън.
9 обиколки преди края стана доста интересно, тъй като заради катастрофа на Хайме Алгерсуари на пистата излезе кола за сигурност. В този момент единствено Нико Росберг не бе влизал в бокса и естествено, веднага го направи. При нормално състезание пилотът на Уилямс щеше да се бори за 8-мо място с Дженсън Бътън, но при развилата се ситуация той излезе на чудесното 5-то място.
Маршалите на състезанието взеха доста странното решение да оставят изостаналия на 1 обиколка Роман Грожан да е непосредствено между първия Фетел и втория Ярно Трули. Така при рестартирането нямаше никаква опасност за лидера.
От бокса на Макларън пък заявиха на Хамилтън, че системата му КЕРС не работи. Така той от хищник се почувства като плячка, тъй като не само нямаше шанс да атакува Трули, ами беше и под заплаха с разполагащия с работеща система КЕРС Кими Райконен.
При рестартиране на състезанието обаче не стана нито едно разместване. Всички пилоти в челото се разкъсаха и нямаше никакви атаки. Най-интересно бе при борбата за 8-мо място, в която Роберт Кубица сериозно притисна Дженсън Бътън, но не успя да го изпревари.
Напиши коментар
Пилотът на Ред Бул потегли от първа позиция и през цялото време контролираше състезанието. Дори и излизането на кола за сигурност в самия край на състезанието не му попречи да спечели победата.
На второ място финишира Ярно Трули с Тойота, което е и най-добрият му резултат през сезона. Италианецът се пребори в оспорвана битка с Люис Хамилтън, който в крайна сметка остана 3-ти.
Лидерите в класирането от Браун ГП имаха тежко състезание, потегляйки от 6-то и 10-то място. И двамата обаче взеха точки, като Баричело бе 7-ми, а Бътън 8-ми.
Така две състезания преди края интригата в борбата за титлата се запазва, тъй като и тримата претенденти запазват шансовете си. Води Дженсън Бътън, на 14 точки зад него е Баричело, а на 16 Фетел.
На старта Люис Хамилтън изпревари Ярно Трули благодарение на системата си КЕРС, но лидерът Себастиян Фетел зае защитна позиция и запази позицията си и след първия завой.
Борещият се за титлата Дженсън Бътън изпревари Роберт Кубица, но на свой ред отстъпи позиция на Хейки Ковалайнен с Макларън.
Фетел леко дръпна напред и натрупа преднина от около 4,5 секунди пред Хамилтън. Той пък бе преследван от Ярно Трули. По-назад се отдалечиха Ник Хайфелд, Кими Райконен и Рубенс Баричело.
Стартиралият от пит-лейна Марк Уебър имаше кошмарен ден, тъй като заради проблеми с рамката на кок-пита влезе цели 3 пъти в бокса само за 4 обиколки.
В 14-та обиколка Бътън получи подарък от Адриан Сутил, който в опита си да изпревари Ковалайнен направи контакт с него, завъртя се и позволи на Бътън да ги изпревари и двамата.
Пръв за планирано спиране в бокса влезе Люис Хамилтън в 15-та обиколка. Две обиколки по-късно това направиха и всички от челната шестица. Никой обаче не спечели позиция спрямо пряк съперник.
Последен от пилотите от първата половина на таблицата в бокса влезе Кубица. Въпреки това той не бе успял да натрупа аванс, който да му позволи да излезе пред Дженсън Бътън.
Преди вторите спирания в бокса Фетел отново имаше малък аванс пред Хамилтън - около 7 секунди. Ярно Трули пък бе още 3 секунди назад. Отзад пък Кими Райконен бе намерил много добра скорост и бе застигнал Хайдфелд, като двамата бяха на 20 секунди зад лидера. Същевременно пилотът на Ферари се бе откъснал доста пред Рубенс Баричело.
Финландецът обаче пръв от лидерите направи своето второ спиране в бокса, а на всичкото отгоре при връщането си на пистата влезе в трафик. Все пак именно спирането в бокса помогна на Кими да изпревари Хайдфелд, който спря обиколка по-късно.
Най-интересно бе при спирането на втория и третия Люис Хамилтън и Ярно Трули. Пилотът на Тойота спря две обиколки по-късно и това му помогна да навакса 3-те секунди изоставане и да изпревари световния шампион.
Интересно бе и при излизането от бокса на Джанкарло Фисикела и Хейки Ковалайнен. Точно накрая на питлейна, преди излизане на пистата двамата се счепкаха сериозно и дори блъснаха леко колите си, като бе голям късмет, че и двамата продължиха без повреди. Лютата битка бе спечелена от пилота на Макларън.
9 обиколки преди края стана доста интересно, тъй като заради катастрофа на Хайме Алгерсуари на пистата излезе кола за сигурност. В този момент единствено Нико Росберг не бе влизал в бокса и естествено, веднага го направи. При нормално състезание пилотът на Уилямс щеше да се бори за 8-мо място с Дженсън Бътън, но при развилата се ситуация той излезе на чудесното 5-то място.
Маршалите на състезанието взеха доста странното решение да оставят изостаналия на 1 обиколка Роман Грожан да е непосредствено между първия Фетел и втория Ярно Трули. Така при рестартирането нямаше никаква опасност за лидера.
От бокса на Макларън пък заявиха на Хамилтън, че системата му КЕРС не работи. Така той от хищник се почувства като плячка, тъй като не само нямаше шанс да атакува Трули, ами беше и под заплаха с разполагащия с работеща система КЕРС Кими Райконен.
При рестартиране на състезанието обаче не стана нито едно разместване. Всички пилоти в челото се разкъсаха и нямаше никакви атаки. Най-интересно бе при борбата за 8-мо място, в която Роберт Кубица сериозно притисна Дженсън Бътън, но не успя да го изпревари.
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Фетел | Ред Бул | 1ч28:20.443 |
2 | Трули | Тойота | + 4.877 |
3 | Хамилтън | Макларън | + 6.472 |
4 | Райконен | Ферари | + 7.940 |
5 | Росберг | Уилямс | + 8.793 |
6 | Хайдфелд | БМВ | + 9.509 |
7 | Баричело | Браун | + 10.641 |
8 | Бътън | Браун | + 11.474 |
9 | Кубица | БМВ | + 11.777 |
10 | Алонсо | Рено | + 13.065 |
11 | Ковалайнен | Макларън | + 13.735 |
12 | Фисикела | Ферари | + 14.596 |
13 | Сутил | Форс Индия | + 14.959 |
14 | Лиюци | Форс Индия | + 15.734 |
15 | Накажима | Уилямс | + 17.973 |
16 | Грожан | Рено | + 1 об. |
17 | Уебър | Ред Бул | + 2 об. |
Най-бърза обиколка: Уебър, 1:32.569 | |||
Отпаднали: | |||
Алгерсуари | Торо Росо | 58 | |
Буеми | Торо Росо | 26 | |
Глок | Тойота | 15 | |
Класиране пилоти: | |||
1 | Бътън | 85 | |
2 | Баричело | 71 | |
3 | Фетел | 69 | |
4 | Уебър | 51.5 | |
5 | Райконен | 45 | |
6 | Хамилтън | 43 | |
7 | Росберг | 34.5 | |
8 | Трули | 30,5 | |
9 | Алонсо | 26 | |
10 | Глок | 24 | |
11 | Ковалайнен | 22 | |
12 | Маса | 22 | |
13 | Хайдфелд | 15 | |
14 | Кубица | 9 | |
15 | Фисикела | 8 | |
16 | Сутил | 5 | |
17 | Буеми | 3 | |
18 | Бурде | 2 | |
Класиране отбори: | |||
1 | Браун | 156 | |
2 | Ред Бул | 120.5 | |
3 | Ферари | 67 | |
4 | Макларън | 65 | |
5 | Тойота | 54.5 | |
6 | Уилямс | 34.5 | |
7 | Рено | 26 | |
8 | БМВ | 24 | |
9 | Форс Индия | 13 | |
10 | Торо Росо | 5 |
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар