Браун ГП възкръсна и след като мнозина ги отписваха, те отговориха по възможно най-добрия начин -с  двойна победа в Гран При на Италия на пистата Монца. Победата грабна намиращия се в страхотна форма Рубенс Баричело, а второто място остана за лидера във временното класиране Дженсън Бътън. Това бе и най-добрият резултат за англичанина от 6 състезания насам, а бразилецът се утвърди като единственият му съперник за световната титла. Този резултат очевидно задоволяваше и двамата и след състезанието Баричело и Бътън се поздравиха видимо щастливи. Трети завърши Кими Райконен, който за 4-ти пореден път се качва на почетната стълбичка. До това постижение финландецът обаче стигна благодарение на ужасната грешка на Люис Хамилтън, който от 3-та позиция се блъсна обиколка преди края. Денят обаче бе пълен провал за претендентите за световната титла от Ред Бул. Марк Уебър отпадна още на старта, а Себастиян Фетел след много тежък ден се пребори само за една точка. На другия полюс бе настроението във Форс Индия, които продължават с възхода си. Доскоро вторият пилот в отбора - Адриан Сутил, направи страхотно състезание и до край преследваше Райконен, като накрая финишира 4-ти. На старта Люис Хамилтън запази първата си позиция, а Кими Райконен очаквано изпревари Адриан Сутил благодарение на системите си КЕРС и зае второ място. Рубенс Баричело изненадващо изпревари на първия завой разполагащия със система КЕРС Хейки Ковалайнен и зае 4-та позиция. Пилотът на Макларън опита много остра атака да си върне позицията, но не успя. На всичкото отгоре впоследствие финландецът бе изпреварен последователно от цели три пилота - Дженсън Бътън, Витантонио Лиюци и Фернандо Алонсо. Състезанието пък приключи злощастно още в самото начало за един от кандидатите за световнтата титла - Марк Уебър, който бе блъснат отзад от Роберт Кубица и отпадна. Впоследствие полският пилот на БМВ бе принуден от стюардите да влезе в бокса, за да смени почти откаченото си предно крило. Отпред Хамилтън отвори преднина от около 7 секунди пред втория Райконен, а интересното бе, че Адриан Сутил бе залепен зад пилота на Ферари. Рубенс Баричело обаче бе на повече от 10 секунди зад тях, а с близко до неговото темпо бяха и Бътън, Лиюци и Алонсо. Пръв от лидерите в бокса влезе Люис Хамилтън в 15-та обиколка. Адриан Сутил влезе в 17-та, а още две обиколки влезе и Кими Райконен. При връщането им на пистата те не размениха позициите си, но Кими спечели около 3 секунди спрямо Хамилтън и Сутил. Вторият пилот на Форс Индия - Витантонио Лиюци правеше също много добро състезание и благодарение на стратегия с по-късно спиране в бокса бе излязъл на доста предни позиции, но получи проблем с колата и отпадна в 23-та обиколка. С течение на времето се оказа, че по-голяма част от пилотите са със стратегия със само едно спиране в бокса и това като че ли е по-добрият избор. В средата на състезанието пръв от пилотите с тази стратегия влезе Фернандо Алонсо, после Ковайанен и Фетел. В 28-та от общо 53 обиколка влезе и Дженсън Бътън, който бе само на 2 секунди зад лидера Баричело. Той от своя страна влезе обиколка по-късно и преспокойно запази челната си позиция. През тази средна част на състезанието тримата пилоти с агресивна стратегия с две спирания в бокса летяха и опитваха да натрупат аванс, който да им даде шанс да задържат позициите си и след вторите си влизания в бокса. Люис Хамилтън натрупа около 16 секунди пред Рубенс Баричело и около 22 секунди пред Дженсън Бътън, но това се оказа недостатъчно и след връщането му на пистата 19 обиколки преди края, бе зад англичанина. Другите двама лидери до този момент влязаха две обиколки по-късно, но макар да бяха натрупали време спрямо Хамилтън и Кими, и Сутил допуснаха грешки в бокса, които им попречиха да изпреварят поне Хамилтън. Райконен не се разбра с механика, държащ лоли-попа и загуби 2 секунди при потеглянето си. Сутил от своя страна пък блъсна леко механиците си и макар да не пострада никой, това му косваше също около 2 секунди. При това положение, след като всички пилоти бяха направили всичките си спирания, Баричело водеше с 5 секунди пред Бътън. Третият Хамилтън бе на 3 секунди зад Бътън, а Райконен и Сутил бяха съответно на 15 и 17 секунди от лидера. Далеч назад, на 30 секунди бе Фернандо Алонсо. Ковалайнен и Ник Хайдфелд бяха през 6 секунди на 7-мо и 8-мо място. Себастиян Фетел пък бе на 3 секунди зад пилота на БМВ и се надяваше да се пребори за една точка. Младият пилот на Ред Бул обаче допусна лека грешка, излизайки от пистата и това го лиши. В последните обиколки  използващият меки гуми Сутил се залепи плътно зад Кими Райконен. Хамилтън също се опита да застигне Бътън, но пилотът на Браун поддържаше разлика от 2 секунди и не допускаше да бъде притиснат. До края на състезанието шоу направиха пилотите на Тойота Ярно Трули и Тимо Глок, които борейки се за абсолютно безсмислената 12-та позиция, така се счепкаха, че Ярно Трули излезе от пистата. В последната обиколка обаче бе пълната кулминация на състезанието, тъй като без никаква видима причина Люис Хамилтън се завъртя, блъсна се в стената и отпадна само няколко завоя преди финала.
Пилот Отбор Време
1 Баричело Браун 1ч16:21.706
2 Бътън Браун + 2.866
3 Райконен Ферари + 30.664
4 Сутил Форс Индия + 31.131
5 Алонсо Рено + 59.182
6 Ковалайнен Макларън + 1:00.693
7 Хайдфелд БМВ + 1:22.412
8 Фетел Ред Бул + 1:25.427
9 Фисикела Ферари + 1:26.856
10 Накажима Уилямс + 2:00.000
11 Глок Тойота + 2:43.925
12 Хамилтън Макларън + 1 об.
13 Буеми Торо Росо + 1 об.
14 Трули Тойота + 1 об.
15 Грожан Рено + 1 об.
16 Росберг Уилямс + 2 об.
Най-бърза обиколка: Сутил, 1:24.739
Отпаднали:
Лиюци Форс Индия 23 об.
Алгерсуари Торо Росо 20 об.
Кубица БМВ 16 об.
Уебър Ред Бул 1 об.
Класиране пилоти:
1 Бътън 80
2 Баричело 66
3 Фетел 54
4 Уебър 51.5
5 Райконен 40
6 Росберг 30,5
7 Хамилтън 27
8 Трули 22,5
9 Маса 22
10 Алонсо 20
11 Ковалайнен 20
12 Глок 16
13 Хайдфелд 12
14 Кубица 8
15 Фисикела 8
16 Сутил 5
17 Буеми 3
18 Бурде 2
Класиране отбори:
1 Браун 146
2 Ред Бул 105.5
3 Ферари 62
4 Макларън 47
5 Тойота 38.5
6 Уилямс 30,5
7 БМВ 20
8 Рено 20
9 Форс Индия 13
10 Торо Росо 5