Люис Хамилтън спечели втора победа за сезона, финиширайки първи в Гран При на Сингапур.Англичанинът стартира от първа позиция и води от началото до края, но бе облагодетелстван от проблемите на Себастиян Фетел и Нико Росберг, които за дълго време го притискаха много сериозно.И двамата обаче трябваше да изтърпят наказания с преминаване през бокса, което провали състезанието им. Малшансът за Фетел и Росберг помогна на Тимо Глок и Фернандо Алонсо да се качат на почетната стълбичка.В битката за титлата големия печеливш бе Дженсън Бътън, който тръгна от 12-та позиция, но завърши 5-ти. Така той не само че не загуби, ами спечели една точка спрямо съотборника си Рубенс Баричело. Така 3 кръга преди края Бътън води с 15-точки пред втория Баричело и с 25-точки пред Себастиян Фетел. Марк Уебър вече е извън битката за титлата.
На старта Хамилтън уддържа позицията си, но Фетел бе изпреварен от Нико Росберг за второто място. Добри потегляния направиха двамата пилоти на Браун. Баричело и Бътън потеглиха от 10 и 12-та позиция, но спечелиха съответно 3 и 2 позиции още на старта.Интересното бе, че Росберг не пускаше Хамилтън да се откъсне напред. Плътно зад тях бе и Себастиян Фетел, който бе най-лек от тримата. Марк Уебър изоставаше малко, а Фернандо Алонсо и Рубенс Баричело бяха очевидно по-бавни и само за няколко обиколки изостанаха на повече от 10 секунди.Пет обиколки след началото от бокса съобщиха по радиото на Хамилтън, че има риск от проблем със системите КЕРС и трябва да ги изключи. Малко след това от бокса на Ред Бул пък съобщиха на Марк Уебър, че трябва да пропусне Фернандо Алонсо пред себе си. Това бе тъй като малко след старта австралиецът изпревари пилотът на Рено с непозволена маневра през шикана. За негово нещастие, между двамата бе и Тимо Глок и така, за да пусне Алонсо, Уебър трябваше да пусне и пилотът на Тойота. В резултат на това той загуби почти 10 секунди.В 11-та обиколка се появи информацията, че системите КЕРС на Люис Хамилтън отново работят и наистина темпото на англичанинът бе постоянно високо.Пръв от лидерите в бокса влезе Себастиян Фетел в 17-та обиколка. Преди влизането му той бе с около 5 секунди зад Хамилтън и около 2.5 зад Росберг. Обиколка по-късно в бокса влезе и немският пилот на Уилямс. При връщането му той излезе на чиста писта, но пък пресече линията на излизане от пит-лейна. Впоследствие за това той получи наказание да премине през бокса.В 20-та обиколка в бокса влезе и лидерът Хамилтън. Преди това преднината му пред Фернандо Алонсо бе такава, че Хамилтън излезе непосредствено пред него.В следващата обиколка заради катастрофа между Ник Хайдфелд и Адриан Сутил предизвика излизане на кола за сигурност. Това облагодетелства донякъде пилотите, които не бяха влизали досега в бокса, а най-големият губещ бе Нико Росберг, тъй като наказанието, което при други обстоятелства може би щеше да му коства само 1 позиция, сега щеше да го прати почти последен.Колата за сигурност напомни за развоя на състезанието през миналата година, когато бе и скандалната уговорка на Рено и умишлената катастрофа на Нелсиньо Пике.Приликите с миналата година пък станаха още по-големи, когато Хайме Алгерсуари от Торо Росо не се съобрази с спуснатия лоли-поп и тръгна предварително от бокса. Така той повлече със себе си маркуча за зареждане с гориво. Същото се случи миналата година с Фелипе Маса и Ферари. Тогава обаче бразилецът направо скъса целия маркуч и кара 200 метра с него. Сега поне Алгерсуари се усети навреме и спря след десетина метра, без да предизвика сериозни последстия.След рестартиране на надпреварата всички пилоти бяха направили спиранията си в бокса и подреждането бе: Хамилтън, Фетел, Глок, Алонсо, Баричело, Ковалайнен, Бътън, Уебър. След изтърпяване на наказанието пък Росберг бе последен от всички.Постепенно Хамилтън и Фетел се откъснаха пред Глок и Алонсо. Петият Баричело пък явно имаше проблем с гумите и бе заформил огромна колона от болиди зад себе си.Себастиян Фетел не даваше на Хамилтън да се откъсне, но имаше сериозни проблеми. Двете му странични огледала се откъснаха в движение, при преминаване през шикана пък получи лека повреда в задния двоен дифузьор а накрая пък дори бе наказан да мине през бокса, заради превишена скорост при първото му преминаване в бокса.Това практически провали състезанието и на Фетел, лишавайки го от надежди да се бори за победата. При това положение Люис Хамилтън нямаше вече никаква конкуренция за първото място.Кошмарният ден за Ред Бул завърши с катастрофа на Марк Уебър, който изхвърча от пистата и се заби в предпазните огради. На повторението се видя, че по всяка вероятност причина за катастрофата е проблем със спирачките за австралиеца.За разлика от Гран При на Валенсия, когато Хамилтън също водеше надпреварата, но бе провален при последното си спиране в бокса, този път механиците на Макларън не допуснаха грешка. Така Хамилтън бе уверен лидер, а зад него направилият много стабилно състезание Тимо Глок бе със страхотната втора позиция. Зад него пък бе Фернандо Алонсо.Себастиян Фетел бе доста зад испанеца на 4-та позиция, но явно автомобилът му не се държеше добре и дори веднъж пилотът на Ред Бул изпусна един завой.Дженсън Бътън нямаше проблеми и застигна германеца 7 обиколки преди края, заплашвайки позицията на Фетел. Баричело и Ковалйнен на 6-та и 7-ма позиция не се бореха с никой, но за 8-то място имаше битка между Кубица, Накажима и Райконен.4 обиколки преди края лично Рос Браун се обади по радиото на Дженсън Бътън и го помоли "да закара колата до финала".До края нямаше размествания и пилотите финишираха в този ред.
Напиши коментар
Пилот | Отбор | Време | |
1 | Хамилтън | Макларън | 1ч56:06.337 |
2 | Глок | Тойота | + 9.634 |
3 | Алонсо | Рено | + 16.624 |
4 | Фетел | Ред Бул | + 20.261 |
5 | Бътън | Браун | + 30.015 |
6 | Баричело | Браун | + 31.858 |
7 | Ковалайнен | Макларън | + 36.157 |
8 | Кубица | БМВ | + 55.054 |
9 | Накажима | Уилямс | + 56.054 |
10 | Райконен | Ферари | + 58.892 |
11 | Росберг | Уилямс | + 59.777 |
12 | Трули | Тойота | + 1:13.009 |
13 | Фисикела | Ферари | + 1:19.890 |
14 | Лиюци | Форс Индия | + 1:33.502 |
Най-бърза обиколка: Алонсо, 1:48.240 | |||
Отпаднали: | |||
Алгерсуари | Торо Росо | 48 об. | |
Буеми | Торо Росо | 48 об. | |
Уебър | Ред Бул | 46 об. | |
Сутил | Форс Индия | 24 об. | |
Хайдфелд | БМВ | 20 об. | |
Грожан | Рено | 4 об. | |
Класиране Пилоти: | |||
1 | Бътън | 84 | |
2 | Баричело | 69 | |
3 | Фетел | 59 | |
4 | Уебър | 51.5 | |
5 | Райконен | 40 | |
6 | Хамилтън | 37 | |
7 | Росберг | 30,5 | |
8 | Алонсо | 26 | |
9 | Глок | 24 | |
10 | Трули | 22,5 | |
11 | Ковалайнен | 22 | |
12 | Маса | 22 | |
13 | Хайдфелд | 12 | |
14 | Кубица | 9 | |
15 | Фисикела | 8 | |
16 | Сутил | 5 | |
17 | Буеми | 3 | |
18 | Бурде | 2 | |
Класиране Отбори | |||
1 | Браун | 153 | |
2 | Ред Бул | 110.5 | |
3 | Ферари | 62 | |
4 | Макларън | 59 | |
5 | Тойота | 46.5 | |
6 | Уилямс | 30,5 | |
7 | Рено | 26 | |
8 | БМВ | 21 | |
9 | Форс Индия | 13 | |
10 | Торо Росо | 5 |